Vraagprogramma Utrechtse Heuvelrugrit beschikbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabianpride

Re: Vraagprogramma Utrechtse Heuvelrugrit beschikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:49

oeh ik had me inschrijfgeld nog niet overgemaakt Gestoord
meteen gedaan dus hij is nu definitief Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:35

arabianpride schreef:
oeh ik had me inschrijfgeld nog niet overgemaakt Gestoord
meteen gedaan dus hij is nu definitief Haha!

oeps,.... nu je het zegt, ik zal het vanavond ook direct even overmaken.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:17

Ik heb me ook ingeschreven. Word mijn eerste wedsrijd heb er erg veel zin in Knipoog

Marntja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:29

Ik heb volgens mij ook niet neergezet dat een kennismakingswedstrijd wordt...en natuurlijk snel geld overmaken!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:36

wie doen er nog meer voor het eerst mee met deze rit?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:37

Voor het eerst officieel.. Lachen
In 2006 heb ik de kennismakingsrit meegereden.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:08

Ik doe deze ook voor het eerst dit is zoiezo mijn eerste wedstrijd. Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:34

hebben jullie veel geoefend/getraind hiervoor?
ik eigenlijk niet echt met Zoëy. Wel een paar keer het bos in, maar nog niet zo'n lange afstand.
ik ben mezelf wel een beetje aan het trainen door veel te fietsen en rijden. En probeer toch nog een paar kilootjes af te vallen voor de 31e

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:36

Nou ik moet heel eerlijk zeggen, ik was goed bezig met trainen in het bos.
Maar door de warmte nu en wat tegenslagen die we hebben gehad is het wat verminderd Lachen
Ik ga het gewoon proberen en rijd gewoon lekker mee, gaat het niet dan stop ik.
Het gaat mij puur om de gezelligheid, genieten van de natuur en mijn pony Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:37

ja, zo sta ik er ook voor. ik ga gewoon mee om het eens te proberen en vooral voor de lol!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:17

Ik ben wel flink aan het trainen maar dat doen we zoiezo wel met of zonder wedstrijd in zicht Tong uitsteken Alleen omdat het de eerste wedstrijd is zijn we echt vanplan om aan te komen en te zeggen van we hebben ons ingeschreven we willen graag mee doen wat moeten we doen en hoe moeten we het doen Lachen we gaan echt deze rit alles even ondekken en uitvogelen. We hebben ons al veel laten informeren en heeeeeeeeeel veel gelezen nu alleen nog en praktijk brengen Clown

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:03

Tip: ga wel degelijk gericht trainen. De UHR is erg zwaar, vorig jaar waren er erg veel uit vallers en het viel echt tegen.
Veel mul zand, wat heuveltjes etc.

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:04

Ik denk ook dat jullie echt gericht moeten gaan trainen, want het is best een pittige wedstrijd. Waarom gaan jullie aankomend weekend niet het bos in voor een trainingsrit?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:41

Ik ben wel door gaan trainen en nog steeds bezig Lachen
Het is balen dat we een tijdelijke stop hebben moeten maken, maar heb het wel weer opgepakt. Kijk haal ik die wedstrijd is het mooi meegenomen, merk ik dat mijn pony of ik het niet red dan stoppen we.
In ieder geval goed voor de ervaring Lachen

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:17

SplashIsLief schreef:
Tip: ga wel degelijk gericht trainen. De UHR is erg zwaar, vorig jaar waren er erg veel uit vallers en het viel echt tegen.
Veel mul zand, wat heuveltjes etc.

Twee weken van te voren heeft het geen zin meer om nog te gaan trainen. Gewoon meedoen, op je paard letten en rustig aan doen. Wordt je paard moe dan doe je het nog wat rustiger aan en finish je desnoods buiten de tijd. Ben je wel weer een ervaring rijker!

Citaat:
Kijk haal ik die wedstrijd is het mooi meegenomen, merk ik dat mijn pony of ik het niet red dan stoppen we.

Precies, gewoon een leuke dag van maken! Ik ben er als vrijwilliger en zit waarschijnlijk op het secretariaat!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:39

ik heb niet echt veel mogelijkheid om in het bos te trainen helaas. Zit met vervoer enzo. Maar 'thuis' trainen we wel aardig wat. Ik heb net weer een rit van bijna 2 uur gedaan, lekker veel draven en galopperen, ik merk niet echt dat ze moe wordt, ze zweet/schuimt wel, maar dat lijkt me logisch met dit warme weer.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:46

Hoe of wat moet je eigelijk traine in het laaste weekeind voor de wedstrijd? nog een goeie stevige rit maken of juist heel rustig aan? en wat doen jullie de dag voor de wedstrijd nog even rijden of stil zetten?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:04

Ik maak mijn laatste langere rit (max. 25-30 km) in het weekend voorafgaand aan de wedstrijd. Daarna alleen nog kortere ritten, meestal twee. En niet op de dag voor de wedstrijd.

Stilzetten doe ik nooit, mijn paard loopt de dag voor de wedstrijd altijd de hele dag in de wei (zoals elke dag). Soms hooguit even een rustig ritje als het zo uitkomt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:06

Bella, oja het is al over 2 weken Bloos! de tijd vliegt.

CxX ik doe meestal de week voor de wedstrijd wat minder, maar heb ook wel eens de week ervoor nog een stevige rit gedaan. Dag voor de wedstrijd zet ik haar meestal stil (een weidedag) of licht in het werk.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:40

met stil zetten bedoel ik natuurlijk een ''weide dagje'' stil op stal doe ik ook nooit! (Ze staat altijd buiten)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:45

Ah OK, dan bedoelen we hetzelfde! Ja

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:53

Het is best om 3 dagen voor de wedstrijd geen zware inspanningen meer te vragen. De 4e dag ervoor daarentegen, rij je hem nog eens helemaal af. Zo spreek je de voorraad rode bloedcellen in de milt aan en worden die vernieuwd. Die rode bloedcellen hebben namelijk een beperkte levensduur; als je die niet vernieuwt, heb je op wedstrijd een reservoir nutteloze RBC's mee. Rode bloedcellen dienen onder andere om zuurstof door het bloed te vervoeren.

Groeten, SuSEQ

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:31

Dit wordt voor mij en Lady ons officiële endurance debuut, na vorig jaar de kennismakingsklasse in Katwijk. Ik ben twee weken terug voor het eerst gaan rijden op de UHR en het viel mij (of beter gezegd, mijn paard) inderdaad best tegen hoe zwaar de heuveltjes toch zijn. Gelukkig herstelde ze wel snel op vlakkere stukken en hebben we wel heerlijk gereden, maar ik geloof graag dat dit een zware rit is. Ik ga gewoon voor de ervaring en om kijken hoe goed ik Lady er doorheen kan krijgen Lachen Desnoods inderdaad met een te lage snelheid, ga er toch niet vanuit dat alles vanaf het begin af aan geweldig gaat, is inderdaad alles uitvinden.. En natuurlijk gaan we van de omgeving genieten hè!
Helaas heb ik hier niet de mogelijkheden om heuvels te trainen, kan alleen de polder in en dan vooral rechtuit over het asfalt en stukjes berm. En eventueel 's avonds met de trailer naar het strand.. daar heb je dan wel wat klimmen in de duinen Knipoog Maar dat is met mooi weer niet te doen met de drukte..

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:44

dit wordt voor mij de eerste wedstrijd met dit paard. heb een paar jaar geleden een paar keer gestart oa. Austerlitz (wat echt prachtig was!!!) maar het trainen is door het mooie weer ook een beetje rustiger geworden. wij hebben hier in de buurt ook geen heuvels dus voor mij is het belangrijk dat ik hem niet in een te hoog tempo omhoog rij.. ben graag zuinig op mijn paard en wil graag langer endurance met hem rijden. daarom zie ik deze wedstrijd als een training/oefening. en is alleen maar een extra als ik de rit binnen de tijd uit rijdt.

ik wil iedereen alvast veel rijplezier wensen (ben misschien wel de eerste maar toch...)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:10

bedankt voor de trainingstips! daar heb ik wel wat aan. Dus dinsdags nog even een flinke rit en daarna rustiger aan doen.

voeren jullie nog extra of anders voor zo'n rit?

Het weekend ervoor heb ik dressuurwedstrijd, daar ga ik ook onder de man naar toe, dus dat wordt ook wel een rit van minimaal 2 uur.