Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:32

Lein_ schreef:
_mjwb schreef:
Ik ben mijn startpas aan het aanvragen, maar ik heb weer wat vragen. De startdatum van je startpas, moet dat de datum van je volgende wedstrijd zijn? En klopt het dat een startpas 37 euro kost?

Nee, datum kan gewoon vanaf nu. Je betaald niet meer/minder op dit moment in het seizoen.
Prijs kan goed kloppen, kun je vast checken op de website van de vereniging of knhs.

Dankje!! :)

Linda_Fleur

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:37

Ohh ik ga snel kijken of wij Etten-Leur wel of niet gaan rijden, is niet extreem ver hier vandaan en mooi om nog voor onze vakantie mee te pakken.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:55

Ik wil Etten Leur doen alleen pony moet onverwachts op ijzertjes...
Die krijgt ze over 2 weken dus ik zal even moet afwachten hoe ze met de ijzertjes loopt (of ze dan niet meer gevoelig loopt). Hopelijk zijn er genoeg mensen die al wel kunnen inschrijven!!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:06

Zodra mijn startpas er is en Linda_Fleur weet of ze kan dan ga ik me inschrijven. Lange klasse 1 als Linda_Fleur kan en anders korte klasse 1

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:50

Ik wil graag in Etten-leur meedoen alleen mijn pony stond tot voor kort kreupel en we bouwen net weer op. Is dus nog even onzeker of we mee kunnen doen.. hopelijk gaat de wedstrijd wel door!

Mocht ik mee kunnen doen, is er dan iemand die samen wil rijden in de kennismakingsklasse?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:16

Il heb Etten-Leur wel in overweging, maar het is nog bijna een half uur verder als Teteringen voor mij en dat vind ik eigenlijk te ver worden.

Ik denk dus dat ik me op Holten ga richten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:26

Ik ben dan met vakantie dus Etten-Leur komt mij ook niet uit.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:06

Lein_ schreef:
_mjwb schreef:
Ik ben mijn startpas aan het aanvragen, maar ik heb weer wat vragen. De startdatum van je startpas, moet dat de datum van je volgende wedstrijd zijn? En klopt het dat een startpas 37 euro kost?

Nee, datum kan gewoon vanaf nu. Je betaald niet meer/minder op dit moment in het seizoen.
Prijs kan goed kloppen, kun je vast checken op de website van de vereniging of knhs.

dat je net zo veel betaald als aan het begin van het seizoen is ook geen probleem meer, aangezien startpassen nu gewoon standaard een jaar geldig zijn ipv een kalenderjaar. Een startpas die dus bv vandaag wordt gekocht is dan ook geldig tot en met 4 juni 2019 (ingangsdatum dus dan ook de datum van vandaag)....je hoeft dan dus voor het begin van het volgende seizoen nog niet een nieuwe startpas aan te schaffen; hoeft pas in juni

startpas is idd 37 euro

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:25

Etten Leur is mij toch wat ver weg! En oef balen Wijslander.....

Je wil ook niet dat t op wedstrijd open gaat.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:40

Stom genoeg heb ik gisteren ook nog een auto-ongeluk meegemaakt waarbij mijn auto total loss is geramd, dus nu wordt het helemaal spannend of we er zondag bij zijn. Overigens hoefde ik zelf alleen even langs de huisarts, groot geluk bij een ongeluk dus...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:17

Ik meld me ook in dit topic :)

Met onze Mish (5 jaar) wil ik dit seizoen in de Drunense Duinen (september) voor het allereerst in onze leventjes een endurancewedstrijd gaan rijden. Ik hou het voor nu bij een kennismakingsklasse, om eerst de kat even goed uit de boom te kijken :D Ik ben benieuwd hoe het ons zal bevallen.

Maandag zijn we eindelijk echt serieus begonnen met een eerste trainingsritje om te kijken wat ze aankan. We hebben nog bijna nooit up-tempo gereden. Wel wat langere ritten, maar vooral veel stap en soms een drafje en galopje. Maandag hebben we een rit bijna alleen maar geprobeerd te draven en een paar langere stukken te galopperen. Uiteraard afgewisseld voor haar met even bijkomen in stap, dat heeft ze nog wel nodig, maar ik vond dat ze het zeer goed deed! Tussendoor het water nog even in geweest. Gelukkig drinkt Mish wel tijdens het rijden, dat vind ik erg fijn.

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto onderweg gemaakt toen we op de terugweg waren.
Afbeelding

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:49

@aleeneh leuk! Je hebt je hopelijk al wel ingeschreven voor de wedstrijd in Waalwijk?
Lekker hè zo’n watertje onderweg

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:50

Jaaa ingeschreven voor Etten-Leur, nu heel hard duimen dat er genoeg inschrijvingen komen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:00

Kayleigh327 schreef:
Wij hebben gisteren ook heerlijk gereden :D
Was onze eerste klasse 1 wedstrijd. Ik heb hem alleen gereden met snelheid van 11,8 km per uur. Ging voor een winstpuntje en dat is gelukt! Ben echt heel trots op mijn pony!
Alles ging helemaal prima alleen op het einde een beetje gebaald. Ik ben op tijd gaan stappen zodat ik meteen aan kon bieden. Alleen op het laatste stuk was ook de finish van de klasse 2 waar ze dus in volle galop langs kwamen.
Daardoor ging de hartslag van die van mij omhoog omdat ze mee wilde... Toen dus helaas niet meteen aan kunnen bieden |(
Maarja puntje om aan te werken dat ze dan rustig blijft!

Leuk joh, goed gedaan!!
Jammer van die finish, beetje pech ook wel.. Soms kun je mooi tussendoor finishen in klasse 1.
Verder was het wel een fijne wedstrijd hé :)

Ik heb zaterdag ook meegereden in Teteringen, op een fries 31 km ik vond het puur genieten gewoon!! Mijn eigen paardje wil altijd tempo maken, dit paard is zo relaxt! Wereld van verschil.
Ook nog een stuk samengereden met Marije en Elmo, wat een leuke pony! Zo gedreven ook! Haha! Had je nou alsnog een WP volgens de lijst of las ik verkeerd?

Op de valreep ga ik zondag met een Arabisch volbloed haar debuut K1 maken in Laag-Soeren, ook zo’n leuke wedstrijd! Geluk dat we nog mee konden doen.
Zou eigenlijk klasse 3 met mijn eigen paard rijden maar hij is nog licht herstellende van een hoefkneuzing.

Dus even kijken welk paard ik mee ga nemen naar Etten-Leur en dan gauw inschrijven :D

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:56

Lein_ schreef:
Leuk joh, goed gedaan!!
Jammer van die finish, beetje pech ook wel.. Soms kun je mooi tussendoor finishen in klasse 1.
Verder was het wel een fijne wedstrijd hé :)

Ik heb zaterdag ook meegereden in Teteringen, op een fries 31 km ik vond het puur genieten gewoon!! Mijn eigen paardje wil altijd tempo maken, dit paard is zo relaxt! Wereld van verschil.
Ook nog een stuk samengereden met Marije en Elmo, wat een leuke pony! Zo gedreven ook! Haha! Had je nou alsnog een WP volgens de lijst of las ik verkeerd?

Op de valreep ga ik zondag met een Arabisch volbloed haar debuut K1 maken in Laag-Soeren, ook zo’n leuke wedstrijd! Geluk dat we nog mee konden doen.
Zou eigenlijk klasse 3 met mijn eigen paard rijden maar hij is nog licht herstellende van een hoefkneuzing.

Dus even kijken welk paard ik mee ga nemen naar Etten-Leur en dan gauw inschrijven :D

Ja was verder allemaal super fijn! Onze voorbereiding was dit keer door een pittig verhoudheidje wat minder maar pony heeft het echt top gedaan :D Als het aan haar ligt blijft ze maar lopen!
En als het goed is wel een winstpunt ja. Ik zag het ook nergens op de lijst. Maar heb tussen de 10 en 14 km per uur gereden en ben goedgekeurd, dus dat is volgens mij een winstpunt!

Wat leuk dat je zondag ook lekker kan starten! Je blijft wel druk bezig joh hahaha
En ik hoop ook echt dat er genoeg aanmeldingen komen voor etten-leur. Wil die ook graag doen *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:11

Kayleigh327 schreef:
@aleeneh leuk! Je hebt je hopelijk al wel ingeschreven voor de wedstrijd in Waalwijk?

Thanks! Ja zeker heb ik me ingeschreven, ik zag inderdaad ook dat het al ongeveer vol was :)
Ja, dat is heerlijk!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:34

Ik rij ook Laag Soeren maar dan volgende week de mendurance klasse 2. Vorig jaar was het in hetzelfde weekend en dat was best gezellig op camping Boszicht.
Denk dat ik maar weer ga scheren aankomende week. Vijfde keer dit jaar

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:05

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie paard in mijnendurance stond? Ik wil me graag inschrijven voor Etten-Leur alleen dat gaat niet zonder paard. In mijn KNHS staat hij wel gewoon.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:12

Dat wordt vaak op woensdag geupdate, dus waarschijnlijk volgende week woensdag.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:20

De paardentaxi die we nu hebben gereserveerd weet niet zeker of ze gedurende de wedstrijd willen/kunnen wachten, dus wil ik kijken of ik een soort van mobiele paddock kan maken/huren. Bij de lokatie in september zijn er nl. geen boxen of paddocks te huur. Paddock bij trailer/op lokatie maken mag wel.

Hoe doen jullie dat met die paddockjes? Huur je zoiets of neem je prikpaaltjes en lint mee?

Morgenmiddag eerste trailerladen training, hopelijk komen we wat verder ermee; nu is het 2 hoeven op de laadklep maximaal.... We hebben nog even oefentijd :-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:36

Ik heb inderdaad eigen paddockmateriaal. Dus paar paaltjes en rol lint.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:11

Ik ook. En ergens heb ik ook nog een mobiele stroomklok.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:22

Aleeneh schreef:
Kayleigh327 schreef:

Thanks! Ja zeker heb ik me ingeschreven, ik zag inderdaad ook dat het al ongeveer vol was :)
Ja, dat is heerlijk!

Oh gelukkig! Hij was inderdaad echt enorm snel vol voor de impuls. Maar voor hun alleen maar fijn natuurlijk!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:44

Wijslander schreef:
Stom genoeg heb ik gisteren ook nog een auto-ongeluk meegemaakt waarbij mijn auto total loss is geramd, dus nu wordt het helemaal spannend of we er zondag bij zijn. Overigens hoefde ik zelf alleen even langs de huisarts, groot geluk bij een ongeluk dus...

En is het gelukt om erbij te zijn..?

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:04

Djilna schreef:
Ik heb inderdaad eigen paddockmateriaal. Dus paar paaltjes en rol lint.

En hoe groot maak je je paddockje dan? Sorry, absolute beginner op dit gebied :o . En als je 2 paarden hebt; allebei apart of samen in een paddockje?