Chaps of kniekousen[END]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Re: Chaps of kniekousen[END]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:29

Judith76 schreef:
... want dan komt mijn velletje tussen de beugelriemen (ben ik de enige die dat heeft? Bloos )

Helemaal niet; dat is ook een reden waarom ik nooit zonder chaps in het zadel kruip. Jammer genoeg verhinderen die niet dat mijn sokken nat/vuil worden van opspattend water en modder.

Ook in de zomer heb ik mijn lange lederen chaps aan en heb eigenlijk weinig/geen last van de warmte. Blijkbaar ben ik de enige?

Groeten, SuSEQ

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:46

Ik reed altijd zonder chaps, gewoon met sokken. Maar sinds ik een nieuw zadel heb vind ik het met alleen sokken te glad. Benen schuiven teveel langs het zadel.
Dus voortaan chaps...
Dressuur rijd ik met laarzen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:46

klopt het glijd meer en vind het kouder. Ook met heet weer rijd ik met chaps zo heb ik het gevoel dat mijn kuiten een beetje steun hebben en als ik afstap ze niet direct afkoelen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:47

Lenneke_ schreef:
Ik vind de Gaston Merciers niet fijn. Ik vind ze te dik en te strak, als ik die sokken aan heb heb ik veel sneller last van m'n benen dan wanneer ik gewone sokken aan heb.

Mmmmm.... misschien geld dit ook wel voor mij. Na een wedstrijd heb ik altijd meer last van mijn enkels / knieen dan bij een training.

En ik heb mijn beugelriemen altijd onder het zweetblad door, dan heb ik ook nooit last van velletjes die ergens tussen kunnen komen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:53

Anouar kreeg een drukplek van de beugelriem onder het zweetblad (waar krijgt hij geen drukplek van) Dus ik heb ze nu erop.
Ik heb fleece om de beugelriemen gemaakt, dan heb ik veel minder last van de beugelriemen.

Ik rij het liefst met gympen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:29

SuSEQ schreef:
.Ook in de zomer heb ik mijn lange lederen chaps aan en heb eigenlijk weinig/geen last van de warmte. Blijkbaar ben ik de enige?

Ik denk dat het verschil 'm zit in het materiaal. KITT chaps zijn gemaakt van neopreen, dus bedoeld om te isoleren en evt. water af te stoten in een regenbuitje. Leren chaps zijn heerlijk winddicht lijkt me, maar denk ik ook minder isolerend dan de neoprene variant.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:30

geven de korte chaps ook steun in de enkels?
ik rij tot nu toe altijd met laarzen maar dat loopt natuurlijk voor geen meter

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:41

Voor mij persoonlijk geven korte chaps veel minder steun dan laarzen, maar dat is dus voor iedereen weer anders. Mijn chaps worden na een keer endurance ook erg glad, geen idee waarom en of ik dan de verkeerde heb gehad, maar ik vind het niet prettig, dus toch maar laarzen en dan maar wat last met lopen... Qua chaps heb ik gewone leren geprobeerd en hele dure, maar dat was hetzelfde. Geen neopreen overigens, dus daar heb ik geen ervaring mee.

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:16

Ik rij ook gewoon met sokken Ja . Ik reed vroeger wel met chaps, maar die gingen steeds kapot, en eigenlijk vind ik het zo ook prima. Laarzen heb ik nooit kunnen verdragen.. ik vind het afschuwelijke dingen waar je je absoluut niet in kunt bewegen (en dat met dressuur, ik kan me niet voorstellen hoe ik er een endurance rit mee zou moeten rijden Bloos ). Overigens rij ik ook met gympen (alleen bij weer zoals KWB gaan de bergschoenen weer mee... die zijn toch ietsje meer waterdicht..), vind ik erg fijn, zeker als je er een stukje naast wilt lopen/rennen. Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:24

Ik rijd het liefst met kniekousen en dan vooral die van Stapp. Maar bij regen en modder heb ik er wel mini-chaps overheen. Dan blijven je benen toch langer droog en wat schoner.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:10

Ik rij het liefst met minichaps, dressuur met leren chaps en buiten met neoprene chaps. Zonder heb ik wel eens mijn benen opengeschuurd en ik heb het idee dat chaps meer steun en een rustigere beenligging geven.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:14

'Vroeger' Tong uitsteken ree ik altijd met nike's en hoge sokken. Toen later ging ik met chaps rijden. En daarna mochten we op de ponyclub alleen nog maar met Laarzen komen lessen. Toen ben ik met laarzen gaan rijden, en dat heb ik vanaf toen eigenlijk niet anders meer gedaan. Heel af en toe rij ik nu nog met chaps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:14

Chaps vind ik juist vreselijk vervelend, gaat zo broeien en zweten bij mij. Meestal rij ik met gewone paard rijsokken, maar als het koud is met skisokken. Die zijn lekker warm maar zitten niet te strak.

En tsjah het paardenzweet ect, ik heb er geen problemen mee en anders nemen een paar sokken ook niet zoveel ruimte in.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:53

broeien ligt ook aan de soort. heb fijne gehad maar ook pruts dingen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:54

Hilli schreef:
Ik denk dat het verschil 'm zit in het materiaal. KITT chaps zijn gemaakt van neopreen, dus bedoeld om te isoleren en evt. water af te stoten in een regenbuitje. Leren chaps zijn heerlijk winddicht lijkt me, maar denk ik ook minder isolerend dan de neoprene variant.

Neopreen isoleert inderdaad beter, maar leder laat geen lucht door zodat het al snel warm kan worden in de zomer... Maar daar heb ik niet zoveel last van. Lachen

Groeten, SuSEQ

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 07:02

Leer ademt meer dan neopreen

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 13:31

Dus dan toch liever korte leren chaps?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:32

spettic schreef:
Dus dan toch liever korte leren chaps?

Voor mij wel, in de zomer.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:48

ik moet mijn mening herzien! Volgende keer rij'k met chaps denk 'k Lachen hahaha

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:49

Ik rij eigenlijk al mijn wedstrijden en ook trainingsritten met lang sokken en als het echt koud en nat is met lange neopreen chaps.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:22

Sokken Ja
Ik heb wel chaps, maar ik ga toch voor sokken.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:49

Ik had gisteren 28km met gewone kniekousen afgelegd... hmmm 'k heb het geweten Lachen
Volgende keer toch maar chaps aan Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:38

willeke je had beter lieslaarzen(met kniebeschermers) aan kunnen doen *LOL* Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:54

whahahha ja van die visserslaarzen! whahahaha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:00

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik maak op mijn zondagse ritten toch ook aardig wat km's en rij dan gewoon met m'n leren Mountain Horse Sportive High Riders. Ik stap ook nog wel eens af om een km of wat naast m'n paard te lopen, en dat geeft ook gee problemen. Deze laarzen zitten als pantoffels!

Mag ik vragen waarom er in de END nauwelijks met laarzen wordt gereden?