Endurance Wilbertoord 19 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 07:51

Amable_Chica schreef:
Wij hebben hem ook goed uit gereden! Helemaal tevreden en trops op Tobe! Wij stonden naast jou Gilbey!!! :-) herkende meteen je onderschrift en het verhaal met de gehuurde trailer. :D
Samen gereden met Aileen en dat ging heel goed samen, vulden elkaar goed aan. Niet meteen aangeboden na de finish omdat ik graag op safe wilden spelen voor mijn punten! Dus uiteindelijk de 13e plaats! Helemaal tevreden en voldaan nu eindelijk naar bed...

Je hebt echt super gereden Marian. Toby is echt een leukie, dat vond Dushi ook! <3
Af en toe even de neusjes dichtknijpen voor de lekkere geurtjes om ons heen _O- , maar het bos en de hei vond ik echt adembenemend mooi. Ben benieuwd naar de foto's!! LOL

Somebitch

Re: Endurance Wilbertoord 19 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 07:52

Ik sta geloof ik maar twee keer op de foto Hihi.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:03

Wij werden wel een aantal keer gefotografeerd, Marian en ik.... de laatste keer besloot ik even gek te doen... zal wat moois worden :=

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:09

Aileen_Noël schreef:
Wij werden wel een aantal keer gefotografeerd, Marian en ik.... de laatste keer besloot ik even gek te doen... zal wat moois worden :=

ik zal even tussen mn foto's graven ;)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:13

hihi kan niet wachten :D

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:15

Ik ook niet! Hoop dat je een leuke foto van mijn witte monster en mij hebt :)!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:31

Even heel snel 3 foto's voordat ik moet gaan :)
@f3nn3 ik heb geprobeerd van iedereen een foto te maken :)

Aileen
Afbeelding

Margje (winnaar kl.3)
Afbeelding

Angelique
Afbeelding

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:33

WOOOOHAHAHAHAHAHA die dus xD

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:40

O, wat leuk!!! Heb je mij met nr 558 ook? Lig nu met flinke rugpijn plat, maar het was het waard! Heb klasse 2 uitgereden!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:43

Nou ik wil ook! :P

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:55

Ik weet dat er van ons ook diverse foto's gemaakt zijn en zitmet spanning af te wachten :D
312 en 313
Maar waarschijnlijk valt Tapas van zich zelf al behoorlijk op dus zijn dw nummers niet zo nodig :+

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:11

Ik ben vnv pas weer thuis, dan zal ik er nog een paar op zetten ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:29

Thnaks iedereen die nog even naar mij toekwam bij de prijsuitreiking. Aileen, logisch toch lekker blij zijn met je prijs gefeliciteerd! En de rest die hem goed heeft uitgereden ook allemaal gefeliciteerd!

Iedereen die bij de prijsuitreiking heeft het wel gezien denk ik. Voor ons dus niet zo'n fijne afsluiting van het siezoen....
Stomme muts die ik ben, tranen bleven maar stromen. Maar dan ben je zo moe van zo'n dag en dan staat je pony aan het infuus...
er is maar 1,5 L vocht ingegaan. Daarna liep het infuus niet meer dus toen zijn ze gestopt. hartslag was toen ook weer teruggelopen naar 60 en ze stond lekker alert te kijken dus we mochten haar meenemen naar huis.
Eenmaal thuis heeft ze gedronken geplast en stond ze hooi te bunkeren dus dat komt wel goed!

We hebben voor het eerst overnacht en ik denk dat heb daar ook wel mee te maken heeft... Ze heeft wel gegeten maar ik heb geen idee of ze toen wel gedronken heeft..

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:37

Begrijpelijk hoor dat de traantjes dan komen! Zou ik ook hebben! Fijn dat het nu weer beter gaat en jullie weer lekker thuis zijn.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:41

Leuke foto btw van ons Aileen! Ziet er allemaal lekker relaxt uit!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:56

Nou Kim, ik zou ook echt heel hard huilen hoor, het is je beestje!!!! Dat gaat je aan je hart hoor. Ik vond het geen leuk gezicht, maar ben echt heel blij dat het weer goed gaat. Wie weet inderdaad, op vreemd terrein en dan niet drinken....

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:15

He Kim wat balen dat je laatste wedstrijd zo moest eindigen. Maar je kan trots zijn op je pony en op jezelf, want het hele seizoen hebben jullie super gepresteerd! Gelukkig staat smurf er nu weer lekker bij. Nu lekker uitrusten en volgend jaar weer lekker rijden.

Mujannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:26

Fijn te lezen dat Smurf weer beter gaat nu! Vond het gister wel een zielig gezicht, zo met koppie omlaag... Ik ben blij dat dit soort veterinaire hulp zo snel kan in onze tak van paardensport... Naar mijn mening is het de veiligste! Mujannah wilde de eerste ronde ook niet drinken en ik vond zelf de turgor al wat minder. In de vetgate dronk ze een klein beetje en werd goedgekeurd. In de tweede ronde dronk ze een hele emmer leeg en was daarna ook weer vlotter en allerter... Maar je maakt je dan wel zorgen om je paard! De meesten van ons rijden endurance met ons maatje voor het plezier en contact met je paard... Niet voor het winnen of omdat je veel meer paarden hebt zoals in de verre landen...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:10

Amable_Chica schreef:
Wij hebben hem ook goed uit gereden! Helemaal tevreden en trops op Tobe! Wij stonden naast jou Gilbey!!! :-) herkende meteen je onderschrift en het verhaal met de gehuurde trailer. :D
Samen gereden met Aileen en dat ging heel goed samen, vulden elkaar goed aan. Niet meteen aangeboden na de finish omdat ik graag op safe wilden spelen voor mijn punten! Dus uiteindelijk de 13e plaats! Helemaal tevreden en voldaan nu eindelijk naar bed...

Jaaaa van de "touch" paardjes :D

Ik had het verhaal van smurf nog niet mee gekregen maar als ik dat nu zo lees zou ik ook kapot zijn.
Wel goed te horen dat hij vlot weer op ging knappen.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:24

Idd van de "touch" paardjes :D

dirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:30

Wauw, wat een super ervaring was dat! Ik heb genoten :D Charisma was zoo braaf! We hebben gemiddeld 11.96 km/u gereden, en alles bij was goed bij de keuringen! Ik had alleen achter mijn tijd een 5 staan. Is dit omdat ik me niet direct heb aangeboden bij de finish maar 5 min later? charis herstelde wel vrij snel vond ik, binnen 5 min weer rond de 40. Ze heeft de hele rit lekker met lange teugel en oren naar voor gelopen, echt zo trots op haar!
Ik vond de accommodatie en de organisatie ook echt super! Dit is zeker voor herhaling vatbaar! Ik ga toch maar een startkaart aanvragen dan :j Zal morgen een topic met wat foto's plaatsen! Ik ben ook heel benieuwd of ik ook gefotografeerd ben!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:02

dirma schreef:
Wauw, wat een super ervaring was dat! Ik heb genoten :D Charisma was zoo braaf! We hebben gemiddeld 11.96 km/u gereden, en alles bij was goed bij de keuringen! Ik had alleen achter mijn tijd een 5 staan. Is dit omdat ik me niet direct heb aangeboden bij de finish maar 5 min later? charis herstelde wel vrij snel vond ik, binnen 5 min weer rond de 40. Ze heeft de hele rit lekker met lange teugel en oren naar voor gelopen, echt zo trots op haar!
Ik vond de accommodatie en de organisatie ook echt super! Dit is zeker voor herhaling vatbaar! Ik ga toch maar een startkaart aanvragen dan :j Zal morgen een topic met wat foto's plaatsen! Ik ben ook heel benieuwd of ik ook gefotografeerd ben!

Goed zo lekker!! Klopt, als je 5 minuten wacht met aanbieden krijg je dat inderdaad te zien. Zo te zien had je gelijk kunnen aanbieden, maar dat is altijd een gok...ik noem het russische roulette xD

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:06

_suus19_ schreef:
Gefeliciteerd allemaal met de goed uitgereden ritten! :)

Hier helaas niet zo'n mooie afsluiter van het seizoen.. Wel een hele fijne rit gereden, het was een mooie omgeving en duidelijk uitgezette route :D
Maar mijn paard was volkomen geflipt.. Ik heb 'm nog nooit zo gezien. Bij de voorkeuring was hij al aardig paniekerig, maar hartslag was net aan goed en mocht dus wel starten. Terug bij de trailer ging hij echt door het lint, heel erg bokken/springen/stijgeren, heb ik hem nog nooit zien doen =/ Uiteindelijk gekalmeerd en toch gestart. Tijdens de rit was hij wel wat druk, maar prima te houden en sommige stukken ook wel heel ontspannen. Maar toen we terugkwamen op het terrein bij de finish werd hij weer helemaal gek. Was ook erg stress daar, ik was gestresst, mensen van de organisatie vonden hem ook wel erg eng, dus ipv dat de hartslag steeds lager werd, werd hij steeds hoger. Helaas dus afgekeurd :( En bij de nakeuring was er weer niets meer aan de hand. Hartslag prima, locomotie veel beter dan anders.
Ik snap er echt niets van. Heb Flip al 6 jaar en hij is wel vaker een beetje bang, maar dit was echt blinde paniek uit het niets.. Hoop dat het eenmalig was, maar ga hem de komende tijd even goed in de gaten houden..

Wat enorm balen dat je afgekeurd bent en hij bij de nakeuring weer rustig was!

Ik denk dat jij degene was die vlak voor/na mij finishte? Vloog jouw paard in paniek over de emmers enz heen bij de finish?
Hoe is hij vandaag? Weer helemaal tot rust?

Ik ben supertrots op Prinses :) 4 jaar en sinds niet al te lange tijd van de renbaan, 2 weken geleden eerste wedstrijd en gister de tweede. Voorkeuring ging goed, hartslag 40 (waar hij de vorige wedstrijd uiteindelijk net aan 60 was) en ze liet de keuring vrij rustig toe.
Opstijgen was weer een kunst op zich, maar eenmaal erop gedroeg ze zich goed (waar ze 2 weken geleden ging springen en stuiteren, had ik haar nu gelijk goed in de hand).
Vooral de eerste km's was ze erg pittig, galop-poging draaide bijna uit op rengalop, dus toch maar draven. Na een km of 6 kwam ze in een lekker ritme, liep superfijn en ondanks behoorlijke tempo liep ze zo met haar maatje mee!
Ze was wel constant met haar hoofd bezig, omhoog, te laag, kantelen, 23 km lang. Dit resulteerde in een paar struikelpartijen.
Helaas iets te vroeg binnen, wat heb ik mezelf vervloekt!! Maar goed, ik kon na 4 minuten aanbieden (vorige keer eerste keer véél te hoog) en hartslag 56!
Terug bij de wagen heeft ze lekker gegeten, zelfs slobber! En haar ton water bijna leeg gedronken, fantastisch!
Toen de nakeuring, opnieuw hartslag 40 (terwijl vorige keer ook de nakeuring een drama was)! Helaas een B op de locomotie...

En vandaag... Vandaag ben ik nog veel zuurder, alles is prima, beentjes strak, rug goed, buik goed, alleen ze loopt niet lekker. Het komt uit haar schouder en zal waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een van de struikelpartijen. Ze lijkt er weinig last van te hebben verder, stuk gewandeld met haar en gewoon oren erop en moest haar flink inhouden...
Hopelijk met een paar dagen beter!

En van de winter.. Gaan we lekker dressuren!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:21

Nienke: misschien is je paard gewoon stijf en heeft ze spierpijn. Misschien wat geforceerd gelopen of heeft ze zich vast gezet. In ieder geval wel vervelend dat ze nu niet lekker loopt. Wandelen kan ( denk ik) geen kwaad. Even aankijken dan maar. Succes met het herstel.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:29

Dirma wat leuk! Ik heb je vader wel gesproken, jou niet. Heb hem gewaarschuwd dat het erg verslavend is :D Nog voor je was gestart, nou ik heb volgens mij al gelijk gekregen. Haha.
Keurige hartslagen van je paard, daar mag je blij mee zijn. Handig ook vooral!