Banholt 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:59

Er zou een iets andere kaart moeten staan met 2 rode trajecten erop..? Misschien even F5-en. :D

Djilna

Re: Banholt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:18

Ja nu wel! Denk dat de site net nog niet geupdate was ofzo.
Dus het stuk bij de Wagelerbosweg is nu verplicht staptraject? Nou ja, kom ik niet overheen in kl II :+

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:55

Volgens mij is alleen het Vijlenerbos - behalve de ruiterpaden - verboden terrein voor paarden/ruiters. Daarbuiten mag je veldwegen e.d. wel gewoon rijden. Maar in het Vijlenerbos staat ook wel aangegeven dat ruiters zich alleen op de ruiterpaden (de zandpaden) mogen begeven. :o

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:39

Hallo,

Ik wil graag meerijden in Banholt. Hoe werkt dat? Moet je van te voren betalen? Is er nog plek, want dat wordt het beginnersklasse neem ik aan omdat ik in Belgie woon.........

Groetjes Linda

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:47

Zoezi schreef:
Hallo,

Ik wil graag meerijden in Banholt. Hoe werkt dat? Moet je van te voren betalen? Is er nog plek, want dat wordt het beginnersklasse neem ik aan omdat ik in Belgie woon.........

Groetjes Linda

Of je in België woont maakt niet uit, maar je hebt geen Nederlandse startkaart neem ik aan? Dan mag je alleen de kennismakingsklasse starten.
Inschrijven kun je via het formulier op onze website, er is nog plek. En vooraf betalen inderdaad. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:51

Nina_rex schreef:
Zoezi schreef:
Hallo,

Groetjes Linda

Of je in België woont maakt niet uit, maar je hebt geen Nederlandse startkaart neem ik aan? Dan mag je alleen de kennismakingsklasse starten.
Inschrijven kun je via het formulier op onze website, er is nog plek. En vooraf betalen inderdaad. :)

Is die nog niet vol dan? Meestal in Nederland zijn er maar 11 plekjes voor de kennismakingsklasse.
Ik heb het inschrijfformulier gezien, maar al die nummer kan ik niet invullen.
Vooraf betalen geen probleem, ik heb net gehoord dat ik die dag kan.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:06

Het is een beetje off-topic maar ik hoorde laatst ook iets over een oriëntatietocht vanuit stal scheepers, weet iemand daar iets vanaf? Datum ed?

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:26

ik sta daar met mijn paard maar heb er nog niks over gehoord.
Normaal gezien hangt er dan wel een papiertje op het whitebord.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:31

'Mijn' pony (is sinds afgelopen zomer verkocht maar berijdt hem wel) staat daar ook. Ik hoorde het via via. Maar heb het zelf niet meer nagevraagd.

edit: ik zie het nu; jij bent dat meisje waarvan het paardje bij de paarden van hub in de wei staat. Ik was een van de meisjes die bij jou paardje in de wei was omdat we dachten dat er iets mis met hem was.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:19

Zoezi schreef:
Is die nog niet vol dan? Meestal in Nederland zijn er maar 11 plekjes voor de kennismakingsklasse.
Ik heb het inschrijfformulier gezien, maar al die nummer kan ik niet invullen.

Omdat wij de enige Nederlandse wedstrijd in de verre omtrek zijn, hebben we altijd veel kennismakers; daar houden we rekening mee. En we hebben toch plaats genoeg. :)
Die nummers zijn alleen voor als je een startkaart hebt en klasse 1 of hoger wil starten, die hoef je voor de kennismaking dus niet in te vullen.

@ n_arelle, Hubert houdt ieder jaar een orientatierit inderdaad, volgens mij is het altijd het 1e of 2e weekend van juni.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:52

n_arelle schreef:
'Mijn' pony (is sinds afgelopen zomer verkocht maar berijdt hem wel) staat daar ook. Ik hoorde het via via. Maar heb het zelf niet meer nagevraagd.

edit: ik zie het nu; jij bent dat meisje waarvan het paardje bij de paarden van hub in de wei staat. Ik was een van de meisjes die bij jou paardje in de wei was omdat we dachten dat er iets mis met hem was.

Ah oke haha :) gewoon het bord in de gaten houden of ff aan huub vragen :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:09

Misschien een hele banketstaaf vraag hoor, maar waarom is de endurance in Nederland zo duur????
Wat gebeurd er met dat geld? Je krijgt er niet echt iets voor terug behalve dan dat je een rondje op je eigen paard mag rijden.
Misschien een beetje sceptisch en zie het niet als commentaar aub, maar meer de vraag. Ik denk namelijk dat op deze manier (zeker met de crisis) steeds meer mensen gaan afhaken. (ik zit er ook aan te denken om af te haken)
Bij mij in de nabije omtrek ligt zowat 300 km aan ruiterpaden en dan besluit ik een heel stuk te gaan rijden en vervolgens 30 euro te lappen? Raar :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:12

:+ Wat dacht je van huur locatie, fasciliteiten. Betalen juryleden + reiskosten, lunchpakketten voor officials en vrijwilligers, materialen, afdrachten enz enz.
Je paard wordt 3x gekeurd, er is een route uitgezet, enz. Is toch anders dan wanneer je zelf 'een rondje' gaat rijden..

In Dld betaal je trouwens meer voor een wedstrijd..
En als je dat te duur vind doe je toch gewoon niet mee?

Ik betaal naast de wedstrijd ook nog eens 50 (en voor Banholt zelfs 75) euro aan trailerhuur. Plus dan nog de diesel voor het stuk rijden vanaf Arnhem. Maar dat heb ik er graag voor over. Het is een sport en daar betaal je voor.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 16-04-09 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:13

In Belgie is het startgeld goedkoper maar betaal je meer lidmaatschapskosten.
Ik weet niet hoe ze het geld daar verdelen, maar verder ben ik het totaal eens met Djilan.

Enige wat ik niet snap is dat de verschillende klasses, verschillende kosten hebben...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:19

@nina, nog 2 vrijwilligers nodig? uiteraard plekje waar de zon schijnt, hahahah

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:51

het is me al vaker opgevallen dat Belgen zuniger zijn als Nederlanders :D

een goede organisatie kost nu eenmaal geld en eerlijk gezegd vind ik 30 euro dan nog een heel net bedrag als je bedenkt dat er dierenartsen de hele dag aan het werk zijn, tig vrijwilligers en de voorbereiding die al maanden bezig is

ik kan me voorstellen dat het bedrag verschilt omdat bij langere afstanden meer vrijwilligers nodig zijn en misschien controlle posten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:35

griebels schreef:

Aha, dat wist ik niet ;) Dat is een duidelijke reden/uitleg ;)

Krijgen de vrijwilligers in Nederland dan wel reiskosten vergoeding?

Tja die dierenartsen zuigen het ook aardig uit. Dat geloof ik best........

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:36

spatter schreef:
het is me al vaker opgevallen dat Belgen zuniger zijn als Nederlanders :D

een goede organisatie kost nu eenmaal geld en eerlijk gezegd vind ik 30 euro dan nog een heel net bedrag als je bedenkt dat er dierenartsen de hele dag aan het werk zijn, tig vrijwilligers en de voorbereiding die al maanden bezig is

ik kan me voorstellen dat het bedrag verschilt omdat bij langere afstanden meer vrijwilligers nodig zijn en misschien controlle posten

In totaal inclusief wedstrijden ben ik voor mijn paard 1500 euro kwijt. Ik kan me best voorstellen mocht het met de economie nog verder achteruit gaan dat mensen dan die "maar" 30 euro als eerste gaan schrappen.
Ik klaag niet. Ik ben directie secretaresse en mijn man manager :P Zoals de familie zegt: "Geld zat, whahaha"

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:44

Zoezi schreef:
griebels schreef:

Aha, dat wist ik niet ;) Dat is een duidelijke reden/uitleg ;)

Krijgen de vrijwilligers in Nederland dan wel reiskosten vergoeding?

Tja die dierenartsen zuigen het ook aardig uit. Dat geloof ik best........

Dat verschilt per wedstrijd. Ik heb het iig nog nooit gekregen als vrijwilliger, maar heb er dit jaar voor het eerst van gehoord.

En wat je zegt van de dierenartsen klopt echt niet. Wat ze krijgen voor een dag endurancewedstrijd staat in geen verhouding tot hun normale loon... Daarnaast worden die betaald door de vereniging, niet door de organisatie.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:25

daarbij wat kost een dressuurproef in vergelijking met een endurance wedstrijd. In verhouding is dat veel duurder.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:39

splash1999 schreef:
daarbij wat kost een dressuurproef in vergelijking met een endurance wedstrijd. In verhouding is dat veel duurder.

:+ dressuur :+ Ooit heeft iemand de opmerking gekregen: "voor endurance hoef je niet te kunnen paardrijden " :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:40

Djilan schreef:
En wat je zegt van de dierenartsen klopt echt niet. Wat ze krijgen voor een dag endurancewedstrijd staat in geen verhouding tot hun normale loon...

Zolang die mensen een 2x zo'n duur huis en een 2x zo'n dure auto hebben als ik, heb ik geen medelijden :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:43

Dan heb je het over hun normale tarief. Op een wedstrijd staan ze de hele dag voor een schijntje daarvan...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:09

Djilan schreef:
Dan heb je het over hun normale tarief. Op een wedstrijd staan ze de hele dag voor een schijntje daarvan...

Heb jij enig idee dan wat die mensen kosten (dit even ter info wegens het misschien organiseren van een endurancewedstrijd bij mij in de plaats)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:39

Ja want ik ben de coördinator voor de enduranceveterinairen. Ik regel dus dat ze er elke wedstrijd staan.. (al zijn er ook organisatoren die er zelf al een aantal regelen).