Hoe beleven jullie endurance, wat zijn jullie doeleinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat is voor jou belangrijk, waar ga jij voor?

* Klasse 4 (uit eindelijk)
10 (28%)
* Niet de klasse, maar.......... (vul zelf maar in)
25 (71%)

Totaal aantal stemmen: 35

chipie17

Re: Hoe beleven jullie endurance, wat zijn jullie doeleinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:10

Ik heb Magic vier jaar geleden gekocht voor de recreatie. En in mijn achterhoofd eens een endurance-wedstrijd willen rijden. Hij is dan ook niet echt het ideale sportpaard en heeft zo zijn zwakke punten. Maar ik ben wel helemaal gek op hem Lovers
"helaas" hebben we gemerkt dat endurance erg verslavend is en grensverleggend! Zo vond ik eerst 30 km ver genoeg en de buurvrouw die 60-80 km reed, beetje gek Gestoord .
Maarja, dan loopt je paardje lekker, hij staat er goed bij na een wedstrijd en dan knibbel je er steeds wat kilometertjes bij. We hebben de laatste wedstrijden 60 km gereden en volgend jaar wil ik na een opwarmingswedstrijd verder gaan naar 80 en misschien wel een 100 als alles goed gaat. Zo zie je maar. Waar we eindigen? Geen idee, denk geen 160, in ieder geval niet CEI. Daar is hij het paard niet voor denk ik (en ik de ruiter niet Bloos ).
Gewoon lol met je knol inderdaad, en 100 km vind ik al erg gaaf.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:33

Ik wil zover mogelijk zien te omen met mijn paardjes. Het moet met name voor het dier leuk zijn, en uiteraard haalbaar, en mijn eigen grenzen zal ik ook vast ergens tegenkomen. Aangezien deze ook op het paard doorwerken zouden die grenzen misschien nog wel eens de meest beperkende factor kunnen blijken.

Huidig wedstrijdpaard loopt zichzelf snel voorbij, dus daar moet ik extra voorzichtig mee zijn. Maar zijn dochter staat te trappelen om te beginnen dus wie weet!

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:49

Mordysh schreef:
Ik wil zover mogelijk zien te omen met mijn paardjes. Het moet met name voor het dier leuk zijn, en uiteraard haalbaar, en mijn eigen grenzen zal ik ook vast ergens tegenkomen. Aangezien deze ook op het paard doorwerken zouden die grenzen misschien nog wel eens de meest beperkende factor kunnen blijken.

Huidig wedstrijdpaard loopt zichzelf snel voorbij, dus daar moet ik extra voorzichtig mee zijn. Maar zijn dochter staat te trappelen om te beginnen dus wie weet!

Goede groom heb je! Schijnheilig Volgend jaar gaan we er weer tegenaan!

O ja, zelf kijk ik wel hoever ik kom! Na zijn knie blessure ben ik super trots dat hij met gemak een 82 km heeft uitgelopen! Dus wie weet waar we nog gaan komen!