Belgische ruiters: volgend jaar geen b-brevet meer nodig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Belgische ruiters: volgend jaar geen b-brevet meer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:53

Voor de maanden voor mij moet ik gewoon kijken hoe en wat, maar mensen zijn gelukkig zo hulpvaardig om me te helpen, dus dat alleen al vind ik fijn. Ook al lukt het uiteindelijk misschien niet. Het is nu ook nog erg vroeg om dat vast te leggen.
Tegen mei kopen we zelf een trailer.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:56

Tieneke schreef:
Voor de maanden voor mij moet ik gewoon kijken hoe en wat, maar mensen zijn gelukkig zo hulpvaardig om me te helpen, dus dat alleen al vind ik fijn. Ook al lukt het uiteindelijk misschien niet. Het is nu ook nog erg vroeg om dat vast te leggen.
Tegen mei kopen we zelf een trailer.

Nou dan zien we elkaar vast wel komend jaar. Of niet, want VLP twijfel ik nog over........

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:08

Op LRV-wedstrijden waarschijnlijk he Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:13

bij lrv maar ook bij vlp is het zo dat om hogere proeven te mogen rijden, je dacht ik 1 geslaagde wedstrijd moet hebben gereden in de lagere proef. Bij vlp moet je dan verder nog in orde zijn met je brevet en een juiste licentie hebben voor die klasse (de 20 en 30 kan je dacht ik rijden met recrea licentie, wil je binnen hetzelfde seizoen hogerop moet je een duurdere licentie nemen). Bij lrv betaal je jaarlijks gewoon je licentie, die is voor iedereen even duur en daarbinnen mag je ook een klasse verhogen als je een geslaagde rit gereden hebt. Je hoeft verder niet te voldoen aan brevetten, ook niet voor hogere klassen.

edit: ik heb die vraag ook gesteld in een ander topic: [END] wanneer mag je een klasse hoger?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:37

Maar aangezien ikzelf het A-brevet al had (en zo moeilijk is dat nu echt niet) en het B-brevet dus niet meer moet, maakte dat voor mij geen verschil.
Mijn doel is gewoon een seizoen 20 km te rijden en om dat op het einde behoorlijk te doen. Vanaf volgend seizoen dan een echte licentie (want recrea is een vergunning) en immatriculatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:40

Alsof die brevetten zoveel waard zijn, ik heb mijn B brevet gehaald met een merrie die me bijna door het raam van de kantine smeet. Rolleyes (was overigens de schuld van de vrij gevaarlijke stunt die degene die het af nam uitgehaald had.)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:04

Zoezi schreef:
Ik zie wel wat ik doe, heel misschien ga ik voor die ene wedstrijd in Helchteren een VLP-licentie pakken, maar dan wordt dat een ritje van meer dan 50 euro Boos!

De recrea-vergunning kost je 13 EUR, lidmaatschap van de japanse club kost mij 18 EUR (maar dat kan meer zijn, afh. van je club) en dan heb je nog de wedstrijd zelf. Dat valt al bij al nog mee...

Wil je meer dan 20km starten, moet je paard geïmmatriculeerd zijn (eenmalig 75 EUR), moet jij je A brevet halen en moet je minstens een E02 licentie @ 40 EUR hebben; daar bovenop komt nog het lidmaatschap van de club en de wedstrijd zelf... Dat wordt inderdaad kostelijk, dan.

Ik heb vorig jaar door omstandigheden slechts 2 VLP wedstrijden meegereden als recreant, maar ik vond het de investering meer dan waard. Als de papieren op tijd in orde zijn, zou ik wel eens een wedstrijdlicentie durven nemen en mijn paard immatriculeren...

@Willeke: met je recrea-vergunning mag je volgens de letter van de VLP regels maximaal 20km starten; het kan zijn dat ze het oogluikend toestaan om ook in de 30km reeks te starten, maar officieel mag het niet.

Overigens snap ik niet waar de commotie ivm brevetten over gaat; het enige wat ze nu vragen is een A brevet en dat krijg je als je aantoont dat je veilig met je paard overweg kunt. En wie hier kan dat niet? Het kost natuurlijk weer geld, maar al bij al valt ook dat nog mee.

Groeten, SuSEQ

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:08

mjah ik snap dat niet goed, in de ene regel staat dat je wel 30km mag starten, ergens anders staat dan weer dat je een E02 moet hebben. Maar eigenlijk is vlp voor mij gewoon een extraatje naast de vet wedstrijden... vooral omdat ik toch graag wedstrijden kortbij doe en als het even kan wil ik toch 1 of 2 wedstrijdjes doen in de ardennen. Vooral Spa (ja daar ben 'k m'n hart verloren) en La Roche spreken me aan Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:46

willeke_nijs schreef:
mjah ik snap dat niet goed, in de ene regel staat dat je wel 30km mag starten, ...

Dat moet je mij dan nog eens tonen, want de enige referentie daarvoor is een email van Jelle... En ik denk niet dat dat onder "officieel" valt.

Groeten, SuSEQ

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 14:00

Willeke, ik dacht eerst ook dat de wedstrijden in Wallonië betekenden dat ik langer onderweg zou zijn, maar bv Recht is vanuit Hasselt ook niet enorm ver. En zo zijn er nog.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:28

Meeste wedstrijden waren vorig jaar tegen de Franse grens aan. Daarnaast vind ik het erg onverstandig ongeacht de km om je eerste jaar in heuvelachtig rotsachtig gebied te beginnen. Meeste paarden zijn nogal opgefokt de eerste keren en ik zie mezelf al van de helling af sjeesen........Nee Cisco die vind ik er niet geschikt voor! Misschien over een paar jaar.
Misschien een keertje een dagje groomen bij Willeke in Spa om de parcours in de Ardennen aan te zien Knipoog Met mijn ongeremde trailer vind ik dat heuvelachtige ook niks!
Dus dan blijven Helchteren, Bierbeek en Tessenderlo over Knipoog
Overigens ga ik zondag Tessenderlo eens uitproberen samen met Loffy Haha! Super! Weer eens flink tempo dr in gooien ipv die sukkel wandelingetjes.........En natuurlijk weer bitloos om het wat spannender te maken, whahaha Tong uitsteken Duivel

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:59

héhé linda da's goed!!! We zullen zondag onze agenda's eens naast elkaar leggen Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:04

willeke_nijs schreef:
héhé linda da's goed!!! We zullen zondag onze agenda's eens naast elkaar leggen Knipoog

Off topic @Willeke.......kan jij ze 2x uitprinten, heb nog steeds geen cartridge.......

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:06

ja hoor geen probleem
@suseq, ik zal eens zoeken, weet niet meer juist waar ik dat gelezen heb.