Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:48

Met 10 min. verplichte rust heb ik 11.880 gereden maar helaas niet in klassement opgenomen vanwege de 10 min.

Ik had ook wel een beetje een coupe windhoos en een gezandstraald gezicht Tong uitsteken Maar heb echt genoten gisteren!! Volgend jaar ben ik er weer bij hoop ik!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:08

Irmin schreef:
mijn paardje heeft het ook prima gedaan: ruim 12 km per uur en overal een nette hartslag. Hij vond het erg leuk, vooral op het strand wilde hij erg hard (maar dat wil hij eigenlijk altijd...) Ook het water had een grote aantrekkingskracht, kortom, een zeer geslaagde rit. Mijn vriend heeft foto's gemaakt vanaf het strand, voor de liefhebbers bijgaand een linkje naar de site: http://webdisk.planet.nl/olstv000

Hahahaa
je vriend heeft mij een paar keer gespot Haha! Haha! Haha!

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:19

Wat een wind gister!! Ik heb de rit ook goed uitgereden Pling Voor de eerste keer Klasse I. Ben super trots op mijn paardje!! Zat ook net niet in de uitslag wegens 10 min. Maar ben bijna 2x sneller gereden dan vorig jaar Haha!. Hartslag bij de P/A was precies 60. Het was zeker de moeite waard en volgend jaar ben ik ook weer van de partij..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:23

Je vriend heeft wel 6 mooie foto's van mij en mijn paard gemaakt. Ben er erg blij mee!!

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:24

Super Irmin!
De eerste mooie foto van gisteren is al binnen, echt kick! Dat is wel een leuke herinnering aan de 1e endurance deelname! Bedank je vriend maar Lachen

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:27

waarom kan ik het niet openen?

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:38

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:49

Duurt even voor ie opent, duurde bij mij ook lang.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:58

Apple schreef:
Op het strand hadden we wel "voordeel" dat het paard gewend was aan de omstandigheden. Vriendlief heeft veel paarden gezien die wegsprongen voor het schuim of die noodgedwongen door het mulle zand moesten rijden.

Mijn paard heeft mij daar ook in verbaasd. Hij komt geregeld op de Hoek op het strand, maar moet niets van het water hebben. Nu liep hij gewoon door het schuim en het lage water olsof hij nooit anders gedaan heeft. Clown

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:26

wat goed man er zijn we echt veel die hem prima hebben uitgereden! echt super, ik heb dus samen met martine oftewel tinus op bokt, op het keerpunt gezeten, met een thermoskan thee, en 2 stoelen, we hebben ons kostelijk vermaakt en vele van jullie hebben we gezien! aan het eind van de dag waren we alleen erg koud, volgend jaar zijn we weer van de partij om te vrijwilligen...

krijg toch ook wel weer zelf kriebels om weer eens mee te doen, als je daar zo zit en al die ruiters langs ziet komen, maar denk niet dat paardje t nog gaat redden...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:28

Ik zie dat meer dan de helft in klasse 1 niet in de uitslag staat. Dat is best veel

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:43

Ik denk dat dat voor een deel komt doordat het bordje met 2 km tot de finish niet goed te zien was (of weg was). Hierdoor hebben mensen misschien te lang door gedraafd.
Het is natuurlijk ook moeilijk om dat soort dingen aan te geven op het strand.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:52

Wij hebben helemaal geen bordjes bij de finish gezien en het was inderdaad maar een beetje gokken wanneer we moesten gaan stappen... Denk inderdaad dat wij daarom ook een (iets) te hoge hartslag hadden.
Maar wij deden een kennismaking, dan is dat toch iets minder erg als dat je klasse 1 of hoger start Lachen

Irmin: je vriend heeft ons ook gespot, hardstikke leuk zeg Haha! Bedank hem maar namens mij Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:55

Er zaten er heel veel met een hartslag ergens tussen de 62 en 68. Allemaal niet erg veel te hoog, maar net iets.

Ach, het is jammer dat je daardoor niet in de uitslagen lijst staat, maar dat doet verder niets af dat je een goedgekeurd paard hebt en dat de rit gewoon als 'winstpunt' telt.

Het is inderdaad dit jaar veranderd, voorgaande jaren kwam je met die 10 minuten toch gewoon in de uitslagenlijst. Nu is de helft van klasse 1 daardoor niet geklasseerd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:04

Apple schreef:
Ach, het is jammer dat je daardoor niet in de uitslagen lijst staat, maar dat doet verder niets af dat je een goedgekeurd paard hebt en dat de rit gewoon als 'winstpunt' telt.

O je hebt met "10 minuten" nog wel een winstpunt?

Ik dacht van niet Haha!

Levi was vandaag trouwens nog lekker fris en helemaal niet stijf (in tegenstelling tot mezelf Clown ) dus dat is wel mooi.
Lekker een stapritje gemaakt en hij ging zelf zo hard mogelijk stappen, die dacht he we gaan vast weer Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 08-10-06 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:16

Ineke2 schreef:
Wij hebben helemaal geen bordjes bij de finish gezien en het was inderdaad maar een beetje gokken wanneer we moesten gaan stappen... Denk inderdaad dat wij daarom ook een (iets) te hoge hartslag hadden.
Maar wij deden een kennismaking, dan is dat toch iets minder erg als dat je klasse 1 of hoger start Lachen

Irmin: je vriend heeft ons ook gespot, hardstikke leuk zeg Haha! Bedank hem maar namens mij Haha!

Jaaaa die foto's zijn gaaf! Thanks! Haha!

Met 8.926 ben ik idd ook erg tevreden voor een eerste keer en de fikse wind Ja De spierpijn is nu al niet mals Haha! Khad wel klamme handjes van te voren, met al die enge termen als 'diskwalificatie' en 'nakeuring' Knipoog Mijn paardje heeft zich dapper gehouden en ik ben supertrots (je krijgt tenslotte niet iedere dag bijna een vlieger op je hoofd Tong uitsteken). Goddank had ik een (idiote) veiligheidsbril op; was in de eerste instantie tegen opstuivend zand (harde lenzen... need I say more?), maar bleek ook geweldig effectief tegen rondvliegende zandklonten van je voorganger Clown

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:07

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:09

wennie schreef:
Ik denk dat dat voor een deel komt doordat het bordje met 2 km tot de finish niet goed te zien was (of weg was).

Ja ik heb dat 2 km bordje dus ook echt niet gezien...
Jammer hoor, maar bv een grote vlaggenmast + vlag aan het einde, bij die keien waar je de bocht om gaat naar de parkeerplaats, zoiets zou echt relaxed zijn, dat zie je van ver! Pling

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:37

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:49

helaas...mooie foto´s trouwens!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:57

Apple schreef:
Coupe windhoos had iedereen vrees ik Clown. Beetje krullend halflang blond haar? Nog iets met een schaar en rabobank tape?

Ik had de coupe windhoos in een staartje proberen te vrotten. Blond. Blauwe bodywarmer.

Dan weet ik het!!!! Beetje jammer dat ik dat nu pas weet.... Sigaar Maar goed, dan weten we het maar vast voor volgend jaar!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:04

Ik had jou bij nader inzien al wat vaker gespot Haha!. Je hebt wel eerder meegereden met Murph, maar als je te paard zit in Endurance outfit dan is dat toch een ander gezicht Haha!.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:21

Hoe zat dat nou met de toegestane snelheid?

Het vraagprogramma op www.endurancekatwijk vermeldt:
"Minimale snelheid:
Kennismakingsklasse : 8 km/uur
Klasse I en II : 9 km/u
......
Deze snelheden staan nog niet vast. Dit omdat er nog geen offidiele toestemming is van Hoofd Veterinair en Jury"

Het programmaboekje op diezelfde site vermeldt:
"Voor Klasse 0 is de minimumsnelheid 8 km/u en maximumsnelheid is 12 km/u.
Klasse I min 9 km/u en max 13 km/u.
Klasse II min 9 km/u.

en op het vraagprogramma op www.deronline.nl staat:

"Kennismakingsklasse: 8 km/u (mendurance: pony's 6 km/u, paarden 8 km/u).
Klasse 1: 8 km/u
Klasse 2: 8 km/u "

Ik zie dus dat alleen op het vraagprogramma op www.deronline.nl de minimumsnelheid klasse 1 en klasse 2 lager is dan op de de andere plaatsen. Wat is nu de waarheid, kortom: waarop moet ik rekenen als deelnemer?

Junk was vlot en fris vanochtend. Rustig aan gedaan, mijn dochter van 7 lekker laten stappen, daarna zelf nog effe rustig aan gereden. We hebben het nieuwe barebackpad uitgetest dat ik gisteren bij Equestrian Nomads gekocht heb. Zit prima!
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 08-10-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:28

Als je als deelnemer verschillende snelheden hoort en dan ook nog eens zelf denkt dat je in de knel komt met de minimum of maximum snelheid dan zou ik het ter plekke navragen bij het secretariaat of bij de jury.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:16