Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:08

Je kan na de finish gewoon naar je auto. Of mag dat niet meer met de nieuwe regels?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:50

Ik ben dus echt poepiezenuwachtig al he.. Vreselijk. Maar heb er vooral héél erg veel zin in.

Lenneke, hoe is die bult? Ik heb nog aardig wat Tromba-complex staan, dat helpt daar goed tegen. Ben morgen in Lunteren, dus kan het op zich op je stal afzetten.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:21

Citaat:
Is er op de PA ook water Suzanne?

Uiteraard, is zelfs verplicht geloof ik.

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:58

hihi ben ook wel een beetje zenuwachtig! Heb al 2 jaar niet meer gestart en daarvoor alleen kennismakingsklasse gestart.

Ben ook benieuwd of New zich gedraagd met de keuring. Vorige keer werd de arts (terecht) een beetje boos op new omdat hij niet wil dat ze aan zijn ogen zitten.. Hij heeft maanblindheid en al dat gedoe aan zijn oog wil die niet meer en daarnaast heeft die ook nog een oren fobie en owee als je daar bij in de buurt komt -:(-

Ga dus maar vragen of ze dat op het laatst doen. De rest maakt m allemaal niet uit namelijk en hopelijk mag ik het dan zelf doen.. Maar hij gaat als t goed is niet loslopen hoor.. Hij gaat gewoon een beetje hupsen op de plaats :+ .

Ben ook alweer aan t oefenen en van de week ga ik het ook maar andere mensen laten doen. Hopelijk went hij er dan aan..

Voor de rest heb ik er helemaal zin in en hopen we op droog weer ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:19

Navy schreef:
Lenneke, hoe is die bult? Ik heb nog aardig wat Tromba-complex staan, dat helpt daar goed tegen. Ben morgen in Lunteren, dus kan het op zich op je stal afzetten.

De bult is gelukkig alweer aardig weggetrokken en hij zit net niet onder het zadel. Ik heb gisteren een heel klein rondje gereden en dat ging goed.
Ik doe er Traumeel op.
Z'n been is nog wel dik, maar hij is niet kreupel en na het rijden of de stapmolen is hij weer dun. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om.

We hebben er zin in :#

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:27

Waar moet je nu eigelijk aanbieden na de finish? Bij de finish of op het keuringsterrein? Je krijgt ook punten voor snel aanbieden bij de finish, maar als je daar eerst heen moet lopen ben je al je punten al kwijt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:34

Ik neem aan bij de finish, direct bij aankomst op het terrein. Volgens mij heeft Suzanne daar wat op EF over geschreven.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:41

Jup, inderdaad gewoon aanbieden bij de finish. Zal daar wel druk worden..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:53

Ik zie het nu ook. Had niet nog niet goed gelezen.

Ik moet nog wel even studeren hoor. Ik ga dan wel niet voor de eerste prijs, maar wil niet gediskwalificeerd worden omdat ik een regeltje niet weet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:56

Op zich is het heel simpel :+
Bij vetgate, binnen 20minuten <60
Bij finish, binnen 20minuten <60
Op half uur na goedkeuring nakeuren.
Hoe sneller je kunt aanbieden hoe meer punten :P

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:58

Ik ga voor aanbieden binnen de minuut. Gewoon om eens te kijken of we dat kunnen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:00

Vetgate gaat me dat nog niet lukken denk ik. Gok op 5 minuten. Finish wil ik ook binnen de 5.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:05

Qua hartslag is dit perfect weer voor Anouar. Met dit weer kom ik eigelijk altijd binnen met een hartslag rond de 55 (in de eerste vetgate), alleen gaat er bij ons nogal eens wat mis na binnenkomst. Met als gevolg dat het nog lang duurt voor hij klaar is om gekeurd te worden (afzadelen enzo)
Dus mijn strategie voor deze wedstrijd is, ik kijk voor het laatst op m'n horloge vlak voor binnenkomst, is hij dan onder de 60, alles eraf en aanbieden. Alleen als hij onder de 60 is natuurlijk, anders gaan we gewoon net als anders te werk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:11

Dat zijn dus van die dingen die ik bij mijn paard nog moet gaan ontdekken :D Wordt zijn 1e hele klasse II. In Ommen kon ik hem binnen 5 minuten aanbieden op de vetgate (was incl stukje lopen van groom naar vetarea).
Ben best zenuwachtig dus :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:13

Dat is toch ook juist het leuke. Ik ben ook nog steeds dingen aan het uitvinden en dat geeft ook steeds weer een nieuwe uitdaging.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:17

:j absoluut!
Het was vorig jaar al nieuw en meteen een verademing dat ik hem de laatste km tot aan de pa/vetgate/finish kon laten stappen. Die gang stond in 2007 niet in zijn woordenboek tijdens een wedstrijd :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:19

Hier nog 1 die het allemaal heel spannend vind!
Hoop idd hem snel aan te kunnen bieden maar weet niet hoe snel hij herstelt. Lijkt snel te herstellen maar hoe zijn hartslag precies is gaan we daar uitvinden. Dit wordt onze allereerste keer. Mijn paard heeft ooit eerder een wedstrijd meegedaan maar wilde toen niet snel genoeg drinken. Begrepen dat hij toen later pas goed gekeurd werd omdat hij niet genoeg vocht had...Tegenwoordig drinkt hij redelijk snel alleen niet als ik erop zit!
Dus maar even af stappen... Stappen moet wel lukken voor de pa/finish...dus wat dat betreft wordt het al beter.

Heb er erg veel zin in! Droom er zelfs van. Was vannacht een extra zweetdeken vergeten...waar je je wel niet mee bezig houdt!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:37

Navy schreef:
Ben morgen in Lunteren, dus kan het op zich op je stal afzetten.

Je mag wel gezellig even langs komen. Ik ben morgen vrij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:40

Muga schreef:
Hier nog 1 die het allemaal heel spannend vind!
Hoop idd hem snel aan te kunnen bieden maar weet niet hoe snel hij herstelt. Lijkt snel te herstellen maar hoe zijn hartslag precies is gaan we daar uitvinden. Dit wordt onze allereerste keer. Mijn paard heeft ooit eerder een wedstrijd meegedaan maar wilde toen niet snel genoeg drinken. Begrepen dat hij toen later pas goed gekeurd werd omdat hij niet genoeg vocht had...Tegenwoordig drinkt hij redelijk snel alleen niet als ik erop zit!
Dus maar even af stappen... Stappen moet wel lukken voor de pa/finish...dus wat dat betreft wordt het al beter.

Heb er erg veel zin in! Droom er zelfs van. Was vannacht een extra zweetdeken vergeten...waar je je wel niet mee bezig houdt!!

Bij de eerste keer hoef je je nog helemaal niet druk te maken om snel aanbieden. Lekker de tijd nemen en laat alles gewoon gebeuren.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:40

pfff ik ben ook al heel erg zenuwachtig aan het worden, word de allereerste wedstrijd.
Heb toch maar een stal geregeld voor zondag, mijn haf kan namelijk niet stilstaan aan de trailer (en erop al helemaal niet), is alvast iets meer rust.
Ik ben wel heel bang dat hij zo druk is en daarom de hartslag te hoog..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:54

Ik stress ook lekker. Moet nog vervoer regelen :\
Vanavond iemand bellen die isschien nog wat heeft maar pfft, ik wil vervoer! :\

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:19

Hier nog een beginner.
Sjol weer rad (bijna 2 wkn stilgestaan), zaterdag menproefje gelopen, gisteren 1/2 uur buiten gestapt.

Ze werd net kreupel toen ik serieus wou gaan trianen en op hartslag wou gaan letten.
Vanavond een poging gedaan.
10 minuten naar manege gestapt. kwartier daar rustig gereden, toen 1/2 uur volop (dressuur dat is dus wel iets anders dan endurance)
Na het galoperen eraf gesprongen hartfreq. toen 72, binnen 4 minuten 56 /min.
Bij aankomst op stal (dat is 10 minuten na dat galoperen, ben onder het zadel naar stal gestapt = 800 m of zo) freq van 44 / min
Vond dat zelf wel redelijk aangezien ik niet van plan was bij de P/A galopererend binnen te komen :D ,
maar gewoon tijdig wou gaan stappen.

Ben er ook achter dat ik die van mij geen eten moet geven op zo'n moment, dan knalt de hartslag weer omhoog.

Zijn dit redelijke waardes? Als je bedenkt dat je bij een endurance aanzienlijk harder rijdt, maar dan hoeft ze niet als dressuur pony te lopen. Vanavond moest ze dat wel. Geen idee of ik hiermee rond ga komen.

Overigens heel blij dat ik haar zaterdag heb geschoren! Dit is geen weer voor mijn fjord, we hopen op droog en niet meer dan een graad of 6.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:49

Zijn er nog mensen die zaterdag helpen en een fototoestel mee hebben? Ik zou zo graag een fotootje van ons in aktie willen hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:11

Hoe laat start je? Ik wil wel kijken of ik wat foto's kan maken bij GP 1. Daar parkeren we de auto altijd als we met de honden gaan wandelen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:32

Ik start om 10:45 u