Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:16

Ididit schreef:
Haha, hier nog zo 1.... :D Wordt voor ons ook gelijk de eerste keer en mevrouw laat zich ook al niet zo heel makkelijk 'betasten' door vreemden dus ik vraag me zowiezo af of we het gaan redden met die keuringen... :roll:

Waarom ga je dat dan niet eerst oefenen tot je paard het wel kan?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:21

Lenneke_ schreef:
Ididit schreef:
Haha, hier nog zo 1.... :D Wordt voor ons ook gelijk de eerste keer en mevrouw laat zich ook al niet zo heel makkelijk 'betasten' door vreemden dus ik vraag me zowiezo af of we het gaan redden met die keuringen... :roll:

Waarom ga je dat dan niet eerst oefenen tot je paard het wel kan?

Oh maar daar zijn we hard mee bezig hoor... :j
Punt is niet dat ze het niet toelaat, ze staat keurig stil (alleen met haar mond blijven we iets moeite houden maar dat gaat ook steeds stukken beter) Het is meer dat ze verstrakt en de spanning er gewoon vanaf te zien is. Misschien heeft ze het straks zo druk met andere paarden kijken dat het wel mee valt, maar ik denk gewoon dat haar hartslag hoger is door de spanning..

Lenneke_

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:28

Oke, zo bedoel je.

Sorry dan dat ik zo reageer. Maar je ziet regelmatig paarden die voor het eerst op wedstrijd komen en nog nooit door een vreemde zijn aangeraakt. Daar worden mederuiters en vooral veterinairen over het algemeen niet erg blij van.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:34

Lenneke_ schreef:
Oke, zo bedoel je.

Sorry dan dat ik zo reageer. Maar je ziet regelmatig paarden die voor het eerst op wedstrijd komen en nog nooit door een vreemde zijn aangeraakt. Daar worden mederuiters en vooral veterinairen over het algemeen niet erg blij van.

Heb ik bij het groomen idd ook al eens gezien.
Ik verwacht bij Chey weinig problemen hoor. Wat ik al zei, haar mond daar is ze gewoon niet gek op, maar de kracht van overdondering wil ook nog wel eens werken. Als er heel veel gebeurd om haar heen, luisterd ze des te beter naar mij :) Altijd fijn, vooral met de intratuin hier om de hoek ;)

Maar snap heel goed dat je zo reageerd hoor. Toen ik voor het eerst mee ging op wedstrijd (als groom dus) liep er ineens een paard los over het terrein. In volle galop tussen de andere paarden en trailers door... Brrr, moet je toch niet aan denken... En werkt ook flink op de zenuwen van sommige paarden...

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:57

Het boekje staat er ook op!
Overigens hebben we super veel mooie prijzen voor de endurance (als je die lijst van sponsors bekijkt, kun je er vast bij bedenken wat), dus het is het wachten op de prijsuitreiking wel waard...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:04

Ik zit het boekje te lezen, ziet er goed uit. +:)+

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:43

Mooi boekje, en idd hele mooie sponsors.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:31

Super hoor! Ik heb er héél veel zin in! Al ben ik af en toe best wel zenuwachtig :=

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:16

Ik heb er heel veel zin in, maar het wil niet echt meezitten. Van de week was meneer niet helemaal lekker en wilde hij niet echt meer eten. Toen dat weer over was hebben ze hem te grazen genomen in de paddock. Dikke bult op z'n rug (onder het zadel) en overal wondjes. Nu lijkt de bult weg te trekken is z'n been ineens helemaal dik van één van de wondjes.

Ik zie wel hoe de rest van de week verloopt. Zolang hij niet kreupel is en de bult geen problemen geeft met het zadel heb ik er wel vertrouwen in.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:01

Net het boekje doorgelezen... Goede literatuur voor de zondag ochtend!

Mijn conclusie voor de kennismakingsklasse:
Ik start om half 1 dus heb de voorbespreking om kwart over 11.
Moet zorgen dat mijn paard op tijd gekeurd is.
(maakt het uit hoe lang dit voor mijn start is?)
Om half 1 start ik. Ik moet zorgen dat ik niet binnen een uur bij de P/A ben anders volgt uitsluiting (dat lukt natuurlijk makkelijk) Daar wordt mijn paard weer gecontroleerd en zijn hartslag moet binnen 10 minuten weer in orde zijn wil ik door kunnen rijden.
Als ik door rij moet ik zorgen dat ik niet te snel ben maar ook niet te langzaam... Handig zo'n geleend GPS.....

Bij de finish wederom een keuring of alles in orde is...

Klopt dit of heb ik iets over het hoofd gezien?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:03

Nakeuring, half uur na de finish. :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:06

En je moet wel eerst even je hesje ophalen bij het secretariaat :)

Keuren maakt niet uit hoe lang van te voren. Ik ga meestal ruim 1,5 uur voor ik start keuren (als je dan al kan keuren). Ik hou ervan om overal lekker de tijd voor te hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:08

Ik ga ook 1.5 uur van te voren keuren.

Rond half 11, voorbespreking 11.15 en start 11.54

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:09

Wat balen Lenneke! Hopelijk valt het mee en kan je gewoon starten volgende week.
Safyra heeft ook weer ruim een week stil gestaan, had het voor elkaar gekregen met bandages om toch het plekje op de kogel weer open te tikken. Een week antibiotica zalf gesmeerd (kuur had ze net gehad) en gestapt en in overleg met de DA deze beenbeschermers gekocht:
http://ooteman.nl/productdetail.asp?subId=3850

Nadeel is dat het vrij warm wordt, maar het is hopelijk een tijdelijke oplossing tot de hoefstand wat veranderd is en de plek echt helemaal goed is.

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:49

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:57

Ik zit op de vetgate :) leuk! kan ik alvast een beetje kijken hoe het er allemaal aan toe gaat daar.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:11

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:12

Heeft hij zoveel stallen dan Suzanne?
Is alles verhuur of heeft hij ook een pensiondeel?

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:50

Hi allemaal, ook ik heb me zojuist ingeschreven voor Kootwijkerbroek, het wordt de eerste keer...

En Lenneke, het meest nerveus ben ik over hoe ze zich gaat gedragen, mijn knollie is erg kijkerig en het hele vorige jaar hebben we besteed aan oefenen op vreemd terrein en met vreemde mensen. Ze blijft erg heet en gespannen (vóór we gaan rijden, daarna niet meer). Nu heb ik besloten dat het maar een keer moet gaan gebeuren, een wedstrijd blijft toch anders met al zijn hectiek.

Maar ik zal iedereen beloven dat ik haar vasthoud en zo min mogelijk overlast bezorg aan anderen ;-)
Weet alleen dat het niet altijd laksheid van de eigenaar is als een paard zich niet perfect gedraagt, we doen ons best.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:51

Djilan schreef:
Heeft hij zoveel stallen dan Suzanne?
Is alles verhuur of heeft hij ook een pensiondeel?

Meestal zet hij z'n eigen paarden op het land om stallen vrij te maken :+

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 18:13

Ik weet niet waar hij de stallen vandaan haalt... Het land is volgens mij allemaal nodig voor parkeren, maar goed.
Gelukkig hoef ik me niet met de stallen te bemoeien :D

Bij de weg, ik zoek nog een parkeerhulp voor zondag (van 6.30 :S tot 13.00 ofzo), dus wie heeft er nog een stoere man over??

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:35

Zag dat er zat mogelijkheden waren om de voorbespreking mee te maken. Dat is handig! Wel 3 x.

Mag je overigens bij de finisch of zo, je water etc. neerzetten, voor als je terugkomt? (heb geen groom) Zodat je wel je paard eventueel kunt koelen.
(en kan je daar een dekentje etc. neerleggen voor bij terugkomst? Of kan/mag dat niet?)

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:45

Denk dat dat op zich wel kan, ik kan er denk ik geen speciale ruimte voor indelen, want we hebben veel nodig voor parkeren. Gewoon ff overleggen met de start/finishmensen Zou een dekentje wel in iets waterdichts doen, voor t geval t gaat regenen.

Zal proberen er aan te denken kuipen met water neer te zetten, dan hoef je alleen maar een spons bij je te hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:48

Is er op de PA ook water Suzanne?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:50

Ha super, ben namelijk groomloos.
heb mooie plastic bak met deksel voor wat spullies.

Inderdaad is er water bij de PA? (dan hang ik wel een spons aan een touwtje aan ons zadel)