Volwassene op pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Volwassene op pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:40

De kleinste pony die ik in de internationale endurance ken is Roos van Yvonne van der Velde, die is 1.41 m groot (of klein, hoe je het maar bekijkt). Die heeft al heel wat 160'ers volbracht, idd met die 75 kg gewichtseis. Ze lijkt er geen last van te hebben.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:39

Nina_rex schreef:
griebels schreef:
Eigenlijk vind ik wel dat ze rekening kunnen houden met de pony.
Stel die pony van 1m30 gaat straks int. nationale wedstrijden starten en moet straks volgens de regelementen die verplichte 75kg gaan dragen?? Ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden Ja

Zo simpel is het niet. Het is niet zo dat een kleine pony per definitie meer moeite heeft met het dragen van een bepaald gewicht, ze hebben een andere bouw en kunnen best relatief heel sterk zijn (wat meestal ook het geval is).
Iets eerlijker zou dan zijn om een bepaald percentage van het lichaamsgewicht van het paard mee te nemen in het minimale gewicht. Maar dan nog betekenen die percentages niet voor ieder paard hetzelfde.

Ze willen met die gewichtseis denk ik gewoon voorkomen dat er straks alleen nog maar kinderen of jockeys meerijden op grote wedstrijden. Knipoog

Snap ik, maar je hebt ook gewoon kleine mensen met kleine ponies die mee doen Knipoog

En het gewicht wat een paard/pony mag dragen is afhankelijk van de omtrek van het pijpbeen. Dus daar zit wel degelijk verschil in Ja

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 18:13

Citaat:
je hoeft dan toch niet meteen het topic op slot te gooien zo'n rare vraag is het toch niet

Ach als ik t antwoord al weet heeft t toch geen zin om nog open te laten Knipoog

Karin schreef:
madje schreef:
Ik heb t ook niet op dressuur en spring wedstrijden en ik dacht dat t zo was....

Ik snap ook niet zo goed wat dit met je vraag te maken heeft.

Heeft ook niks met mn vraag te maken maar wel met een reactie die ik kreeg Lachen

En jullie hebben t allemaal over pony's van 1.40-1.50 maar mijn verzorgpony is maar ongeveer 1.30 maar kan mij met gemak dragen..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:20

dan is het toch goed? Er word geen onderscheid in de grote van de pony gemaakt. Maar zoals je idd aan onze reacties kan zien komt het niet vaak voor, zo'n kleine pony.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 18:22

Idd tis ook hartstikke goed Haha!
Je hoort mij niet klagen hoor Lachen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:27

haha oke dan! gewoon een keer een wedstrijd starten, dan merk je het vanzelf Knipoog