hartslag meters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rachelmarty

Re: hartslag meters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:42

Ik ga het proberen (zodra mijn loon binnen is Tong uitsteken )

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 13:08

zag vandaag bij de aldi dat voor 18 euro zo'n mensen hartslag meter tekoop is. Ik ga het dus maar eens uit proberen, dat ombouwen! Haha!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:27

Ik ben ermee begonnen, maar het wil niet echt lukken. Ik heb nu de elektroden eruit geknipt, maar deze lijken me toch wel vrij dik/groot om onder het zadel te doen. Bovendien snapt ik niet hoe ik het draad eraan moet vastmaken. Moet ik dat lijmen ofsow?
Misschien heb ik wel iets fouts gedaan hoor, maar ik vind het een beetje vreemd.. Iemand tips???

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 13:32

rachelmarty schreef:
Ik ben ermee begonnen, maar het wil niet echt lukken. Ik heb nu de elektroden eruit geknipt, maar deze lijken me toch wel vrij dik/groot om onder het zadel te doen. Bovendien snapt ik niet hoe ik het draad eraan moet vastmaken. Moet ik dat lijmen ofsow?
Misschien heb ik wel iets fouts gedaan hoor, maar ik vind het een beetje vreemd.. Iemand tips???

valt nog niet mee he? Vind het een beetje eng om er aan te gaan knippen en doen, domweg omdat er geen terugweg meer is natuurlijk.. Komt bij dat ik het nog best lastig vind Nagelbijten / Gniffelen

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:15

Klopt. Ik vind alle uitleg ook wel mooi en handig, alleen heb ik met een foto altijd een beter idee van wat ik moet doen.. en die zijn er nou net niet Boos! Zoals je al zei, het begin is wel een beetje eng Bloos

Overigens, de elektroden zijn toch de gerribelde stukken rubber?? Of zie ik dat nou verkeerd Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:50

De elektroden zijn die flappen (soms met ribbels), het harde stuk in het midden is de zender.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 17:43

zover was ik, maar hoe bevestig je nou die electroden aan de zender? Hoen krijg je aan die 2 een draadje aangesloten? Blond

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:23

Ik heb de hartslagmeter bij de aldi vandaag gehaald! Ziet er redelijk stevig uit! Bij mijzelf getest en daar doet hij het goed bij! Nu mag mijn vader even klusjesman spelen en hem ombouwen! Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:41

Fleda schreef:
Ik heb de hartslagmeter bij de aldi vandaag gehaald! Ziet er redelijk stevig uit! Bij mijzelf getest en daar doet hij het goed bij! Nu mag mijn vader even klusjesman spelen en hem ombouwen! Haha!

als hem dat gelukt is kun je het dan even vertellen hoe? Bloos

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:50

Lenneke_ schreef:
De elektroden zijn die flappen (soms met ribbels), het harde stuk in het midden is de zender.

Moet je dan die hele flappen gebruiken? is dat niet wat groot voor onder het zadel?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:28

Ik wou nog dit vermelden voor diegene die er één van Polar willen kopen duur spul en de batterijen van de vetcheck en de elektroden kunnen niet vervangen worden dus dat betekent dat je soms binnen het jaar of om de twee jaar dat stuk nieuw moet kopen (80€ bij de duurdere toestellen). Enkel bij het polshorloge kan je de batterijen vervangen. Ik vind dat afzetterij en ben daar echt boos om. Mijn eerste Polar daar konden de batterijen nog wel bij vervangen worden en toen ik die daarvoor had binnengedaan hebben ze de nieuwe batterij gewoon vastgeplakt.
Dus als je toch één specifiek voor paarden koopt neem dan een V-Max daar kan je ze nog wel van vervangen. Een vetchek kan je ook vervangen door je elektroden onder een dekensingel te steken en de ontvanger vast te maken.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:32

rachelmarty schreef:
Lenneke_ schreef:

Moet je dan die hele flappen gebruiken? is dat niet wat groot voor onder het zadel?

Enkel het geribbelde gedeelte en dat is toch niet zo groot dacht ik. Bij de oude van Aldi (niet verknipte) die ik heb liggen 2cm op 6cm.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:19

Zijn er ook mensen die de hartslag van hun paard op de vetgate met een stethoscoop meten? Hoe bevalt dat?

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:35

Ik gebruik op vetgate standaard stethoscoop, omdat deze het meest betrouwbaar zijn.
HSM wilt nog wel een een verkeerd gemiddelde geven dan op dat moment de BPM daadwerkelijk is.
Daarbij hoor (en tel) ik eveneens hetgeen controlerend Vet ook hoort/telt. Vind ik persoonlijk fijner. Knipoog

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:02

Op vetgate gebruiken wij ook altijd een stethoscoop..

Heeft iemand een foto van een zelfgemaakte hartslagmeter???

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:55

op de vet gate ga ik ook een stetoscoop gebruiken maar kan het oko bij haar kaken voelen sinds kort dus is het meer voor haar darm geluiden etc

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:57

Ik gebruik ook een stetoscoop in de vetgate. Voor het zadel eraf gaat kijk ik nog even snel op de hartslagmeter en dan verder met de stetoscoop.
Met de stetoscoop kun je ook horen hoe het hart klopt. Klopt hij hard of zacht (qua geluid) een harde hartslag zou eerder weer omhoog schieten.

Als je een horloge hebt met secondewijzer is het makkelijk. Gaat de hartslag sneller of langzamer dan de secondewijzer

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:01

is dat zo lenneke dat wist ik niet. Van splash kan ik hem heel lastig horen is een hele dofee qua klank dus moet heel goed luisteren voor ik iets hoor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:17

Mijn hartslagmeter. Niet heel duidelijk omdat er tape omheen zit, maar voor het idee.
Links de zender, midden de elektroden die onder de singel gaat en rechts de elektrode voor onder het zadel.

Ik had er eerst een gewone draad aan, maar heb hem vervangen door deze draad. Die rekt mee, dus je zit nooit met loshangende draden

http://img135.imageshack.us/img135/8284/dsc00044ni6.jpg

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:26

hoe heb je die draden vast gemaakt? Watn ik neem toch aan dat je ze er niet gewoon aan ge-taped hebt ofwel?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:28

Bij die van mij zaten de elektroden en de zender met elkaar verbonden door middel van een klein draadje. Die heb ik door middel geknipt en er een lange draad aan vast gesoldeerd (nou ja, m'n vader heeft dat gedaan)
Bij die van de Aldi zitten als ik het goed heb geen draadjes maar een soort rubberachtig stuk. Dan moet je het doen zoals op die andere site staat die eerder genoemd werd. Met kabelconnectoren.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:30

ja daar heb ik dus nog nooit van m'n leven van gehoort Clown wat zijn het en waar zijn ze te krijgen? Of moet ik er persee een monteur mee lastig gaan vallen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:32

Ik denk eigelijk dat het ook wel met popnagels kan.
Heb je geen handige man in de buurt?

Beetje creatief zijn Clown

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:52

Dus als ik het goed begrijp heb je alleen een gedeelte van de elektrode onder het zadel, het dikkere gedeelte van de flap hangt 'naast' je zadel, dus niet eronder?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:29

De zender, dat stuk waar bij mij rood tape omheen zit, hang je voor aan je zadel. Ik heb er een klein zakje voor gemaakt met een klipje eraan zodat je hem er makkelijk aan dat ringetje van je zadel kan hangen.