12 km/pu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Re: 12 km/pu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:24

bella24 schreef:
Dit samen met hoe je paard aanvoelt, geeft juist nuttige info. Als je paard goed voelt maar je hebt geen flauw idee wat je tempo is dan weet je nog niet veel Clown

Tuurlijk, maar ik vind zelf de ruwe schatting aan de hand van de kilometerbordjes meer dan voldoende. Lachen Ieder zijn ding, ik vond het alleen grappig dat de meeste voor de hand liggende (en simpelste) oplossing werd overgeslagen, maar dat er meteen over GPS-en, tabellen en stopwatches werd gepraat. Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:34

Ik gebruik na 6 jaar helemaal geen tabellen meer. Laatste wedstrijd was ik binnen 3 minuten van schatting op de vetgate, (ik had al rijdende geschat, mwoah, rond kwart voor 11 op de vetgate, het werd 18 voor 11) en binnen 1 minuut van mijn oorspronkelijke schatting gefinished. Haha!

Het wordt wel wat lastiger als het '2 km voor finish'-bordje op 4 en een halve kilometer staat Clown Wat wel eens gebeurt....

Maar de schema's kunnen je dus wel helpen om gevoel voor 'hoe hard rijd ik' te ontwikkelen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 08:12

Ik ga eigenlijk ook altijd goed, behalve in banholt toen reden we 8.6 km per uur. Tong uitsteken Hij wou niet door het water Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 08:53

Ibbel schreef:
Het wordt wel wat lastiger als het '2 km voor finish'-bordje op 4 en een halve kilometer staat Clown Wat wel eens gebeurt....

Was in Maarsbergen toen zo he? Dat waren twee lange kilometers... En vlak voor de PA een heuvel
Duivel IK vond al dat we eeeerrrg lang stapten, maar dan zegt vaak mijn gevoel al dat het niet goed gaat.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:16

O was dat het probleem en ik maar stappen, en stappen, en stappen. En splash werd maar vervelend. Aangezien het weer de eerste wedstrijd was in het seizoen (voor ons) bleef ik maar stappen.
Nu snap ik waarom het zo lang duurde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:08

Onze eerste wedstrijd was inderdaad een ramp ja, ik had in mijn hoofd dat ik er veelste snel reed. Uit eindelijk iets van 9,5 km per uur.

Vanaf klasse II rij ik gewoon op mijn gevoel. Ik heb dan voor me zelf geen snelheid in gedachte die ik graag wil halen maar zie wel hoe het allemaal gaat lopen. Klasse I doe ik gewoon in mijn hoofd aan de hand van de km bordjes en een horloge. Geen tabelen en gps systemen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:51

Onze eerste twee wedstrijden dacht ik ook dat we best wel doorgereden hadden, zaten we maar net boven de 9 km/uur.
De derde wedstrijd heb ik die hele snelheid uit m'n hoofd gezet en toen waren we opeens 9e (ik geloof rond de 11 km/uur)

Vanaf klasse 2 heb ik de neiging gekregen te hard te rijden, we hebben één keer 15 km/uur gereden, maar zo hard wil ik helemaal niet rijden. Ik wil eerst klasse 4 worden en dan pas kijk ik wel of we de snelheid wat op kunnen voeren. Tot die tijd vind ik 13 km/uur een mooi tempo

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:09

Ik denk dat het belangrijk is om in je trainingen te leren wat je snelheid is, dus niet jezelf afhankelijk maken van trabellen ed, maar gewoon leren dat als je een uur rijdt op een bepaald tempo je bv 12 km/uur hebt gereden.
Is naar mijn idee deel van je kennis over je paard die nodig is om een wedstrijd uit te rijden....

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:19

ik reken eigelijk ook vanaf mijn starttijd. (heel ouderwets maar goed voor de brein haha)
ik wil altijd gemiddeld zo'n 12 km per uur rijden.
dus ik maak een lijstje met de bordjes die ik onderweg tegen ga komen en hoe laat ik die dus ongeveer moet passeren. ben ik te laat rijd ik langzaamer dan 12 ben ik ruim op tijd rijd ik harder.
zo vermeld ik ook altijd me finishtijd die ik binnen hoor te komen met 12 km per uur en een nood tijd die ik zou moet halen met de gevraagde 9 km in de klasse.
dit hangt geplastificeert om me nek bij me vetkaart en de route.

als ik nog geen starttijd heb maak ik hem ter plekke wanneer ik er 1 heb aangevraagt.

maar uiteindelijk rijd ik ook op gevoel en kom ik altijd wel goed uit Haha!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:59

Wauw, dat klinkt echt supergestructureerd! Haha! Ik weet vaak niet eens hoelang ik er precies over mag doen, rij gewoon een beetje op de bordjes: zolang is tussen de 20 en 30 minuten doe over 5 km ben ik tevreden. Clown

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:11

Nina_rex schreef:
Wauw, dat klinkt echt supergestructureerd! Haha! Ik weet vaak niet eens hoelang ik er precies over mag doen, rij gewoon een beetje op de bordjes: zolang is tussen de 20 en 30 minuten doe over 5 km ben ik tevreden. Clown

Hier hetzelfde. 13km pu is 18 minuten. Dus net wat Nina zegt 20 a 30 minuten per 5km, is mooi gereden. Dan kan je nog lekker genieten van de omgeving en kletsen tegelijk, haha