Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:48

majijke schreef:
Heb startnr 2 in de kennismakingsklasse.
Er doen idd er idd echt veel mee! Kennismk. & Klasse 1 zijn bij elkaar meer dan 180 mensen!

@Wennie; Ik kom ook met een appaloosa, ik zal es kijken of ik jou ook ergens zie Lachen

Ik heb jouw wel gezien!
Min zusje heeft geloof ik zelfs nog een foto gemaakt van jou bij een groompunt (tja appies vallen nou eenmaal op...). Leuk paardje hoor.
Mijn zusje heeft meer foto's gemaakt van andere paarden dan van mij. Ach gut

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:19

Junk en ik hebben het ook geweldig gevonden! We hebben onze doelstelling niet helemaal gehaald. Ik ging voor de één na laatste plaats en ik ben verdorie twee na laatste geworden Haha! Niet geplaatst want twee keer 10 minuten moeten wachten bij de P/A en bij de finish.

Ik ben supertrots op Junk. Eind augustus had hij bijna geen conditie door twee maanden gevoelige voeten (verkeerd bekapt en beslagen Verdrietig ) en nu keurig netjes de wedstrijd uitgelopen!

Er schijnen foto's op www.manegejonker.nl te komen.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:20

heey hallo,
vandaag ook mijn eerste keer.
was met frank en annelies mee.
vond het heel erg leuk, en gelukkig zat het weer mee!!
Jaimie deed het helemaal super!
volgendjaar startkaart aanvragen Haha!

groetjes marijke

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:33

Mijn eerste (kennismakings) rit is supergoed verlopen, Levi en ik hebben enorm genoten Haha!
Helaas wel een te hoge hartslag bij de nakeuring (68) maar na 10 minuten was die gedaald naar 58. En later bij de volledige nakeuring zelfs naar 44. Voor de rest was alles perfect, dus paard happy en ik ook (alleen nu erg spierpijn Tong uitsteken )

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:39

Frank schreef:

Er was iemand, zal geen naam noemen, die ook te hoog binnen kwam maar waarbij de ass. vet. even later weer ging meten. En ja hoor, hartslag goed Boos! Geen tien minuten, direct goedgekeurd.
Hier gaan we dus protest tegen indienen.

Dis niet helemaal fair ben benieuwd hoe het afloopt Bloos

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:41

Super hoor Inneke!!!!
GAAAAFFFFF!!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:45

Ik heb ook foto's gemaakt...maar door die wind zal er wel niet echt mooie fotos uitkomen en ik heb gewoon wat in het rond geklikt (heb geholpen bij de start en finish) Ook mijn eerste keer dat ik het heb meegemaakt (heb dus niet gereden, helaas ) en was super leuk!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:26

Kido schreef:
Frank schreef:

Er was iemand, zal geen naam noemen, die ook te hoog binnen kwam maar waarbij de ass. vet. even later weer ging meten. En ja hoor, hartslag goed Boos! Geen tien minuten, direct goedgekeurd.
Hier gaan we dus protest tegen indienen.

Dis niet helemaal fair ben benieuwd hoe het afloopt Bloos

Hey dat is idd niet eerlijk!!

Omar had bij de finish voor het eerst een iets te hoge hf 68. Ik kreeg ook 10 min. Ik was eigenlijk helemaal verbaasd dat hij een te hoge hartslag had omdat dit nog niet eerder is gebeurd, maarja jammer dan, ik heb een hele fijne rit gereden en Omar liep echt super dus ik ben helemaal blij Haha!

Na 10 min. had hij een hartslag van 52 (nadat hij bijna over de vet's voeten had geplast Tong uitsteken ) en bij de nakeuring 44 en goedgekeurd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:31

Wat mij opviel is dat het erg moeilijk was, zei de vet bij de voorkeuring om de hartslag te horen met die harde wind met stetoscoop. Bij Omar heeft ze bij de voorkeuring de hartslag onder zijn kaak opgenomen Scheve mond hij had toen 44, net als bij de nakeuring.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 06:15

Ook ik heb de kennismakingsklasse gereden. Omdat het voor ons de eerste keer was en vanwege de harde wind had ik mijn doel gesteld op de P/A op zo'n 20 km.
Eerst de voorkeuring. Hartslag 40 en verder alles goed.
Om 10.03 van start met nog 4 andere die bij het strand meteen behoorlijk in draf gingen. Amigo wilde er ook meteen een flinke pas inzetten dus eerst nog gestapt en gewacht tot de rest wat verder was en daarna begon het voor ons ook. Hij had al snel zijn loop gevonden en heeft dat de hele rit volgehouden. Het bordje 5 km had ik gemist en ik vond het al een roteind gaan worden toen we ineens het bordje 10 km voorbij kwamen. Het viel ineens wel mee die afstand. Bij de P/A werd hij goed gekeurd met een hartslag van 60. Ben dus toch verder gereden. Het laatste stuk terug over het strand vond ie het wat minder omdat de wind schuin voor stond, maar na nog een lekker galopje en een drafje dat nog steeds in het zelfde tempo doorgingwas daar dan eindelijk het bordje voor de laatste km. Vanaf daar gestapt en bij aankomst weer controle. Hartslag was 52.
Bij de nakeuring was het alweer 40 en verder was hij ook goed. Een heel geslaagde dag voor ons dus en ik ben erover uit. Ik heb eindelijk mijn tak van paardensport ontdekt! Voor volgend jaar gaan we een startkaart aanvragen. (ook al heb ik nu behoorlijk spierpijn. Die ben ik dan toch al weer vergeten)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 07:56

Ik vondt het wel een geslaagde rit Ja weer was super al ben ik wel gezandstraalt Haha!

Voorkeuring 44 en een Atje
P/A 20km 60
En bij de finish 52 en de nakeuring heb ik ff gemist maar wel weer een Atje OK dan!

Het strand was idd een beetje eentonig en de bordjes stonden niet helemaal goed want na het 10km bordje was het maar 500m tot het keerpunt ivp 2km.
Ook de 2km aan het einde was weg, waarschijnlijk door de wind.

De duinen waren echt super, daar zou ik nog wel eens willen rijden Ja

edit zie net dat ik ondanks mijn goedkeuren toch niet in de uitslagenlijst voorkom
Helaas toch onder de 8km denk ik Boos!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:10

waar is de uitslag lijst ?? Blond

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:16

De uitslagen zijn te zien op www.deronline.nl.

Oh ... enne als er iemand foto's van Junkie gemaakt heeft...... (witte Appaloosa met zwarte vlekken en een westernzadel) houd ik me aanbevolen -) peter.gerritsen@planet.nl

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:30

Voor ons ook een geslaagde rit Lachen.

Dit was onze eerste officiele rit (dat wil zeggen, van Vriendlief en paardlief, ik ben altijd groom) en de eerste keer dat hij het alleen wilde proberen. Gelijk om 10 uur gestart.

Na enkele kilometers werd hij achterop gereden door iemand en samen zijn ze verder gedraafd. Hij heeft tussendoor nog een stuk gestapt, maar toen hij weer ging draven zat hij zo weer naast dat andere paard. Met zn tweeen dus verder gereden.

PA 60, bij de finish 62 dus 10 minuten. Er waren veel combinaties die bij de finish 10 minuten kregen, misschien toch vanwege de hoeveelheid wind. Na 10 minuten 56 en bij de nakeuring 48. De rest ook allemaal prima Lachen.

Uiteindelijk 11,22 km/u gereden. Voor ons doen vrij snel, meestal zitten we rond de 10.

Op het strand hadden we wel "voordeel" dat het paard gewend was aan de omstandigheden. Vriendlief heeft veel paarden gezien die wegsprongen voor het schuim of die noodgedwongen door het mulle zand moesten rijden. Hij kon gewoon op het harde strand blijven evenals het paard waar hij mee op reed (ook een paard dat strand gewend was).

Ik denk dat er inderdaad wel foto's komen op www.manegejonker.nl. Er komen in elk geval foto's op www.endurancekatwijk.nl

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:40

Iedereen die hem uitgereden heeft: GEFELICITEERD!!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:45

Junk is ook wel aan het strand gewend en nam ook de twee anderen waarmee ik gestart ben meteen "mee" langs en in het water. Toch vond ook hij de opspattende schuimvlokken soms eng (soms ook niet Haha! ). Hij heeft eigenlijk de hele rit voorop gereden en dat vind ik echt knap van 'm want meestal wordt hij actiever als er iemand naast hem rijdt.

Op de terugweg dacht ik op een gegeven moment dat er nog ongeveer 7 km te gaan was, dus ik zie tegen Jil die samen met me reed, kom, we gaan even een stuk stappen, bij het bordje 5 km gaan we weer draven tot het bordje 2 KM. Het eerste bordje dat we tegenkwamen wat het bordje 1 km tot finish Tong uitsteken , afijn, toen maar verder gestapt (het blijft op zo'n breed strand met eb en vloed ook vrijwel onmogelijk om goed te bewegwijzeren). Ik vond overigens dat het keerpunt, het punt waar je het duin in moest én de rit door het duin (mooi parcours!) prima aangegeven. Hulde aan de organisatie.

Vlak bij de finish jammer van de kitesurfers, die hebben denk ik menige hartslag iets opgedreven, maar ja: ieder moet ruimte hebben om zijn hobby te beoefenen nietwaar he? Ik blijf dat kitesurfen overigens razend spectaculair vinden, Junk helaas ook Knipoog

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:05

Ik ben voor de rest van het jaar wel weer doorgewaait!!!! Clown Kolere wat een wind.

Ik was er 's ochtends om 7 uur al en heb gehoplen met de hekken op het parkeer terrein, de vet-gate, finish klasse 2 en nog wat kleine dingen tussendoor. Tot het parkeerterrein weer net zo leeg was als 's ochtends.

Frank, nu kun je er niks meer aan doen. Je had meteen een jury erbij moeten halen en/of tot een half uur na de uitslag protest moeten maken, ook weer bij de jury. Daar is de jury namelijk voor. Ze moeten kijken of de ruiters zich aan de regels houden, maar ook of de vrijwilligers en Vet's zich aan de regels houden. Ze waren met z'n 2en maar kunnen niet overal tegelijk zijn. Via het secretariaat kun je ze altijd wel traceren. Ook had je eventueel een hoofdvet erbij kunnen halen.

Nu is het een kwestie van jammer maar helaas.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:28

Jorie, dan hebben wij elkaar ook gezien Haha!.

Ik liep daar namelijk ook om 7 uur met hekken te slepen Haha!.

Zat jij in de keet?

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:32

wennie schreef:
Ik heb jouw wel gezien!
Min zusje heeft geloof ik zelfs nog een foto gemaakt van jou bij een groompunt (tja appies vallen nou eenmaal op...). Leuk paardje hoor.
Mijn zusje heeft meer foto's gemaakt van andere paarden dan van mij. Ach gut

Leuk! Dat zijn wij idd denk ik geweest. Ik vermoed dat de andere appaloosa (met westernzadel) bij Pjotrg hoort, klopt dit?
Zoja OK dan! Yeah spikkels Haha!

Mochten bij de 20 km gelijk goed, had daar hartslag 60.
Terug over het strand was zo voorbij, reed met een leuk bont paard. Konden samen ook leuk racen Bloos .....
Fire schrok van een schuimvlok (ging 9 keer goed, 10e keer niet) en sprong naar links, ik lag op het strand Ach gut Knipoog
Behalve kramp in mn kuiten ging het goed, dus gewoon weer erop.
Helaas was het einde al (te) snel in zicht, had bordjes voor de finish gemist. Dus gelijk eraf, en lopen. Bij keuring hartslag 76, shiit, 10 minuten.
Nog een keer, helaas 63 Frusty
Verder heerlijk gereden, leuke kennismaking, lekker weer, superbraaf paard Knipoog en lekker muesli mee naar huis!

Spierpijn valt gelukkig mee Haha!
Zo, en nu op zoek naar de foto's!!

*Edit*
@ Ciska met Pablo (als je op bokt zit..) ; Zie dat je 2e bent geworden!
Supernetjes, gefeliciteerd!
Ik zat met 12.5 km/uur wel lekker hoog Knipoog Toch balen van de afkeuring!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:47

Apple schreef:
Jorie, dan hebben wij elkaar ook gezien Haha!.

Ik liep daar namelijk ook om 7 uur met hekken te slepen Haha!.

Zat jij in de keet?

Ja, effe. Maar ik was van de vet-gate en later de finish van klasse 2. Ik was diegene met coupe wind-hoos...... Clown
Er was even maar 1 voor het secretariaat toen de eerste klasse 2ers er wal waren dus ik heb heel even geholpen daar. Toen nummero 2 er was ben ik weer gegaan.

Wie was jij dan?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:57

Gefeliciteerd Apple OK dan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:58

Coupe windhoos had iedereen vrees ik Clown. Beetje krullend halflang blond haar? Nog iets met een schaar en rabobank tape?

Ik had de coupe windhoos in een staartje proberen te vrotten. Blond. Blauwe bodywarmer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:05

AO, jij ook gefeliciteerd Haha!.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:40

Ik heb 8.926 kilometer per uur gereden zag ik net staan Haha!
Best netjes zo vind ik Haha!

Irmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:47

mijn paardje heeft het ook prima gedaan: ruim 12 km per uur en overal een nette hartslag. Hij vond het erg leuk, vooral op het strand wilde hij erg hard (maar dat wil hij eigenlijk altijd...) Ook het water had een grote aantrekkingskracht, kortom, een zeer geslaagde rit. Mijn vriend heeft foto's gemaakt vanaf het strand, voor de liefhebbers bijgaand een linkje naar de site: http://webdisk.planet.nl/olstv000