Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
griebels schreef:omdat hij dan achter vlak gaat staan, bijna op zijn verzenen. en hij in het wedstrijdseizoen weer op ijzers moet.

scoxxx schreef:griebels schreef:omdat hij dan achter vlak gaat staan, bijna op zijn verzenen. en hij in het wedstrijdseizoen weer op ijzers moet.
Evenals spieren, dienen hoeven ook getraind te worden in, in dit geval, hardheid.
Zolang je paardje op ijzers staat, zullen de hoeven steeds zachter worden.
Wellicht toch verstandig om 's winters blootvoets te zetten?
Overigens vijl ik bij mijn 4 paarden de hielen zo laag zodat ze JUIST op de verzenen komen te staan!
Soms vijl ik zelfs de hielen 2 mm lager dan de straal zodat ze JUIST op de verzenen komen te staan.![]()
Overigens kan ik met mijn paardjes makkelijk 15 kilometer over asfalt, kiezels en kasseien draven hoor.... Vergt echter wel 3 jaar (hoef)training en natuurlijk een juiste natuurlijke bekapping. En zelfs één van mijn arabiertjes met hoefkatrol categorie 4 kan dit inmiddels...
En nee, mijn paarden glijden nooit uit en zijn zeer bodemvast

scoxxx schreef:griebels schreef:omdat hij dan achter vlak gaat staan, bijna op zijn verzenen. en hij in het wedstrijdseizoen weer op ijzers moet.
Evenals spieren, dienen hoeven ook getraind te worden in, in dit geval, hardheid.
Zolang je paardje op ijzers staat, zullen de hoeven steeds zachter worden.
Wellicht toch verstandig om 's winters blootvoets te zetten?
Overigens vijl ik bij mijn 4 paarden de hielen zo laag zodat ze JUIST op de verzenen komen te staan!
Soms vijl ik zelfs de hielen 2 mm lager dan de straal zodat ze JUIST op de verzenen komen te staan.![]()
Overigens kan ik met mijn paardjes makkelijk 15 kilometer over asfalt, kiezels en kasseien draven hoor.... Vergt echter wel 3 jaar (hoef)training en natuurlijk een juiste natuurlijke bekapping. En zelfs één van mijn arabiertjes met hoefkatrol categorie 4 kan dit inmiddels...
En nee, mijn paarden glijden nooit uit en zijn zeer bodemvast

splash is neem ik aan genoeg verkeersmak voor die debiele automobilisten die een beetje toeteren en weet ik veel wat want dat is het enige waar wij eigenlijk last van hebben ...
je meot alleen veel achter elkaar rijden als je met z`n allen gaat:P 
boemel schreef:Gelukkig kan ik regelmatig terecht in de bak van de buren. Verder meestal 1x per week naar het bos.
Ik heb dit weekend voorlopig m'n laatste wedstrijd. Daarna ga ik toch even wat rustiger aan doen. Dan vind ik 3x per week rijden ook prima.
Als ik echt helemaal niet zou kunnen rijden vanwege de bodem, dan zou ik overwegen om m'n paard tijdens de ergste wintermaanden onder te brengen op een stal met binnenbak.
Jet schreef:Hier bij ons heb je ook alleen maar bermen om te rijden, geen bos. Maar die kunnen ook aardig glad zijn met slechter weer. Met de kunststofjes had ik vorig jaar totaal geen last, kon ik zo doorrijden, maar met ijzers lukt dat niet. Nu heb ik andere kunststofjes voor en achter gewone, maar ik heb even geen tijd om te rijden en kan het dus niet testen.
Ik kan me voorstellen dat glad blad niet fijn rijdt, zeker niet met ijzers, bij mijn voordeur ligt heel veel nat blad en dat is voor mij ook glad......
Splash, in een berm waar bende uit een uitgebaggerde sloot ligt zou ik zeker ook niet rijden, het zuigt en trekt aan de hoeven en pezen, maar buiten dat weet je nooit wat er tussen ligt, een plat blikje kan zomaar je paard verwonden, of bv. een halve fles die je door die bagger niet ziet.....