Drents Friesche Wold 19-8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: Drents Friesche Wold 19-8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:53

Ik ben ook al weer thuis, zou gaan groomen en ik werd door mn ruiter gebeld vlak voordat ik er was dat het niet doorging.
Erg sneu voor de organisatie, maar zeker ook voor de ruiters!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:04

En ook ik ben weer thuis, heb nog een shirt meegekregen van de organisatie, dat was wel lief. Vind het echt ontzettend sneu voor de organisatie en de ruiters.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:38

Ik -vrijwilliger, mede bekend als troost-Tshirt-uitdeler- ben inmiddels ook weer thuis. Iedereen baalde zo ontzettend.. de ruiters toonden vaak wel begrip (ondanks de onduidelijkheid die er af en toe nog was) maar het was gewoon niet leuk. Al dat tijd en geld inderdaad.. ze waren er al maanden mee bezig! Scheve mond

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:46

Napie schreef:
KNHS Boos! Bedankt

En de KNHS krijgt weer de schuld......

KNHS gaat hier helemaal niet over. Ik snap best dat het heel verwarrend is waar welke verantwoordelijkheid ligt maar zoekt dat eerst eens uit voordat je iets of iemand beschuldigd.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:39

@ Jorie: waar of bij wie ligt die verantwoordelijkheid dan volgens jouw?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:19

Het is de nachtmerrie van iedere organisatie, dat door onvoorziene omstandigheden (ziekte, ongevallen e.d) een wedstrijd gecanceld moet worden. Vandaar dat wij van http://www.endurance-holten.nl heel erg meevoelen met alle gedupeerden en niet in het minst met de organisatoren. Wij weten hoeveel tijd en energie het kost om een goede wedstrijd neer te zetten, en als die dan door wat voor oorzaak dan ook niet doorgaat dan....................

Om de ruiters de kans te geven om alsnog binnen afzienbare tijd een wedstrijd te kunnen rijden, hebben wij als organisatie "Holten v.v." besloten onze inschrijftermijn te verlengen tot en met vrijdag 25 augustus.
Omdat, zonder overleg, de Utrechtse heuvelrugrit te Leersum is verplaatst naar 8 september en veel mensen graag in de buurt blijven, is er bij ons nog plaats op alle afstanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:37

Erg jammer allemaal. Cloud was behoorlijk in de war dat hij niet hoefde te rennen. Vind het zeker sneu voor de organisatie, en vind dat ze ondanks alles toch goed gehandelt hebben. Ging mijn hesje in leveren en er werd gelijk gevraagd om mijn gegevens om het inschrijf geld terug te geven.

We hebben er nog over na gedacht om als nog te rijden. Uit eindelijk zijn we naar het huis van mijn groom gereden, haar paard gehaalt en zijn we daar gaan rijden. Heeft Cloud als nog zijn energie en frustratie er uit kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-07 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:43

Ja jammer van al die voorbereidingen en moeite die was gedaan door zowel organisatie/vrijwilligers en deelnemers/grooms!

Maar netjes dat je je kon 'afmelden' en dat t shirt vind ik ook geweldig!
Ik heb de klasse 1 rit wel gereden en vond de route ook prachtig mooi. Er stonden zelfs nog vrijwilligers op de oversteek!

De eigenaar van de p/a boerderij was niet afgebeld, dat was dan wel weer een beetje l*llig.

Ik denk erover Holten te gaan rijden maar had eigenlijk al iets anders gepland..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:46

Jorie schreef:
Napie schreef:
KNHS Boos! Bedankt

En de KNHS krijgt weer de schuld......

KNHS gaat hier helemaal niet over. Ik snap best dat het heel verwarrend is waar welke verantwoordelijkheid ligt maar zoekt dat eerst eens uit voordat je iets of iemand beschuldigd.

Dit is wat heel duidelijk door de organisatie ons verteld werd vanmorgen, dat het door de KNHS kwam.

Wij waren ook mega teleurgesteld. Het kost allemaal nogal wat, snipperdag, benzine, tijd enz. Dus we hebben alsnog de rit gereden wat een erg mooie en leuke rit was. Inderdaad erg gaaf dat er vrijwilligers stonden bij de N381! Ja

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:51

Ik kom ook net terug. Wat een teleurstelling was dat zeg, na heel wat tegenslagen eindelijk daar aangekomen gaat de wedstrijd niet door Verdrietig Heb besloten de rit wel te rijden en ik moet zeggen dat het echt een super leuke rit was! Heb echt genoten en ontzetttend veel plezier gehad. Ondanks dat er dus niks officieels aan was heb ik weer erg veel geleerd. Erg jammer dat het dus niet door ging, ook erg sneu voor de organisatie want ze hadden alles echt prima geregeld! Ik ga straks misschien nog even een verslagje schrijven van deze hectische dag Tong uitsteken

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:55

he wat jammer zeg voor jullie allemaal. echt balen!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:20

Ik vond het ook erg jammer, had me er echt ontzettend op verheugd. Een endurance wedstrijd rijd je immers niet elke week en je kunt niet elk weekend kiezen uit meerdere wedstrijden, zoals bij dressuur en springen. Ondanks de teleurstelling heb ik erg fijn gereden vandaag. De route was erg leuk, de paden goed en de aanwijzingen erg duidelijk. Mijn pony liep ook super fijn...soms een beetje harder dan ik in mijn hoofd had, maar dat mocht de pret niet drukken Dus toch een fijne rit gehad! Ik vind het ontzettend sneu voor alle vrijwilligers en de organisatie...ik hoop toch dat ze zich in de toekomst weer durven te wagen aan een rit in Appelscha...de omgeving is prachtig en het is een van de weinige ritten in het noorden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:34

Ik ben blij dat ik dus niet meedeed maar baal mee met degenen die er wel stonden, vanmorgen.

Wie er ook verantwoordelijk is, ik vind dit gewoon niet kunnen! Het kan toch niet zo zijn dat er op t laatste moment nog dierenartsen geregeld moeten worden en als er 1 niet komt opdagen, de hele wedstrijd niet door gaat??
Sorry hoor maar vind dit nogal amateuristisch en valt me enorm tegen van 'onze' vereniging / wedstrijdorganisatoren / whoever!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:08

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:32

De KNHS hoort als overkoepelende organisatie voor voldoende dierenartsen te zorgen. Zij hebben hier in verzuimt. De organisatie heeft alsnog hun best gedaan om hier in de buurt dierenartsen te regelen maar even een dierenarts regelen die voor een schrijntje op zondag op komt draven valt niet mee.

Ik baalde er ook wel van.
Achteraf gezien ben ik niet zo netjes geweest. Ik ben meteen naar huis gegaan en ben zelf met het span het bos in gegaan en een deel van de route gereden. Ineens besefde ik me eigenlijk dat ik misschien toch nog wat had kunnen betekenen bij het opruimen of het oversteken. Nu wel een hier en daar verwarde ruiter in het bos op weg geholpen.
Ik hoorde trouwens dat er bij het bezoekerscentrum in Appelscha twee paarden zonder ruiters waren gevangen. Iemand enig idee of die van de endurance waren?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:59

Jaa ik baalde echt. Na een rit van 2.5 uur, kom je aan.. nou fijn. Haha! Achteraf gezien was het allemaal voor mij een meevallertje; mag nog een keer kennismakingsklasse én viet was zo heet op het eerste gedeelte dat ik toch een veel te hoge hartslag zou hebben.

Ik vind het echt sneu voor iedereen die startte en de organisatie. De organisatie heeft het super opgelost, en ik vond de route wel onwijs leuk om te rijden. OK dan!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:24

Ik heb een heerlijke rit gehad. Eindelijk dit jaar een endurance rit helemaal uitgereden (na 3x halvewege de rit hebben moeten beeindigen), maar helaas is er niets van geregistreerd. Geen tijd, geen hartslag, niets. 4x naar een endurancewedstrijd geweest om deel te nemen, geeneen geeindigd. Maar goed, was er nu toch en het was ronduit schitterend weer, dus besloten om er een trainingsrit van te maken. De route stond heel goed aangegeven, geeneen keer verkeerd gereden. En het gebied was werkelijk schitterend. Jammer dat de wedstrijd is gecancelled.

Supergaaf dar er aan aantal vrijwilligers zijn gebleven om te helpen bij de oversteek. Zou de organisatie deze mensen namens mij hartelijk willen bedanken?

Sneu vond ik het ook voor de sponsoren die een flop hebben gefinancierd. Ook een aantal kennismakinsruiters heb ik uitgelegd dat dit voor het eerst is voorgekomen dat het gebeurt. Verder vond ik de sfeer totaal niet grimmig, eerder gelaten en later toen een heleboel zelfstandig buiten zijn gaan rijden toch ook weer een hele gemoedelijke sfeer. Eenmaal op het paard leek het gewoon een echte wedstrijd.

Wel wil ik heel graag reageren op de vele simpatie voor de organisatoren die er veel tijd in hebben gestoken. Ze mogen er misschien veel tijd in hebben gestoken, maar de simpatie verdienen ze niet. Ik weet als organisator dat de KEV 2 weken van tevoren aangeeft aan de organisatie welke dierenartsen komen. Als 2 tot 1,5 weken voor de wedstrijd nog niet te kennen is gegeven door de KEV wie de dienstdoende vets worden, trek je als organisatie zelf direct aan de bel om dit te regelen en dat doe je niet pas de vrijdag voor de wedstrijd, want dan is het natuurlijk te laat om nog een DA op te trommelen. Als de KEV geen (voldoende) dierenartsen kan regelen, dan huur je als organisatie zelf DA's in en stuurt de rekening naar de vereniging. Ook dit overleg je dan weer met de vereninging. Ook al zijn er zaken die door de vereninging worden geregeld, als organisatie ben je ten alle tijde verantwoordelijk voor je eigen wedstrijd. De KEV kijkt alleen of het aan alle kwaliteitseisen voldoet en is verantwoordelijk voor de veiligheid van de deelnemers. Verder vond ik de organisatie ook onproffesioneel. Alle berichten die kwamen over het gecancelde evenement kwamen via geruchten, Niemand van de organisatie heb ik gezien die kwam mededelen dat de wedstrijd is afgelast. Het enige wat langs kwam waren een paar meiden die als een stel pubers over het terrein liepen te schelden en tieren. Dit doe je niet in bijzijn van deelnemers, maar in de achterkamertjes. Het waren dus niet de deelnemers die zaten te schelden (wel terecht als je bv uit zeeland komst of zoiets), maar de organisatie zelf.

Komt allemaal misschien bot over wat ik hier type, maar ik ken dus ook de andere kant van het verhaal en vind de steun aan de organisatie dus onterecht. Wel heb ik lof voor de vrijwilligers, die hun best hebben gedaan en van sommige deelnemers misschien ook de volle laag hebben gehad.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:47

Ik snap er gewoon helemaal niets meer van, dus ga er ook niet over oordelen. Ik vond alleen wel dat ze netjes gehandeld hadden vandaag.

De dazen waren echt niet normaal. Evita werd er echt gek van. Bloos!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:51

tja ik ken ook niet alle ins en outs er van, het enige wat ik weet was dat de rit super was uitgezet, dat alles prima geregeld leek te zijn en dat wat dat betrefd de organisatie het goed geregeld had. Hoe het zit met wie verantwoordelijk hier voor is weet ik niet, maar ik denk dat geen één partij de bedoeling heeft gehad om de wedstrijd niet door te laten gaan. En mocht de organisatie schuldig zijn, dan is het een goede les voor volgend jaar Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:52

Nancy_ schreef:
De dazen waren echt niet normaal. Evita werd er echt gek van. Bloos!

Echt waar? Vond het juist erg meevallen met het vliegend gespuis...of zou de Endure dan echt zo goed werken?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:53

Ja ik was ook de enige. Ik had van die stink-stink spul, geen idee welke. Maar het hielp niet echt, ik kreeg echt een hele dazenwalm om me heen. Nagelbijten / Gniffelen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:54

Ik vond het ook wel meevallen, maar ik had op zijn kont een vliegendeken liggen en zijn manen hielden één kant van de hals vliegvrij, de andere kant bewaakte ik met mijn springzweep Clown

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:55

Arnoud schreef:
Wel wil ik heel graag reageren op de vele simpatie voor de organisatoren die er veel tijd in hebben gestoken. Ze mogen er misschien veel tijd in hebben gestoken, maar de simpatie verdienen ze niet. Ik weet als organisator

Ongelovelijk... waarom gunnen organisatoren elkaar het licht in de ogen toch niet...
Deze mensen hebben keihard geknokt om te bewijzen dat ze in staat zijn een keurige wedstrijd neer te zetten en toch... komt er dan weer zo'n conculega even vertellen hoe slecht ze het allemaal doen.

Voor mij echt de reden om absoluut nooit meer enige moeite te doen! Die vreselijke sfeer tussen de organisatoren onderling en de vereniging en de organisatoren Misselijk

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:04

Wij hebben ook totaal geen last van dazen gehad!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:05

Ik hoop trouwens echt niet dat de organisatie van DFW besluit te stoppen ofzo, want het gebied is echt geweldig om in te rijden. Heb nu al weer zin in volgend jaar Tong uitsteken