Hier dan eindelijk weer kunnen rijden na de hoefzweer
.Wel moest de singel een gaatje losser
Maar het was weer lekker er even op uit te kunnen. Rustig rondje gedaan veel stappen en wat draven. Wel wat extra overtuiging nodig om langs zaken te gaan die er 3 weken geleden nog niet stonden. Zelfs even moeten afstappen bij een weg afzetting. Maar verder wel braaf luisteren. En geen pas kreupel meer gelopen daar ben ik heel blij mee. Door al het natte weer worden de hoeven er helaas niet beter op en lijkt ze momenteel haar stralen te vervangen waardoor ze wat plekjes krijgt waar het makkelijk gaat broeien ook al is ze 3 weken geleden nog helemaal bijgesneden. Hoop echt op droger weer.
Verder hebben we nu een hartslag meter. Nog even uitvogelen hoe en wat.
Hoe trainen jullie met een hartslagmeter is het zo dat je een bepaalde hartslag waarde in je training nastreeft en dus harder of zachter gaat als je boven of onder bepaalde waardes gaat?
Dat is niet helemaal de bedoeling
Gelukkig heb ik ook de Polar app op m'n telefoon en daar was de HR gewoon netjes normaal, dus even miscommunicatie met het horloge gok ik.
Mijn smid zou zondag ochtend komen dus even safe gespeeld en zaterdag dressuur gereden in ons zomerweiland in een dikke laag sneeuw, en wat deed ze het ontzettend goed zeg! We rijden normaal in de bak bij de buren maar daar is zo veel te zien dat het meer een soort overleven is elke rit want op elke hoek is ze zo bang. De bak is ook niet zo groot dus ze red het daar vaak ook niet om even lekker door te galopperen, als we daar uberhaupt aan toe komen. Thuis was ze heerlijk relaxed en gefocussed, ook heel fijn kunnen galopperen, meerdere overgangen gereden en ze was zo ontzettend braaf. Ik weet echt niet waarom ze in het bos zo spicy en overgevoelig kan zijn en dan in de baan of nu zelfs in een groot, open weiland ze echt alles toestaat
Bij de eerste keer aanspringen in galop probeerde ze weer wat te bokken/trekken, maar even er goed doorheen gereden onder het nom van: hallo je kon het gister ook
We vonden zelfs nog een heel stel nieuwe kleine paadjes door het volgen van voetstappen en hoefafdrukken van andere mensen, die paden had ik echt nooit gevonden zonder de sneeuw! Nog een voordeel van in de sneeuw rijden 
Als het niet goed gaat, dan hebben we toch een mooie ervaring!