willeke_nijs schreef:Lenneke_ schreef:Natuurlijk zijn paarden onderling ook wel eens hard tegen elkaar, maar dat moet je niet doen op een wedstrijd.
Wat betreft groomen op een wedstrijd is er maar één ding belangrijk, de hartslag zo snel mogelijk onder de 60 krijgen en dat lukt je niet door hard op te treden. Echt waar, elke seconde telt, alles wat je daar aan tijd verliest moet je in de wedstrijd inhalen.
Yeps idd, dat heb ik ook gemerkt... ik wil dan ook alles oplossen met zoveel mogenlijk rust, omdat ik sowieso al een paard heb wat niet tegen druk kan.
T was het ene in het ander uiterste idd......om een punt te maken.......wij vrouwen zijn gewoon van nature een stuk geduldiger en zachter dan mannen aangelegd. Wil niet zeggen dat een man het niet kan leren! Zo ook kunnen wij vrouwen leren hard te zijn
heeft Cisco ook wel eens nodig.Ik heb gemerkt bij Cisco dat het koelen even werkt en dat daarna rust de rest doet. Ik heb hem gewoon even 10 minuutjes met rust gelaten, wat hooi neergelegd en meneer was helemaal relaxed
Vorige keren stond ik maar om hem heen te draaien en volgens mij doet dat niet veel goeds. Kijken naar zijn hartslag en aanbieden doe ik nu pas na 10 minuten op zijn vroegst. Hopelijk is dat de juiste methode voor hem!
Bovendien kan ik zelf ook wel wat rust gebruiken na het rijden, even lekker zitten
..........en dan ben ik misschien blij met een groom die een lekker koud drankje voor me pakt
Ook wat betreft de dekens deel ik je mening niet. In mijn ogen hebben dekens meer nut na zware arbeid wanneer het paard stilstaan in de gure wind dan wanneer het op de trailer staat.
Dat is eigenlijk een spelletje waar je wel of niet aan meedoet.
Cisco zou het wel kunnen, ik niet
)