Tot hij schimmel kreeg, toen was hij ineens helemaal kaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Djilan schreef:Bij endurancepaarden gaat het dus echt niet om het mooie, maar om de warmte die het paard vasthoudt tijdens het werk...
maar we zien wel.. gewoon ff uittesten.
F3nn3 schreef:uhu, goed idee, maakt zo'n apparaat meer geluid dan de gemiddelde tondeuse? of moet ik m echt laten wennen aan hét scheerapparaat?
anneliesdj schreef:In dat geval zou ik hem verdoven en geen praam gebruiken, daar willen ze nog weleens 'doorheen' gaan en dat kan erg gevaarlijk zijn.
Navy schreef:anneliesdj schreef:In dat geval zou ik hem verdoven en geen praam gebruiken, daar willen ze nog weleens 'doorheen' gaan en dat kan erg gevaarlijk zijn.
Alsof paarden niet door een verdoving heen gaan? Mijn merrie en ruin zijn beiden verdoofd gewest (resp. rontgenfoto's en spoedje bij de smid), en op het moment dat het echt te eng was, sprongen ze er doorheen alsof er niks was toegediend. Dit was na een dosis voor een trekpaard, ik heb slanke E-pony's..
Overigens stond mijn merrie toen zij voor het eerst geschoren werd gewoon te slapen. Geen probleem, alleen de benen vind zij niet leuk.

anneliesdj schreef:Persoonlijk zou ik dan toch liever de borst en onderbuik scheren en wel een deken gebruiken. Als je je paard zo hebt staan en geen deken gebruikt is ze heel vatbaar voor verkoudheid en longontsteking.
Hij stond met het bijwerken zelfs ook al los
Djilan schreef:Bij endurancepaarden gaat het dus echt niet om het mooie, maar om de warmte die het paard vasthoudt tijdens het werk...