Wat voor zadel hebben jullie? en waarom nou juist die?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: Wat voor zadel hebben jullie? en waarom nou juist die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:55

Cynthiaaapje schreef:
Mandyke dit stond in het begin van mn bericht: Ik ben op zoek naar een zadel waar ik kortweg alles mee kan doen.. echt urenlangebuitenritten tot aan een springparcours. Een echte wedstrijd ruiter ben ik niet, en ik ga met oostwold een keer een proefrit endurance maken kijken of dat bevalt. Maar mijn probleem is dat mijn huidige zadel niet goed meer past omdat mn paard meer spieren heeft ontwikkeld, waardoor hij achter gaat 'wippen' om de schok te absorberen heb ik er al een bontje ondergelegd, maar in de loop van het jaar is het plan om een nieuw zadel te kopen.

Is de equestor trail dan misschien niets voor jou? Heb er eens op gereden en het zit geweldig! Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 22:10

Er komt nu wel druk achter, mn zweetblad van mn huidige zadel begint los te laten bij de, naad naar het kniekussen, er zit nu al een aardig scheur in.. Zal eens even naar beide zadels Googlen.

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:23

Mijn paard heef een moeilijke rug! je moet zelf geen zadel kiezen laat een prof. zadelmaker voor jou paard een geschikt zadel zoeken. als hij lekker zit is het voor jou en jou paard goed!
Ik heb bij mijn vorige paard een zadel gekocht met het oog op het merk en het bleek niet het juiste zadel te zijn voor mijn paard!

je paard gaat voor want zijn rug is zeeeer belangrijk!!! als je paard last van zijn rug krijgt gaat hj alles vast zetten met het gevolg dat hij last van zijn benen krijgt! en een peesblessure enz. zit dan in het geschied! (heb ervaring!!) sommige diereartsen kijken dan alleen naar de benen maar later na veel gedokter en veel geld blijkt het uit zijn rug te koem door een verkeerd zadel.

let dus goed op!

is alleen advies

gr miranda

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 12:21

Ik weet het miranda.. Is ook de bedoeling dat de zadelmaker komt kijken naar of het goed licht ed.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 01:07

een massimo veelzijdigheid? (http://massimo-der-sattel.de/02_6000.html en die variant met diepe zit is massimo sohn) ik ben er heel blij mee!Heb ik en je hebt m in twee varianten , zonder en met diepere zit (diepere zit is zegmaar de luxe, ik heb die zonder ik vind diepe(re) zit niet fijn!!!) en ik heb echt lang gezocht naar een zadel. Ze maken de boom op maat en toch is het een normale prijs. Ze zijn niet bij iedere winkel te koop maar wel bij http://www.powerhorse.nl winkels

www.bluebalance.nl over massimo
Massimo: oorspronkelijk ontwikkeld voor brede paarden, ontpopte dit zadel zich als een ideale mogelijkheid voor alle paarden- en ponyruggen.

Het Massimo zadel is uniek door de extreme keuze aan kamerbreedtes. Daar waar de meeste merken drie breedtes hebben, biedt Massimo een keuze uit 15 breedtes. Dat betekent dat er hele smalle zadels zijn voor paarden met een extreem hoge schoft en hele brede zadels voor ronde paarden met weinig schoftontwikkeling.

Alle zadels zijn voorzien van een breed kussenkanaal, die de ruggengraat ontlast en de druk over de brede kussens verdeelt. Door de rechte plaatsing van de eerste singelstoot en de optimale pasvorm hebben de zadels een vaste ligging. Door de diepe zit wordt de ruiter extra zekerheid gegeven.

Zonder meerprijs maken zij voor u uw zadel naar wens – of het nu om kleurcombinaties gaat van het zitvlak en de kniewrongen, of simpelweg het aanbrengen van een paar extra ringen voor bepakking.

modellen:

Dressuur
Springen
Endurance
Veelzijdigheid
Tölt
Son
Smile

Waarom nou juist deze? De enige die goed ligt op mn paard (dankzij gratis aanpassing boom door fabrikant massimo en omdat het gepast is door iemand met certificaat zadelpassen, ze moeten wel t goede doorgeven aan de fabriek natuurlijk ) en waar ik lekker op zit en waar ik lekker op zit en mijn zit niet slechter van werd... ben 2mnd bezig geweest dus heel veel zadels geprobeerd. Had ik er eindelijk een die goed lag op mn paard, ging ik er slechter door zitten..,.. Verdrietig dus ben blij dat ik deze vond! Pling

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:39

dat klinkt positief ja Haha!