tessenderlo 12-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: tessenderlo 12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:21

yeps En dan wil ik zeker en vast weer komen kijken Lachen Want helpen zit er niet echt in met die voet... helaas! Als hulp heb je aan mij nix Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:33

Zoezi schreef:
Je vergeet trouwens iets........zijn hartslagen: 36 bij de voorkeuring, 39 bij de nakeuring Bloos
Ben ik toch zo trots op! 20 km is peanuts voor hem!
Ik ben benieuwd in Gruitrode. Ik zal er zeker zijn Haha!

Wat vind je van 36 bij de voorkeuring en 33 bij de nakeuring?? Voor een hengst Nagelbijten / Gniffelen

Of 28 bij voorkeuring en 32 bij de nakeuring Haha! Voor dezelfde hengst Haha!

Maar indd heel nette waardes!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:37

hihi als je bekijkt waar cisco van komt... hoeveel had hij de eerste keer linda? Hij kwam van 80 of zoiets bij aankomst en had 64 of zoiets bij de vet... Dus dan vind ik dit al héél erg nette waardes Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:40

Mijn eerste keer zat hij op 115 bij de voorkeuring Knipoog (2005)
Daarna lommel met 32 voorkeuring en iets van 40 nakeuring...

Maar het zijn indd heel nette waardes, ik ben er dan ook net als jij erg trots op!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:54

Willeke, laat maar Clown

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:11

Onze kleine superpowny heeft het weer gedaan! Zijn eerste 100 km wedstrijd heeft hij meer dan goed volbracht....

Tijdens de eerste ronde viel de groep amper uit mekaar en zelfs na de eerste vetgate bleven alle combinaties op slechts enkele minuten van mekaar hangen. Vanaf dan volgende gewoon een keispannende wedstrijd...

De hele groep bleef gedurende de tweede rond ook aan mekaar hangen en de recuperaties na de tweede ronde waren voor veel paarden hetzelfde wat maakte dat ze weer maar met een miniem verschil op mekaar vertrokken voor het tweede rondje. Al gauw hadden we dan ook in de mot dat dit geen gewone kwalificatiewedstrijd zou worden, Erwin kreeg Chester onder geen enkele dwang weg van de groep en besloot uiteindelijk gewoon mee te gaan. Gelukkig was zijn recuperatie netjes en mocht hij ook voor het derde rondje vertrekken....

Tijdens het derde rondje nog meer nagelgebijt dan het ervoor. De hele groep bleef samen plakken tot een kleine 10 km voor het einde, waar bertho en twee walen zich stilletjes aan toch losscheurden van de rest van de groep. Chester bleef ondanks alles toch keihard volhouden en bleef lekker gas doorgeven achter deze groep aan. Uiteindelijk mochten we allemaal genieten van een spannende eindsprint . Chester kwam als vierde in een mooi rustig galopje over de lijn en had er nog de volle goesting in...

Dan kwam natuurlijk de spannendste vetgate van allemaal. Als snel bleek dat hij redelijk recupereerde en het tempo hem niet de das had omgedaan . We konden dan ook als tweede paard van de 100 km aanbieden. Bij het terugdraven slaagde hij er zelfs nog in mij in een galopje vooruit te trekken, waaruit duidelijk bleek dat hij nog wel meer wou, maar helaas voor hem zat het er toch op.

We zijn trots op onze kleine pony die vandaag heeft bewezen dat hij klaar is voor het internationale werk in de toekomst. Hij heeft daarbovenop nog de beste conditie gewonnen, een prijs die we misschien nog meer waarderen als de derde plaats die hij gewonnen heeft.

Daarnaast willen Erwin en ik nog speciaal Elke bedanken voor het fijne groomwerk van vandaag. Alles liep echt gesmeerd zoals het zou moeten. Je bent echt een supergroom

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:37

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:40

Zoezi schreef:
Ik ben benieuwd in Gruitrode. Ik zal er zeker zijn Haha!

En volgend jaar naar West-Vlaanderen, hoera !

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:01

Awel ja! Ik wil echt proberen om naar west-vlaanderen te komen. Dan ga'k wel op zoek naar een overnachtingsplaatsje denk 'k want op 1 dag over en weer reizen zie'k niet zo zitten.

@wendy: ne dikke proficiat!!!!

@Linda: ooooh die foto van soraya is leuk!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:46

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:15

Ik vond het een superdag! Mooie locatie, mooi parcours, alles tiptop geregeld. OK dan!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:47

Ook wij hebben ons heel goed geamuseerd. Het was een heel mooi parcours; goed aangegeven met handige extra lintjes ter bevestiging. Een pluim voor de organisatie!

Naresh en Aktano hebben het beiden heel goed gedaan; voor Aktano was het de eerste keer endurance en eigenlijk de eerste keer dat hij zo'n afstand aflegde. Naresh vond ik qua conditie heel wat beter dan in Helchteren. Het is wel duidelijk geworden dat er nog veel werk aan de winkel is om beiden met gemak een 20km wedstrijd te doen uitlopen tegen de maximumsnelheid. Ooit zullen we er komen! Haha!

Groeten, SuSEQ

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:23

Die maximumsnelheid is voor sommige paarden/rassen soms gewoon niet haalbaar, als je binnen de grenzen van de hartslag wil blijven. Lachen Dus pin je daar niet teveel op vast. Een korte afstand op hoge snelheid kunnen afleggen zegt helemaal niets over het vermogen om een langere afstand af te leggen, weliswaar misschien op een rustiger tempo, maar who cares? Knipoog

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:24

Naresh (de kleine haflinger op de foto in het andere topic) wordt vooral in de koets getraind als het over afstand gaat en tegenwoordig lukt het vrij goed om het een dikke 15km vol te houden in draf aan een gemiddelde snelheid van 11 à 12 km/h met uitschieters van 16 à 17km/h. Op termijn denk ik dat 20km/h ohz wel te doen moet zijn aan gemiddeld 12 km/h. Ik weet dat ik in totaal de verkeerde soort paarden zit om potten te breken, maar ik heb het gevoel dat er meer mogelijk is. Als we nu al maar 2 minuten over hebben om binnen de tijd te eindigen, vrees ik dat het niet lukt om een 30km goed uit te rijden... Dus denk ik dat het een realistischer doel is om de tijden op de 20km te verbeteren. Lachen

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:34

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:27

Ik vroeg mij al af waar ze bleven... Haha! 'k Ben blij dat ik niet de laatste ben, al scheelt het niet veel.

Jan, je hebt je alweer laten kloppen... Lachen

Groeten, SuSEQ

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:00

hééé linda is nog 24ste geworden Lachen
Ik dacht dat cisco te laat binnen gekomen was, maar de gemiddelde snelheid bedraagt blijkbaar nog 12,32... Ik had het thuis eens uitgerekend en normaal als je aan de max snelheid rijdt moet je terug binnen zijn op 1u45 min dacht ik... Maar dat blijkt dan niet te kloppen... Hoe berekenen jullie dat? Ik vind dat bij vlp altijd zo moeilijk. Bij lrv krijg je op een blaadje gedrukt wat de min & max snelheid is en hoelang je erover hoort te doen aan min & max snelheid, vind ik wel zo gemakkelijk.
zouden we zoiets niet kunnen voorstellen bij vlp? Of zijn we bij lrv gewoon verwend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:39

Bij de VLP krijg je dat ook Knipoog
Zat een boekje bij (naja, het was 1 blad gevouwen denk ik?) en daar stonden de afstanden & tijden in ... Is altijd zo volgens mij Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:41

aaaah dan hebben wij niet goed gekeken Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:51

't Was ook 23km en geen 20km, wat de minimumtijd op 1h55 bracht en de max. tijd op 2h18. Cisco was dus 3 minuten te vroeg binnen... Dat blaadje zat in 2 talen in dat blauwe rugzakje. Lachen

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:26

Inderdaad, die gegevens (min.en max.tijd en daarbijhorende min. en max snelheid) staan altijd bij de afstanden mooi per categorie vermeld bij je startkit.
Inderdaad Simon, de kleine heeft me weer geklopt. Bloos

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:26

hihihi dan moeten we volgende keer wat beter kijken Lachen Dom van ons dat we dat niet gezien hebben Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:12

willeke_nijs schreef:
hihihi dan moeten we volgende keer wat beter kijken Lachen Dom van ons dat we dat niet gezien hebben Lachen

Hè, ik dacht dat Cisco afgekeurd was??? Regeltjes bij de VLP zijn toch anders als bij de VET.
Anyway, het was erg leuk Knipoog
Op naar Gruitrode........

Willeke, kan het niet laten even te zeggen, dank je voor de endurance Duivel Ik ben verslaafde Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:25

hahaha linda, jij niet alleen! Ik ook ondertussen!
Ja cisco is afgekeurd, kijk maar eens naar de strafpunten 998 of zoiets betekent dacht ik afgekeurd...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:26

Zoezi schreef:
Hè, ik dacht dat Cisco afgekeurd was??? Regeltjes bij de VLP zijn toch anders als bij de VET.

Of de regeltjes anders zijn, weet ik niet, maar hij is wel degelijk afgekeurd. Kijk maar naar het aantal strafpunten bij het puntje Pm. Ik vind het wel leuk dat de afgekeurden toch in de uitslagen voorkomen...

Groeten, SuSEQ