Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:12

Slecht was de route niet uitgezet, je moest wel goed opletten. Wij hebben hooguit 400 meter teveel gereden.

En medewerkers moeten niet aangeven of je wel of niet goed op de route zit.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:17

Klasse I was inderdaad maar op 1 punt onduidelijk, verder lukte het prima om de lintjes te volgen Ja

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:19

deden ze anders wel bij iemand voor mij

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:20

WendyBZ schreef:
Klasse I was inderdaad maar op 1 punt onduidelijk, verder lukte het prima om de lintjes te volgen Ja

ja klopt. Al hoewel, na dat spoor was ook niet al te duidelijk. En dat 1e punt waar je richting 3e stap traject reed en dus afsneed

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:20

WendyBZ schreef:

Pcies

We kregen onderweg wel een keer een opmerking van een groom van een andere ruiter: "Hey dit is een groomplaats hoor". Zo van je moet hier iets doen.
Maar ja die hadden we dus niet, m'n groom uit het verleden zat nu op m'n paard uit het verleden en reed naast me.
Laatst bijgewerkt door Ruud_O op 01-10-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:22

woeliej schreef:
deden ze anders wel bij iemand voor mij

Tja ze zijn nu eenmaal vrijwilliger en kunnen ook dit vrijwillig doen. En wellicht hadden ze het te laat in de gaten. Is mij ook wel eens overkomen bij Laag Soeren.
Maar je blijft zelf verantwoordelijk voor het waarborgen dat je op de juiste route zit.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:22

Ruudjw schreef:
Streven was 10kmh, maar dat is bijna 11 geworden. Op de PA had Oasis een mooie hartslag van 48, op de finish 53 en bij de nakeuring 44.

Keuirg hoor! Oasis is ook een leuk paard Ja

Ik stond op de 1e controlepost. Maar toen ik doorhad dat jullie het waren waren jullie alweer een stukje vooruit en vond ik het nogal stom om nog heel hard hoi te roepen Bloos Haha!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:25

Freggel schreef:
Ruudjw schreef:
Streven was 10kmh, maar dat is bijna 11 geworden. Op de PA had Oasis een mooie hartslag van 48, op de finish 53 en bij de nakeuring 44.

Keuirg hoor! Oasis is ook een leuk paard Ja

Ik stond op de 1e controlepost. Maar toen ik doorhad dat jullie het waren waren jullie alweer een stukje vooruit en vond ik het nogal stom om nog heel hard hoi te roepen Bloos Haha!

Dank je, maar geeft niet hoor, ik had je ook niet herkend. En zo zullen er nog vast wel meer mensen bij posten zijn geweest.
We kwamen onderweg trouwens erg weinig andere ruiter tegen, kreeg af en toe het idee dat er verder niemand anders door het parcours reed.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:29

dat vond ik idd ook. Hoewel ik alleen gestart ben en met 3 anderen gefinished ben, was erg gezellig Haha! En gelukkig hebben zij het allemaal wel geredt ondanks fout rijden

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:02

@Jamika: wat vervelend dat Femcke niet fit was! Ik realiseerde me pas toen je te ver weg was, dat ik ook best even had kunnen vragen hoe het bij jou gegaan was Bloos

@Renske: fijn dat bij jou alles goed verlopen is!

Nou ik ben blij dat er meer mensen verkeerd zijn gereden!
Ik heb het 30 km-bordje nog meegekregen, daarna gingen we de Regge over en daar ben ik verkeerd gegaan. Daar kwam ik pas achter toen ik weer bij groompunt 1 was. Het gekke is dat ik de hele weg gewoon lintjes heb gezien....en ben ook voorbij gekomen aan groompunt E (die niet op mijn kaart stond). Dus ik heb waarschijnlijk ergens per ongeluk de Klasse 2 route opgepakt ofzo. Ik was niet de enige trouwens.

Ik heb bijna de hele rit alleen gereden en Miga liep echt heel fijn. Ik kan me van twee jaar geleden herinneren dat de paden toen net gefreesd (?) waren en dat het terrein toen zwaarder was dan nu.
Gelukkig kwam ik toen ik verdwaald was Linda tegen, die hetzelfde verkeerd was gereden als ik én die een GPS-systeem had. Dus daarop hebben we ons georiënteerd. Zonder was ik vast nog verder verdwaald! Ik vond het trouwens wel op meer punten redelijk slecht aangegeven.
Voor dat stuk langs de Regge start ik dus volgens jaar maar weer in Ommen.... Haha! Dat heb ik volledig gemist.

M'n paard was braaf, had nette waardes en we hebben het toch samen maar weer mooi gefixt. Op naar het volgende seizoen! (en dan wellicht eindelijk eens een klasse 2 proberen...)

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:44

Hoi Rieja! Nou, bij mij is dus niet alles goed verlopen! Ik lees bij jou precies wat ons ook is overkomen. Na de brug over de regge zijn wij ook rechtsaf het bos weer ingegaan. Hebben de aanwijzingen voor linksaf gemist. En ook wij waren weer richting groompunt 1 gereden, pas bij bordje 70 km dacht ik dat het niet klopte. Toen dus weer helemaal terug waar we uiteindelijk de goede route zagen... Helaas niet binnen de tijd aangekomen hierdoor. Huilen Maar jij hebt dat langs de regge dus helemaal overgeslagen? Ben je dan binnendoor ergens langs gegaan? Er zat nog wel een controlepost die je dan hebt gemist, hoe gaat dat dan?

Rieja schreef:
@Jamika: wat vervelend dat Femcke niet fit was! Ik realiseerde me pas toen je te ver weg was, dat ik ook best even had kunnen vragen hoe het bij jou gegaan was Bloos

@Renske: fijn dat bij jou alles goed verlopen is!

Nou ik ben blij dat er meer mensen verkeerd zijn gereden!
Ik heb het 30 km-bordje nog meegekregen, daarna gingen we de Regge over en daar ben ik verkeerd gegaan. Daar kwam ik pas achter toen ik weer bij groompunt 1 was. Het gekke is dat ik de hele weg gewoon lintjes heb gezien....en ben ook voorbij gekomen aan groompunt E (die niet op mijn kaart stond). Dus ik heb waarschijnlijk ergens per ongeluk de Klasse 2 route opgepakt ofzo. Ik was niet de enige trouwens.

Ik heb bijna de hele rit alleen gereden en Miga liep echt heel fijn. Ik kan me van twee jaar geleden herinneren dat de paden toen net gefreesd (?) waren en dat het terrein toen zwaarder was dan nu.
Gelukkig kwam ik toen ik verdwaald was Linda tegen, die hetzelfde verkeerd was gereden als ik én die een GPS-systeem had. Dus daarop hebben we ons georiënteerd. Zonder was ik vast nog verder verdwaald! Ik vond het trouwens wel op meer punten redelijk slecht aangegeven.
Voor dat stuk langs de Regge start ik dus volgens jaar maar weer in Ommen.... Haha! Dat heb ik volledig gemist.

M'n paard was braaf, had nette waardes en we hebben het toch samen maar weer mooi gefixt. Op naar het volgende seizoen! (en dan wellicht eindelijk eens een klasse 2 proberen...)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:44

ah daar het bekende verhaal weer :p

Ik begin te vermoeden dat bijna al die 18 combinaties wegens die fout buiten de tijd zijn gevallen. Vind dat toch wel abnormaal veel eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:25

Wij hadden ook de neiging om na de brug rechtsaf te slaan, omdat de route zo ook was bij de eerste Ommenrit.
Het was handig geweest na de brug ergens een geel lint op te hangen, zodat je ZEKER wist nog een stuk rechtdoor te moeten alvorens linksaf te slaan.
Wij zagen iemand rijden en kwamen zo bij het witte lint, maar dat was van vlak na de brug helaas niet zichtbaar.
Wij zijn bij een soort Y verkeerd gereden, daar stond wel geel VOOR de splitsing maar geen rood of wit; we zijn toen links mee gegaan Boos! en dat had dus rechts meegaan moeten zijn............ toen de meeste hoefslagen ophielden en er nog 2 overbleven, een paard en een pony, hadden we gelukkig door dat er wat mis was. Pling Met elkaar was het maar ruim een kilometer, en we waren nog ruim binnen de tijd binnen met plm. 10,6 of zo.
In geval van twijfel dus graag een extra lintje? Knipoog

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:49

Heeft iemand een link naar foto's?
Die van Kim doen het niet, maar ik krijg wel rare virusmeldingen??? En Horsefotografie heeft alleen maar klasse 2..............................

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:43

heb net een brief van de protestcommissie gehad, mijn protest tegen nummer 8 is gegrond verklaard en hij is gediskwalifiseerd Haha!

Was die sowieso al wel, had niet binnen de tijd gereden maargoed.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:18

Femcke is nog steeds niet topfit maar oogt wel weer beter dan zondagmiddag. Ze heeft nog steeds wat last van traan-ogen en wat opgezette klieren. Probeer zoveel mogelijk met haar te stappen en verder staat ze elke dag even los met haar vriendinnen. Morgen misschien even tien minuten longeren als ze er zin in heeft Knipoog

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:12

Ik zal ook nog even een reactie geven Haha!

Moet eerlijk zijn na 2,5 dag dat als ik had geweten dat het zo zwaar zou zijn dan had ik Fuchs denk ik terug getrokken..
Hij loopt nog niet lekker, heel stijf en zijn scheefheid is nog erger.
De rugpijn die hij de laatste 2 dagen had was vandaag iets minder maar nog niet over.
Weer wat geleerd zeg ik dan maar.. nu lekker rust en binnenkort even laten behandelen en aan het werk om hem recht te krijgen.

Dan de dag zelf..
Vond het een zware route maar wel duidelijk aangegeven. (misschien voor mij een voordeel dat ik de route vorig jaar heb gereden en dat ik een ehh uitstekend richtingsgevoel/geheugen heb.. Bloos )
Het gedeelte dat je na de spoorwegovergang rechtsaf door dat dichte struikgewas moest was duidelijk bij de voorbespreking vermeld dus niet te missen.

Kleine noot: vorig jaar deed ik met Woestein mee, een echte bergpony (kleine pasjes..), en die had lang niet zoveel moeite met de boomstronken en diepere geulen.. denk dat als je een paard met vlakke ruime gangen heb dat dat ook wel eens kan meespelen met hoe zwaar het voor zo'n paard is..
Uiteraard speelt de trainings gesteldheid ook mee dus volgend jaar zal ik dit soort route's mee pakken in de training.
En natuurlijk de vele regen die gevallen is speelt ook mee.

Dan nr 8..
Ook wij zijn hem tegen gekomen en hij heeft zelfs een tijdje achter ons gereden, niets aan de hand en keurig gevraagd of hij mocht passeren, wel melde hij dat hij verkeerd was gereden, maar verder geen problemen met hem gehad.