Welk paard voor endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nynnnke

Re: Welk paard voor endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:43

Haflinger kan wel Haha!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:46

gewoon eens proberen!
ik rijd nu met mn fjord mn eerste seizoen en het gaat super. als je thuis flink traint en je hebt samen plezier is zo'n wedstrijd echt goed te rijden. je komt er wel meer haflingers en fjorden tegen maar natuurlijk niet in bosjes.....
ik rijd niet om te winnen, als ik mn wedstrijd goed uitrijd met nette waardes en snelheid en natuurlijk een goedkeuring, dan ben ik alweer trots op mn paardje! en het is gewoon een super-ervaring om samen te delen!
en zoals al eerder vernoemd, hoef je niet snel te rijden om hoog te eindigen in het klassement. de waardes van je paard zijn net zo belangrijk. dan moeten ze dus ook een goede conditie hebben.
succes!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:19

ja heb idd mee gedaan met mijn haflinger vorig weekend
en het is goed gegaan heb wel de wandeling (kennismaking) meegedaan
we zijn toch 6 de van de 11 geworden. en zijn hartslag was bij aankomst 52
vond het leuk om te doen alleen leek het wat verder dan ik dacht Bloos

La_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:14

Hey,

ik ben net endurance gestart met m'n arabische volbloed.
Aangezien ik net gestart ben zit ik in de initiatie(30km= het laagste), ik heb eens goed rondgekeken naar de paarden die er rondlopen.
Voornamelijk zie je er arabische volbloeden of kruisingen met arabisch bloed maar de meeste onder hen lopen kwalificatie(=60km). Bij de 30km zijn er (dat ik al gezien heb) 2haflingers, verschillende pinto's, kleine pony's, fjord,... noem maar op.
In de 90km zitten bij ons momenteel een draver en een bwp'er en een paar arabische volbloeden.

xxx

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:09

Ik wil van het voorjaar gaan starten met mijn draverruin, dus echt niet alleen arabieren! Die zie je wel naarmate de kilometers toenemen, maar ik ben ook zeker van plan te gaan ploeteren en hard te trainen! Ik ken wel een aantal Fjorden, maar geen Haflingers al heb ik ze wel tussen mijn eerste kennismakingsrit (zelf met een kruising FriesxNrps) gezien! Lachen

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:57

Er rijden behoorlijk wat dravers mee en ook behoorlijk wat dravers die het bepaald niet slecht doen in de hogere klasse's.
Dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Lachen

Al met al zou je imo met elk ras kunnen starten, zolang de training en verwachtingen maar worden aangepast. zo kun je denk ik niet verwachten dat een koudbloed een 80 km uit loopt met 19km per uur, maar als je de snelheid naar beneden legt en uiteraard goed groomt hoeft het geen probleem te zijn.

Zolang het paard zelf maar wil lopen en kan lopen.