TREC voorhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:01

Oke heel fijn. Dan neem ik tijdens de POR een gewoon halster mee, vastzetten met touwhalster is niet ideaal (of is dat sowieso niet toegestaan?).

Ben echt heel erg benieuwd hoor. Hoop dat we niet als eerste hoeven te starten, moeten nog een eindje rijden en zou het ook wel fijn vinden om het even af te kijken van anderen. Tenminste, om even te kijken hoe alles in elkaar zit. 's Ochtends gewoon melden bij secretariaat neem ik aan?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:20

vast zetten aan een touwhalster is niet verboden maar ten zeerste af te raden (sommige wedstrijd organisatie's verbieden het zelf wel ook als het niet in het reglement staat)

Bij aankomt ga je je eerst melden bij het secretariaat, dan heb je waarschijnlijk al de aanbind plek gevonden en kun je alvast kijken waar de maproom is (als er al mensen bezig zijn moet je er niet in lopen omdat je dan hun stoort)
Zorg dus dat je lekker op tijd bent, dat scheelt heel veel stres.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:23

94% kans op regen in Voorhout zondag :(

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:24

ga maar vast zonnen dansjes doen dan :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:26

Kan waarschijnlijk ook geen regenkleding aan, want dat vind paard lief dood eng :')

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:26

droge kleding daar naartoe meenemen dan maar :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:27

Tjaa weet niet hoe ik dat droog wil houden. Kom waarschijnlijk onder de man. En plastic tassen vind paard ook eng :')

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:33

Gilbey schreef:
vast zetten aan een touwhalster is niet verboden maar ten zeerste af te raden (sommige wedstrijd organisatie's verbieden het zelf wel ook als het niet in het reglement staat)

Bij aankomt ga je je eerst melden bij het secretariaat, dan heb je waarschijnlijk al de aanbind plek gevonden en kun je alvast kijken waar de maproom is (als er al mensen bezig zijn moet je er niet in lopen omdat je dan hun stoort)
Zorg dus dat je lekker op tijd bent, dat scheelt heel veel stres.

Aanbindplek voor je paard? Hoe gaat dat eigenlijk? Melden bij secretariaat doe je gewoon zelf neem ik aan? Dan laat ik paard nog achter in of bij de trailer. Zit er veel tijd tussen de POR en de MA en PTV? Staat paard dan bij de trailer, of op het terrein zelf, of is er iets van gras waar ik mijn klapstoeltje :D kan neerzetten en dan paard kan grazen? Want trailers staan gewoon op parkeerterrein zag ik?

Eerst melden dus, daarna zadelen en naar maproom, paard op aanbindplaats?

Jeetje ben echt nog een newbie wat betreft Trec. :)

Hoop inderdaad op niet al te erg zeikweer, voor mij en paard maar ook voor mijn ouders die zo aardig zijn om te rijden en die er erg naar uitkijken om een dagje op pad te gaan met paard.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:44

Op de meeste terreinen is het mogelijk om een paddock te maken maar helaas kan dat hier niet.
Als je dus met een trailer komt kun je hem lekker even daarop laten staan en je dan gaan melden.
Tussen de POR en de PTV zit genoeg tijd om even te gaan eten en nog eens het parcours te lopen (als je er tenminste niet extreem veel langer over gaat doen dan de ideale rijtijd.
Bij deze wedstrijd zal het waarschijnlijk het handigste zijn op je paard dan weer even op de trailer te parkeren (bijv lekker met een hooinetje voor zijn neus)

Elise, misschien kan je het wel in een rugzak mee nemen en bij iemand die vlak voor je of vlak na je start je spullen dan wel in hun auto neerleggen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:46

Ja ik zie het wel :D. Waarschijnlijk kom ik na de POR toch niet meer terug, want zijn we ergens verdwaald :')

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:56

Neem aan dat je wel kalkoenen in mag draaien met de PTV en MA of niet?
Zal idd wel 3 rijbroeken chabrakjes en lekker een deken mee nemen...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:57

Elise95 schreef:
Ja ik zie het wel :D. Waarschijnlijk kom ik na de POR toch niet meer terug, want zijn we ergens verdwaald :')

niet zo negatief, dat gaat vast wel lukken toch?
En anders rij je gewoon terug naar de startplaats en meld je dat je er weer bent, dan kun je toch de andere onderdelen nog gaan proberen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:58

Beli schreef:
Neem aan dat je wel kalkoenen in mag draaien met de PTV en MA of niet?
Zal idd wel 3 rijbroeken chabrakjes en lekker een deken mee nemen...

Als je dat wilt mag je voor de PTV best kalkoenen draaien maar meestal is dan niet nodig, zo hoog zul je niet hoeven springen en je hoeft ook niet in volle galop door de baan te gaan.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:49

Dat van die regen is inderdaad echt stom....zucht. waar blijven die zonnedansjes??

Eise- misschien een waterdicht jack en rainlegs met chaps eronder? Houdt de boel best droog hoor! En rainlegs maken niet veel geluid. En zijn echt superhandig! :)

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:55

@Elise, als je zaterdag een tas droge kleren aan ons geeft, dan nemen wij deze mee en evt. andere dingen.
We komen toch voor de bixie proef en dan ligt het in de veewagen.

Ik ben al heftig aan het zonne dansen hoor *\o/*

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:42

Aaarch, dat weer voor morgen en zondag (en zaterdag).....doordansen mensen!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik moet maar even op jacht naar mijn regenspullen voor zondag....voor donderdagavond kijk ik wel even...misschien dat ik wel watje ben hoor als het giet :) Maar anders kom ik! :)

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:42

eh...nog steeds geen startlijsten..??...dan maar weer verder zonnedansen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:00

Startlijsten!!

Ik moet om 8.50 naar de maproom, 9.05 starten. 8.35 gsm check?? Wat is dat?

Hoe laat zou ik aanwezig moeten zijn op het terrein? Wat is handig qua tijd, zodat we alles nog even rustig kunnen bekijken en zadelen? Uurtje van te voren?

En ik start tegelijk met 2 anderen (eentje T2 maar die ander ook T1), rij ik daar dan mee op, mag dat wel, of gewoon allebei tegelijk starten en kijken hoe we het gaan doen?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:08

waarschijnlijk is er opgegeven dat jullie samen starten als equipe als dat niet juist is moet dat door gegeven worden en dan worden de starttijden aangepast.
(Kan het zijn dat 1 van jullie, of allebei, onder de 16 is en dat Marsha jullie begeleider is geworden?
Het is trouwens een hele leuke spontane meid met een super gaaf paard :D )

GSM check betekend dat je mobieltje verzegeld word zodat je die niet gebruiken kunt.

probeer ruim op tijd aanwezig te zijn, een uur kan zo om zijn, ik zou het ruimer doen als ik jou was.

edit, iets toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Gilbey op 13-07-11 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:10

even een berichtje van het TREC forum gecopieerd:

Citaat:
De starttijden en het programma staan op de website voor TREC Voorhout.
www.voorhout.trec-club.nl

Kantine van de ruitervereniging is de hele dag geopend.
Denk eraan dat hier geen pinautomaat aanwezig is om te betalen.

Met een beetje geluk zijn er misschien toch nog paddocks langs het wedstrijdterrein. Zodra dit door gaat zal Carla de deelnemers hiervan op de hoogte brengen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:14

Nee hoor ik start alleen. Ga het even doormailen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:17

ik had iets toegevoegd aan mijn antwoord dat je waarschijnlijk nog niet gelezen had toen jij weer reageerde, misschien had ik het toch als nieuwe reactie moeten opschrijven :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:20

Gilbey schreef:
GSM check betekend dat je mobieltje verzegeld word zodat je die niet gebruiken kunt.

probeer ruim op tijd aanwezig te zijn, een uur kan zo om zijn, ik zou het ruimer doen als ik jou was.

Oke, vroeg het me al af. Wel te gebruiken in geval van nood hoop ik?
En bij de GSM check, dan hoef ik mijn paard nog niet mee te nemen toch?

Jeetje dat wordt dan heel vroeg opstaan. Kwart voor 8 daar aanwezig zijn, uiterlijk 7 uur van stal wegrijden dus. Pfoeh. Moet zaterdagnacht nog werken tot sluit dus dat wordt een kort nachtje. :z

-edit; lees je aanpassing, maar nee, 16 ben ik niet meer. :D Vind het niet erg om met iemand te rijden hoor trouwens, gezellig juist, vindt paard ook veel leuker, maar vroeg het me gewoon af. :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:26

als ik jou was zou ik mijn paard al gezadeld mee hebben anders ga je het niet redden.
probeer altijd 10 minuten voor de maproom tijd klaar te staan met je spullen bij de maproom en dan staat je paard startklaar op de aanbind plaats (zadel er op, aangesingeld, hoofdstel al om, ingestapt met evt een dekentje erover)
de gsm check is 15 minuten voor de maproom tijd, dat is om te zorgen dat iedereen er op tijd is.
Dan heb je je pennen, kaartenmap en controle kaart al in je handen, helm alvast op en kun je je horloge nog even controleren of die goed staat ten opzichten van de controle klok van de wedstrijd.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:33

Jeetje er komt veel bij kijken zeg.

Oké dus;
7.00 - wegrijden stal
7.30/7.45 - aankomst wedstrijdterrein
8.00 - melden secretariaat
8.15 - zadelen en losrijden
8.35 - melden gsm check
8.50 - maproom
9.05 - here we go!

Pennen moet ik meenemen, gelpennen zijn goed las ik ergens, neem een paar pennen mee voor de zekerheid. Kaartenmap? Ik heb een zadeltas voor voorop mijn zadel en daar zit een speciaal vak op voor een kaart, daar kan hij in. Controlekaart krijg ik bij secretariaat?

Is het ook nog een eindje van trailerplaats naar wedstrijdterrein, tenminste, moeten we hier ook rekening mee houden?

(nooit gedacht dat er zoveel bij zou komen kijken!)