Ervaring met zadels gevraagd: Ho end flex pegaso gaston merc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Ervaring met zadels gevraagd: Ho end flex pegaso gaston merc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:34

Das nou precies wat ik wilde horen, voorspelbaar he Knipoog

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:17

Ik heb ook een arabier met korte iets holle rug, hoge schoft en beetje overbouwd. Ik rijd met een Pegaso en die past goed. Als je de Pegaso er op ziet liggen, lijkt hij inderdaad lang, maar dit levert geen enkel probleem op. Door de vorm van de kussens draagt het zadel goed, waardoor de druk niet op de achterkant komt te liggen.

Een paar jaar geleden heb ik meegedaan met een zadelindrukmeting bij Esther en daar bleek het zadel perfect te liggen. Er was toen ook iemand bij met een mooi kort zadel en ik dacht: ideaal voor een paard met korte rug. Niet dus. Bij dat zadel kwam er veel te veel druk op de achterzijde.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:37

branki schreef:
Een paar jaar geleden heb ik meegedaan met een zadelindrukmeting bij Esther en daar bleek het zadel perfect te liggen. Er was toen ook iemand bij met een mooi kort zadel en ik dacht: ideaal voor een paard met korte rug. Niet dus. Bij dat zadel kwam er veel te veel druk op de achterzijde.

Dat laatste kwam niet door het korte zadel maar omdat de boom te smal was, dan komt er inderdaad teveel druk aan de achterkant... (en ik geloof dat er toen ook een grotere zit voor de ruiter nodig was...)