Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:11

Geen steen kunnen vinden scooby, maar het zou kunnen natuurlijk...

Hij liep vandaag gelukkig al stukken beter dan gisteren. Hopelijk knapt hij met rust en wat supplementen snel weer op. Of Montferland nog haalbaar is, zien we wel.

Fijn dat jullie er bijna klaar voor zijn Marije!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:10

Hier er helaas uit op dag 1 van de Someren Marathon. Zag het zelf ook, en onderweg was het al niet helenaal fijn dus niet onverwacht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:39

Oh wat jammer zeg, hilli!
Hoe is het nu met Niek?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:01

Dat is wel heel zuur! Hoe gaat het nu?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:50

Hilli schreef:
Hier er helaas uit op dag 1 van de Someren Marathon. Zag het zelf ook, en onderweg was het al niet helenaal fijn dus niet onverwacht.

He gatver...Jullie gingen zo fijn in de trainingen..
Enig idee of gewoon net pech.?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:30

Wijslander schreef:
Nou, je paard heel houden tot de volgende wedstrijd blijkt dus ook moeilijker dan gedacht... Gisteren op de laatste 100 meter van een training in Montferland (wat is het daar onwijs mooi!) ineens belastingskreupel op linksvoor.

Wat ontzettend balen -O- Ik hoop dat hij heel snel weer opknapt!

Hilli schreef:

Heel jammer! Wat was er aan de hand?

Hier vandaag weer naar de zadelmaker geweest. Het zadel is dit voorjaar aardig verbouwd en het heeft na wat gedoe een tijd vrij goed gelegen. Sinds de training in de Eifel geeft hij helaas weer een drukking op grotere afstanden. Komende week dus maar weer kilometers maken om te kijken of het nu goed ligt, en paardebeest dan klaarstomen voor Madine. Ik ga hem als het allemaal meezit nog op de lange klasse 1 Montferland starten, we gaan het zien!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:39

Madine, is dat ook een wedstrijd? Hopelijk ligt je zadel nu goed!

De hele uitdaging aan endurance is dat alle puzzelstukjes op het juiste moment goed in elkaar vallen, merk ik wel. Niet makkelijk!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:44

Yup, in Frankrijk. Zijn eigenaresse wil hem daar op de 160 starten als inderdaad alle puzzelstukjes goed vallen :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:46

Wow, gaaf zeg...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:51

Ja zou heel gaaf zijn. Fysiek zouden ze het moeten kunnen, maar er spelen zoveel factoren. Mijn klasse-eentjes pakken we mee als training, ik heb net 1 impuls en 1 klasse 1 gestart, je moet ergens beginnen :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:58

Ah ja wij hebben ook pas 1x impuls gestart en dat vond ik al een hele organisatie, haha! 160 km, ik zou van ellende van m'n paard vallen denk ik...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:06

Je rijdt natuurlijk ook niet ineens 160 kilometer, dus daar groei je wel naartoe. Al denk ik dat 160 kilometer op 1 dag altijd een roteind blijft, zo onder de streep bekeken.

Niek gaat weer beter, vanavond eens een keertje monsteren. Ze was gelukkig zaterdag al beter dan vrijdag, dus ik hoop dat dat aangeeft dat het van snel voorbijgaande aard is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:31

Haha 160km op 1 dag blijft zeker een roteind :') 120km ook trouwens.. 8-)
Dan vraag je je soms echt wel eens af onderweg, of de dag erna met de spierpijn, wat je er ook alweer zo leuk aan vond := En daarna ga je er dan toch wel weer van genieten dat je dat samen weer geflikt hebt :+:
En als ik alleen al denk aan Bliksem zijn blije hoofd de hele weg (oké, behalve als ik hem meer dan naar zijn zin in hou :+ ) krijg ik een glimlach. Ongelooflijk hoeveel lol mijn paard erin heeft. Soms wat teveel..
Ik zou best wel weer vaker willen starten, wie weet als ik straks een nieuwe baan heb dichter bij huis!

Hilli wat balen! Viel me toch wel op dat er vergeleken met de VM best wat uitval was. Terrein of gewoon 'toeval'?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:33

Djilna schreef:
Hilli wat balen! Viel me toch wel op dat er vergeleken met de VM best wat uitval was. Terrein of gewoon 'toeval'?

Ik denk toeval/stomme pech. Vorig jaar was het warmer en nog muller en toen hadden we minder uitval. Alle paarden waren ook gewoon goed voorbereid voor de afstand die ze hadden moeten lopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:43

Dat geloof ik ook meteen. Daarom was ik ook juist wat verbaasd.
Volgens mij ook een super gezellige wedstrijd. Meerdaagsen hebben echt een fijne sfeer :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:43

Wat zonde van Someren inderdaad...
Hopelijk valt het mee met Niek Nilli!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:08

Ja, Someren was erg gezellig, zo'n reizende pennyponycaravaan is gewoon zo leuk! Het schept binnen de kortste keren een band, ook bij de paarden trouwens :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:40

Super jammer dat je er na de eerste rit uit lag :(... Ik heb nog een dagje water gegooid in Someren. Echt een enorm ponykamp, super gezellig!

Wijslander, niet grappig! Hoe is het nu?

Ik vind het zo jammer dat wij vanwege verhuizing een aantal mooie wedstrijden moeten missen dit jaar... :(...

Over 2 weken gaan wij naar CM voor een zadelpasconsult. Ben heel erg benieuwd met wat voor zadel we terug komen :j.. Wat dat betreft fijn dat we geen wedstrijden meer gaan rijden, ruim de tijd om het zadel in te rijden en bepalen hoe het ligt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:42

black_kelpie schreef:
Yup, in Frankrijk. Zijn eigenaresse wil hem daar op de 160 starten als inderdaad alle puzzelstukjes goed vallen :j

St Agnant/Lac de Madine is een pitte wedstrijd, maar wel een mooie :) Leuk vooruitzicht!
Daar heb ik mijn eerste CEI gereden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:23

Ik heb gegroomd in Madine. Nog nooit zoveel water (=regen) gezien... :oo :')
Wel een mooie wedstrijd!

Ben benieuwd met wat voor zadel je terug komt Smart!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:28

Haha die foto's heb ik gezien!
Het jaar dat ik reed was het snachts flink koud, maar overdag dat weekend 30 graden. Pittig :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:26

Hilli schreef:
Je rijdt natuurlijk ook niet ineens 160 kilometer, dus daar groei je wel naartoe. Al denk ik dat 160 kilometer op 1 dag altijd een roteind blijft, zo onder de streep bekeken.

Zo wordt hier ook steeds geredeneerd als ik zeg dat ik dat nooit zal kunnen/gaan rijden. Als je 30 km kan dan lukt 60 ook wel, en 80 is dan nog maar 1 rondje verder. En het verschil tussen 80 en 120 is dan ook niet meer zoveel.

Ja daag :')

Djilna schreef:
St Agnant/Lac de Madine is een pitte wedstrijd, maar wel een mooie :) Leuk vooruitzicht!
Daar heb ik mijn eerste CEI gereden.

Ik hoor van alle kanten dat het een prachtige wedstrijd moet zijn, ik ben erg benieuwd! Ik ga natuurlijk mee groomen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:11

Ik vind 160 km een heel erg mooie afstand...

... Om watergooier te zijn :+ 8-) :))

Ik ben nu aan het trainen voor 46 km in Montferland en heb afgelopen weekend 54,5 km gereden in 2 dagen en tot mijn verbazing zelf alleen moe, geen spierpijn of andere mankementen. Dus ik geloof ook wel dat je er zelf in meegroeit met die trainingen :j
Vorig jaar was ik kapot na 1 rondje van 25 km met net aan 9 km/u _O-
Maar toch, meer dan 80 km zie ik mezelf echt niet zo snel in 1 dag maken hoor!
Misschien ooit een meerdaagse klasse 3, maar eerst maar eens wat ervaring op doen in de (korte) klasse 2 en dan verder zien hoe we onze doelen gaan stellen in de toekomst...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:37

Ha herkenbaar mijn eerste 30 km rondje dacht ik moet dit leuk zijn...
Nu is dat opgebouwd tot klasse 3 dan zijn gewoon 3 rondje rijden van 2x 30 en een keer 20 zo was het prima te over zien.
Dus wie weet volgend jaar de 100 km grens over die ben ik nu alleen nog gepasserd in een 2 daagse en dat viel mij alles mee.

Dus ja je groeit mee...Al denk ik aan 160 nee dank je..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:21

Dat had ik laatst ook maar dan met groomen :+ Heb nu drie wedstrijden gegroomed waarvan twee 80-120 km, dus meteen lekker in't diepe gegooid haha. De tweede 80 was ook nog eens een team kampioenschap dus dat was echt flink doorwerken en was echt geslóópt, ik dacht hoe moet ik nou ooit een wedstrijd die twee keer zo lang is gaan groomen zeg _O-