Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:58

Aangezien mijn hartslagmeter het nog steeds niet doet: grom!!!!, ga ik op de gok naar de P/A.

Hoe werkt dat dan? 2 km voor de PA een bord, daarvandaan dus stappen? En als je dan afstijgt bij de P/A heb je nog tijd om hem aan te bieden toch? Hoeft niet meteen toch?

En is het nou zo dat je op de P/A geen hartslagmeter om mag hebben ofzo, zoiets las ik ergens?

Ok laatste vraag: ik heb gewone standaard beugels. Ik lees hierboven dat je dichte of veiligheidsbeugels moet hebben. Ik heb t reglement blijkbaar niet goed gelezen. Die moet ik dus nog even halen. Ik heb bij Karin mooie gezien, iemand nog tips voor dichte beugels?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:05

Dat van die beugels geldt alleen als je met schoenen zonder hak rijdt toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:15

Dazen zitten er op het moment niet echt meer, wel stikt het hier nu van de gewone vliegen.

Wat de hartslagmeter betreft: die hoef je er op de P/A (of vetgate) niet helemaal af te halen hoor. Gelukkig niet, je moet er toch niet aan denken dat je ter plekke het hele handeltje weer opnieuw moet aanbrengen en afstellen voor je verder kunt… Je moet hem bij de keuringen wel uit hebben staan of iig de ontvanger (je horloge) buiten bereik van de zender hebben zodat je geen waarden kunt zien. Dit is volgens mij om te voorkomen dat je met de keurende DA in discussie gaat: ‘ja maar mijn hartslagmeter zegt 60 en jij zegt 64…’

Aanbieden op de P/A moet direct. Op de vetgate heb je nog extra tijd, maar die wordt bij je rijtijd opgeteld (tijd stopt dan pas bij aanbieden). Maar op de P/A moet de hartslag bij binnenkomst dus direct 60 of lager zijn. Het is idd slim om 2 km (of iig 1 km) voor de finish te gaan stappen, eventueel naast je paard gaan lopen (dan daalt de hartslag sneller).

Dichte of andere veiligheidsbeugels zijn niet verplicht, alleen als je met schoenen zonder hak wilt rijden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:22

Manon 2"]
Aangezien mijn hartslagmeter het nog steeds niet doet: grom!!!!, ga ik op de gok naar de P/A.
[/quote]

er zit toch een zaakje op Zuidplein wat polars repareert en kan tsjekken?

[quote="Manon 2"]
Hoe werkt dat dan? 2 km voor de PA een bord, daarvandaan dus stappen? En als je dan afstijgt bij de P/A heb je nog tijd om hem aan te bieden toch? Hoeft niet meteen toch?
[/quote]

Je moet helaas meteen bij binnenkomst aanbieden, als het erg druk is kan het wel eens voorkomen dat je een half minuutje moet wachten maar meestal ben je meteen de klos Haha!

[quote="Manon 2"]
En is het nou zo dat je op de P/A geen hartslagmeter om mag hebben ofzo, zoiets las ik ergens?
[/quote]

Officieel mag hij er idd niet om zitten, maarja das nogal lastig om hem voor die paar seconden onder je zadel vandaan te halen, los te knopen en na 15 seconden maggie er weer om. Ik hou dus gewoon mn horloge uit de buurt en vooralsnog heb ik daar nooit commentaar op gehad. In de PA kun je met je hartslagmeter toch weinig voordeel meer behalen want je wordt toch meteen geteld, meeste voordeel haal je idd binnen die 2 km.

[quote="Manon 2 schreef:
Ok laatste vraag: ik heb gewone standaard beugels. Ik lees hierboven dat je dichte of veiligheidsbeugels moet hebben. Ik heb t reglement blijkbaar niet goed gelezen. Die moet ik dus nog even halen. Ik heb bij Karin mooie gezien, iemand nog tips voor dichte beugels?

Je kunt geloof ik bij de ruitersportzaken van die losse kooien kopen voor in je normale beugels, of die veilig zijn geen idee, ik vond ze er nogal onstabiel uitzien.
Endurance beugels (denk flexrides) die jij bedoeld zijn niet overal te koop helaas. iig niet hier in de buurt, misschien bij equisterian nomads.

Marc en Belinda staan zaterdag met een standje daar dus in het ergste geval kun je ze op het laatste moment nog aanschaffen Haha!

Tot zaterdag!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:31

Oehhh ik heb er zo'n zin in!!!!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:44

Hoe lang duurt 2 km stappen gemiddelt? 5,10,15 min???

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:54

18 minuten, voor Latoy, maar die stapt langzaam!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:54

20 minuten Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:16

Thanks!!! Klinkt goed! Ik had geen idee hoelang dat ongeveer is.

Binnen 5 min zat ze van 130/140 op 80. dus nog even ernaast lopen en dan gaat het lukken denk ik *hoop ik* Haha!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:19

kheb boekje gekregen maar wat doen er weinig poy's in de klasse 1 mee!!!!!!!!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:33

Ja en maar twee pony's in de klasse II dus ik wordt zowiezo tweede! (als ze goed wordt gekeurd natuurlijk)

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:52

Ik duim voor een eerste plek voor je Annalynn Tong uitsteken
Ik heb mijn inschrijfform net pas gepost ( Bloos! ), dus nog niks binnen. Maar ben heel benieuwd: op hoeveel km zit de vetgate ongeveer? Is het exact dezelfde route als vorig jaar? Dan raadpleeg ik die kaart wel even Tong uitsteken

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:06

ik heb mijn boekje al!!! Het valt gelukkig reuze mee hoe vroeg ik van huis moet! De start voor de kennismakingsklasse is vanaf 11 uur en de voorkeuring vanaf 10 uur, als ik het goed begrepen heb! Valt reuze mee!
Ik had verwacht dat er veel meer ruiters in de kennismakingsklasse zouden starten, maar dat valt wat mee, of is dit juist wel heel veel?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:20

Ik geloof dat we tegen de 100 mensen hebben die in klasse 1 starten waarvan een stuk of 20 hebben die de kennismakingsklasse doen. Dat zijn er aardig wat Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:20

AAARRCHHHH nu wil ik helemaal snel naar huis en ik moet nog 40 minuten wachten, ik wil ook boekieeeeeeee!!!!!!!
Hoeveel doen er mee bij de pony's 38km?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:32

En ik moet nog langer wachten, namelijk tot mijn vriendje thuis is met de sleutel van de brievenbus. Mijn eigen postsleutel ligt nog bij mijn ouders, die tijdens onze vakantie voor de post en de kat hebben gezorgd. Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:38

Ik heb ook een boekje Haha!

Ik ben er dus ook bij, zonder paard, maar ik sta bij één van de posten.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:43

Maarten schreef:
Ik geloof dat we tegen de 100 mensen hebben die in klasse 1 starten waarvan een stuk of 20 hebben die de kennismakingsklasse doen. Dat zijn er aardig wat Knipoog

Zo zie je maar weer: ik heb hier echt geen verstand van... Bloos
Mij leek 20 man vrij weinig Bloos

Ik verheug me er heel erg op, maar moet dat boekje plus de kaarten even heel goed gaan doorpluizen, ben als de dood dat we niet goed rijden e.d. of dat ik in de stress vergeet om naar de voorkeuring te gaan. Ik blijg natuurlijk nogal Blond

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:44

Ik kom overdag misschie wel even kijken Haha! helaas rij ik uiteindelijk zelf niet mee wegens een te brakke conditie van mn paard Lachen Iedereen veel succes Lovers)+

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:11

Naz schreef:
Ik heb ook een boekje Haha!

Ik ben er dus ook bij, zonder paard, maar ik sta bij één van de posten.

he ik heb er niet eens een Boos!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:32

Geeek; hoe bedoel je, weinig pony's? Verward Je wordt toch gewoon pony en paard samen geklasseerd, maakt toch niet uit..?

Ohja, nog een vraagje. Ik heb blijkbaar Roskur's leeftijd verkeerd opgegeven, want hij staat op 17 (hij is 16, ik ben 17, dusse, heel goed mogelijk dat ik dat per ongeluk heb gedaan Bloos). Het staat op pasoort anders dan op dagstartkaart dus. Gaan ze daar niet moeilijk over doen, en zo ja, hoe moet ik het dan oplossen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:36

Holten is (voor zover ik weet) de enige wedstrijd in NL met een apart ponyklassement, vandaar. Knipoog

Een foutje in de leeftijd is geen probleem, dat is niet zo belangrijk. Kan zelfs nog wel handmatig worden aangepast op de veterinaire kaart. Ik heb bijv. Ret begin april ook al als 12-jarige gestart terwijl hij pas eind april jarig was, daar keek niemand naar. Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:37

Oh, ik lees net dat het inderdaad apart is, pony's en paarden. Wat apart, want ik las dat in klasse 1 altijd ponyklassement gold, in de regelementen? Verward En in klasse 3 ofzo kreeg je pas per geplaatste pony extra krijgen oid... Zoiets iig... Verward edit: okee Karin. Knipoog

Ik neem trouwens aan dat een IJslander over het algemeen door het KNHS als pony wordt beschouwd? Met springen bij de pony's hoef ik iig geen 100 cm te springen zoals de paarden. Tong uitsteken

Wat veel piepjonge paardjes trouwens in klasse 1... Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:42

In Holten gaat het op stokmaat en dan wel de 'oude' KNHS-grens van <1.48 m. Dus alles onder de 1.48 is daar pony, hoewel Arabieren twijfelgevalletjes zijn. Knipoog

Met je IJsco val je iig onder de pony's.

*baalt dat vriendje nog steeds niet thuis is, kan nog niet bij de post*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:51

Alsof hij mijn gedachten kan lezen: vriendje is net thuis en nu heb ik mijn boekje ook. Ik ga even lekker lezen, tot later! Lachen