Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:20

@napie: ik zeg verder niks over de keuring als geheel, ik was alleen verbaasd dat ze zo snel klaar was met tellen én datie dan "nipt" te hoog was.
Net wat Djilan zegt, je hebt het over 16 slagen in 15 seconden ipv 15, dat vind ik twijfelgeval genoeg om op zijn minst door te tellen tot 30 seconden.

Ik wist nl niet beter dan dat er bij de finish standaard een volle minuut geteld wordt (dat was mijn vorige wedstrijden wel nl) dus toen ze 64 zei vroeg ik heel verbaasd of ze nu al klaar was met een minuut tellen en toen zei zij dat dat niet nodig was, dat 15 seconden genoeg was "want hij was overduidelijk te hoog".

Nou ja, 16 in 15 seconden vind ik persoonlijk niet zo overduidelijk.

Maar goed, ik ben verder niet in discussie gegaan, toen ze zei dat doortellen geen zin had, toen heb ik me daarbij neergelegd.

Uiteindelijk zit ons grootste probleem natuurlijk niet in die 10 minuten na de finish maar in de hele rit ervoor.

En daar zitten leermomenten genoeg om de dag verder niet als verloren te zien ofzo.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:10

Ik vond de studenten gisteren heel schappelijk met tellen. Mijn uitgeleende kasteel werd erg enthousiast van een pensionklant die d'r paard aan 't longeren was (lees bokkend rondgooien). Net op het moment dat er geteld moest worden voor de nakeuring. Echt super balen, want de hartslag onder 60 krijgen is al een hele uitdaging bij dat paard.

Student gaf aan, ja hij is nu veel te hoog. Ik ga hem eerst helemaal keuren, tel ik hem daarna nog een keer, maar dan moet ie goed zijn. Toen was ie idd 52. Helaas vloog ie eruit met een C voor locomotie -O-

Pony die gisteren de nieuwe bijnaam "Smeersel" heeft gekregen heeft d'r laatste winstpunt binnen. Dus nu wordt het relaxed het seizoen uitrijden :j <3

Djilna

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:12

Ik heb het over 1 student hè, niet alle ;) Student 2 telde later bij de 2e x aanbieden tenslotte ook gewoon een hele minuut.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:00

Djilna schreef:
Ik heb het over 1 student hè, niet alle ;) Student 2 telde later bij de 2e x aanbieden tenslotte ook gewoon een hele minuut.

Snaps ik :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:28

Wat balen zeg Marije! Maar wel een leerzame rit geweest zo te lezen. Ik zou benieuwd zijn wat hij doet met meer galop onderweg.

Mjwb, van harte gefeliciteerd met je goed uitgereden impuls en je derde plek! Dat wordt de volgende keer een klasse 1? :D

Kayleigh gefeliciteerd met je winstpunt ondanks de tegenvaller op het eind. Wel apart dat het zo geregeld was, of is dat vaker zo?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:19

Dankjewel! :D Ik heb me ingeschreven voor de endurance vereniging. Even wachten op reactie en dan kan ik een startpas aanvragen en dan kan ik me inschrijven voor 7 juli :). Alleen nog een vraag: Mag ik al gelijk lange klasse 1 starten of moet ik eerst een korte klasse 1 rijden? Want ik wil graag weer met Linda_Fleur samen rijden :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:21

Je mag gelijk een lange starten als je wil :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:40

Dankje! :)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:16

Wijslander schreef:
Kayleigh gefeliciteerd met je winstpunt ondanks de tegenvaller op het eind. Wel apart dat het zo geregeld was, of is dat vaker zo?

Geen idee. Ik vond het wel jammer dat ze langs kwamen galopperen op het stuk waar wij moesten uitstappen en je de hartslag zo laag mogelijk wilde krijgen.
Maar ik denk dat ik gewoon pech had dat er precies op dat laatste stukje een aantal kwamen finishen. Volgens mij had niet iedereen er last van.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:32

Kayleigh327 schreef:
Wijslander schreef:

Geen idee. Ik vond het wel jammer dat ze langs kwamen galopperen op het stuk waar wij moesten uitstappen en je de hartslag zo laag mogelijk wilde krijgen.
Maar ik denk dat ik gewoon pech had dat er precies op dat laatste stukje een aantal kwamen finishen. Volgens mij had niet iedereen er last van.

Is wel vaker zo, maar ligt uiteraard ook aan de ruiters, in hoeverre die rekening houden.
Zelf vond ik het ook ontzettend irritant en daarom als K2 ruiter ook altijd bewust in een rustige draf de K1 gepasseerd, dan maar geen galop finish foto . Maargoed, ik rijd ook niet voor de winst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:18

Ik had idd ook 2 klasse 2 ruiters die mij in de laatste km voorbij draafden richting finish.
Gelukkig voor mij niet in volle galop, maar ponylief was toch al over de pina, dus hij werd door het voorbijdraven ook niet rustiger.
Pech voor mij, leerpunt voor mij en mijn pony, want daar hadden we de hele rit al verschil van mening over :')
Eens bedenken hoe ik dat nu specifiek kan gaan trainen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:26

Niet.. dat soort dingen vindt gewoon geen 1 paard leuk. Dus dat is kwestie van mazzel hebben met aparte finish of naar klasse 2 ;)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:45

Vaak op wedstrijd gaan haalt vaak wel het (aller)scherpste eraf..... Maar verder geluk hebben maar een drafje is nog altijd beter dan een eindsprint. Dat gebeurt helaas ook vaak genoeg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:08

Ik heb dat ooit gehad in Zelhem. Groot open landbouwveld en ik in stap naar de finish (toen had je nog geen 10 minuten om aan te bieden, dan kwam je al niet meer in de uitslag maar wel een winstpunt). Wordt ik in volle galop ingehaald door 2 uit klasse 2 of 3. Toen gingen we in passage naar de finish. Idd geen hartslag 60 op de finish maar 90 ofzo :') Wel op 10 minuten goed dus wel winstpunt.

Daarvoor moest je trouwens meteen bij binnenkomst aanbieden waarbij de hartslag <60 (ooit 64) moest zijn en was het goed of niet. Dan was het helemaal lastig als je dus nog voor de finish werd ingehaald :=

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:57

Mijn fjord wil het liefst ook achter iedereen aan, wie wij inhalen, zelfs met een maatje erbij.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:11

Geisli laat zich meestal niet opnaaien, hopelijk is dat zondag ook zo. :P

Hebben jullie voor jezelf een checklist om te controleren of je alles bij je hebt? Wat zijn dingen die je echt niet moet vergeten?

Paspoort, tekenpen en zakmes heb ik bovenaan staan...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:21

Cap en paard zijn ook zaken die je niet moet vergeten 8-)
En hoodstel en zadel/singel zijn ook erg lastige dingen om vergeten te zijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:24

Zou er wel eens iemand zonder paard gearriveerd zijn? :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:26

"Ik dacht al, wat stond die rustig op de trailer." :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:29

Dat lijkt me echt hilarisch. _O- En het erge is, onder spanning ben ik zo'n warhoofd dat het mij vast zou kunnen overkomen. :=

Paard, cap, zadel, dekje, singel... Ik zet het erbij op mijn lijstje.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:24

Wijslander schreef:
Zou er wel eens iemand zonder paard gearriveerd zijn? :P

Ja, weet alleen niet 100% zeker meer of dat bij een endurancewedstrijd of een ander type wedstrijd was :))

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:38

Hoe zou je dat voor elkaar krijgen.. :oo

Zo`n finish is wel lastig ja maar hoort beetje bij de sport.
jaren terug ook eens gehad ja....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:30

Marije_jiplover schreef:
"Ik dacht al, wat stond die rustig op de trailer." :')

mijn stalhouder heeft voor een hengstenhoudster gewerkt die dat ooit eens vergeten is. Niet voor een wedstrijd maar voor een dekking dan. Helemaal van Rotterdam naar Friesland gereden, doet de klep open; geen hengst...die stond nog lekker hooi te knabbelen in Rotterdam. Die sprak dus inderdaad de gevleugelde woorden; ik vond al dat hij zo mooi rustig op de trailer stond.
_O-

Voor de mensen die trouwens een afgesloten zadelkast hebben; vergeet de sleutel niet mee te nemen als je s'ochtends naar stal rijd om paard op te halen en laatste dingetjes in de auto te zetten. Dat is mij al eens overkomen en moesten we mn kast open breken om de laatste broodnodige spullen eruit te halen.
Sindsdien ligt er ook een reservesleutel op stal; is het geen ramp als ik de sleutel vergeet.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 04-06-18 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:33

Sleutel van je trailerslot is ook zo'n handige, hè, Djilna :P
Gelukkig handige stalbaas (of zijn zoon?) met slijptol die een handje wilde helpen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:34

_O-

hahahaha ja das ook een goeie