training-tomtom, kaart, ...mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: training-tomtom, kaart, ...mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:17

Ik heb er geen last van dat dat ding om m'n pols zit. Om de ene pols de GPS en om de andere pols het horloge van de harslagmeter.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:19

Ik heb die van de Decahtlon toevallig afgelopen zaterdag gekocht.
Dit weekend ga ik hem proberen, ben heel benieuwd.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:27

Ik volg even mee - 100 EUR voor een GPS ontvanger is niet zoveel. Laat zeker eens weten wat je ervan vindt.

Groeten, SuSEQ

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:53

spatter schreef:
het vervelende bij mij is dat ik precies op de rand van 2 kaarten zit
bij ieder rondje heb ik beide kaarten nodig

Ik ken dat probleem ik zit op de hoek van een kaart en heb dus 4 kaarten nodig om rond mijn huis te rijden.
Daarbij moet ik zien dat het Nederlandse kaarten zijn want ik woon tegen de grens in België en de Belgische kaarten zijn over de grens niet ingekleurd de Nederlandse wel aan beide zijden van de grens.
Dus dat maakt dat ik ooit een kaart gekocht heb waar maar een klein hoekje gekleurd is en de rest zwart/wit daar ben je dus niks mee.

Ik rij hier altijd zonder kaart of planning. Ben begonnen rond de kerktoren als herkennings punt en nu heb ik zo al een heel pak kerktorens waar ik me kan op oriënteren. Pling
En voor de afstanden en snelheid een gps.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 08:04

inn jij woont toch niet toevallig bij mij in de buurt?

ik woon ook net in Belgie tegen de grens aan
gelukkig staat het belangrijkste stuk van Belgie nog op de Nederlandse kaart

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:41

willeke_nijs schreef:
Heeft iemand ervaring met dit gps toestel? Was aan het overwegen om me dat in de toekomst aan te schaffen: http://www.decathlon.be/NL/keymaze-300-19389501/

Geeft deze ook aan waar je bent dan? Of alleen nadien op te zoeken in een koppeling met Google Earth?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:42

Ik zal hier laten weten hoe of wat.
Als het lukt ga ik hem te paard testen, maar lukt dat echt niet (zit heel vol dit weekend) dan test ik hem zowieso op de wandeling met de hondjes.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:57

Chubby schreef:
Geeft deze ook aan waar je bent dan? Of alleen nadien op te zoeken in een koppeling met Google Earth?

Je zult het ding wel coördinaten kunnen ontfutselen en als dusdanig "weet" je wel waar je bent, maar er zitten geen kaarten in. Daardoor krijg je geen grafische weergave van de omgeving te zien en kan het ding je ook niet de weg wijzen. Afgelegde routes kun je achteraf opzoeken mbv Google Earth, maar ik denk niet dat je die onderweg kunt laten weergeven. Je kunt hem wel als GPS ontvanger voor een laptop laten dienen en hem zo op de klassieke manier in de auto gebruiken...

Groeten, SuSEQ

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:58

Oké, duidelijk antwoord Suseq, thanks!

Ik zie al dat andere apparaten die wél die kaartinfo hebben stúkken duurder zijn...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:48

SuSEQ schreef:
Chubby schreef:

Je zult het ding wel coördinaten kunnen ontfutselen en als dusdanig "weet" je wel waar je bent, maar er zitten geen kaarten in. Daardoor krijg je geen grafische weergave van de omgeving te zien en kan het ding je ook niet de weg wijzen. Afgelegde routes kun je achteraf opzoeken mbv Google Earth, maar ik denk niet dat je die onderweg kunt laten weergeven. Je kunt hem wel als GPS ontvanger voor een laptop laten dienen en hem zo op de klassieke manier in de auto gebruiken...

Groeten, SuSEQ

Kan het ding je wel weer terug naar je vertrekpunt sturen? (als je de weg kwijt raakt weet je tenminste dat je weer thuiskomt...) héél handig in vb de ardennen... ben daar eens een ganse dag aan het rondlopen geweest in de bossen en de weg gewoon niet meer te vinden... tot een vriendelijke buurtbewoner ons terug bracht...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:10

Voor zover ik kan afleiden uit de specificaties, kan hij dat wel, ja... Maar da's dan eerder met een pijltje dat de richting aangeeft waarin je moet, niet met instructies à la "hier linksaf".

Groeten, SuSEQ

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:08

Wat SusEQ zegt klopt inderdaad, je kunt er punten in opslaan en dan later vragen hoever het nog naar die punten is (hemelsbreed), in welke richting ze liggen, en je kunt hem vragen je terug naar dat punt te sturen. Dat gaat dan d.m.v. een pijl die naar dat punt blijft wijzen en zegt hoever het nog is. Het is dan meestal heel gemakkelijk om zelf paden te kiezen die enigszins in die richting gaan, en zo steeds dichterbij te komen.

De GPS-en die echt voor navigatie bedoeld zijn zijn geen polsmodellen, maar meestal een stuk groter (in je hand houden of in een mapje). Ook hebben die vaak niet de trainingsgegevens die die andere wel hebben, zoals gemiddelde snelheid. En überhaupt weet ik niet of een gedetailleerde kaart van een bos heel nuttig is..? In de Foretrex kun je wel routes invoeren, maar ik weet niet of dat bij die van Decathlon ook kan.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:42

Ik wacht nog even af wat silence ervan vond... Vind wel leuk om zo'n ding te hebben voor verdere tochten en tochten in andere gebieden. Altijd leuk om die op te slaan op je pc zodat je ze later nog kan gebruiken...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:31

heb zelf een garmin 60. Deze bevestig ik aan het borstuig wat splash om heeft zo kan ik altijd blijven kijken ook tijdens het rijden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:21

Je krijgt mijn ervaring morgen te horen Knipoog
Had er niet bij stil gestaan om eerst de batterij op te laden Koe
Dus dat wordt nu gedaan en dan wordt ie vanavond of morgen getest.