Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blingh schreef:Hoe verklaar je dan het feit dat die witte haren pas bij het volledig scheren tevoorschijn zijn gekomen?
Ik vertrouw deze zadelpasser 10000%. Ik kan duwen wat ik wil op die plekken en ik krijg geen reactie van paard.
Om dan op mijn vraag terug te komen, wat voor dekje hebben jullie onder je zadel liggen?
Mariekyy schreef:Blingh schreef:Hoe verklaar je dan het feit dat die witte haren pas bij het volledig scheren tevoorschijn zijn gekomen?
Ik vertrouw deze zadelpasser 10000%. Ik kan duwen wat ik wil op die plekken en ik krijg geen reactie van paard.
Om dan op mijn vraag terug te komen, wat voor dekje hebben jullie onder je zadel liggen?
Dit kan ook vaak komen door oude drukplekken. Dus als je zadel in verleden niet goed heeft gelegen of net een verkeerd dekje.
Mijn haf had het van de zomer drukplek van de hartslagmeter. Kreeg toen winterhaar en drukplekken waren weg. Na het scheren waren de drukplekken gewoon weer zichtbaar.
ik heb sinds de zomer een nieuw zadel. Ik denk haast dat de plekken van mijn oude zadel komen. Deze heb ik ook nog steeds, stom dat ik die niet heb laten controleren.
Beer heeft ook zo'n 'onbenullige' fase gehad..is gelukkig over nu!
kristelhans schreef:Ik ken er een paar...haha maar das ook alles. In Duitsland en Denemarken (geloof ik) zijn er wel meer.Niet het meest ideale ras voor endurance trouwens. Koudbloeden hebben van nature een iets hogere hartslag, wat natuurlijk lastig is bij deze sport.
Mariekyy schreef:Klopt zeker, daarbij hebben koudbloeden toch een andere bouw dan een dressuur paard, ze kunnen toch moeilijke verzamelen waardoor het dus extra zwaar voor ze is.
Moet alleen even kijken of de 29km van DFW gaat lukken, we hebben namelijk niet heel veel tijd om te trainen. Liggen er straks ook weer een week uit omdat de osteopaat komt...