Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Merens schreef:Rassen vind ik moeilijk te noemen.
Ik zeg: Paarden met atletische bouw(makkelijke beweging, vrij slank lichaam), sterkte benen en hoeven, looplust en wat bloed.
Merens schreef:Rassen vind ik moeilijk te noemen.
Ik zeg: Paarden met atletische bouw(makkelijke beweging, vrij slank lichaam), sterke benen en hoeven, looplust en wat bloed.

).

traan_beauty schreef:Wat vinden jullie van een IJslander dan?
Uithoudingsvermogen zou wel goed zijn, de gangen zijn ook heel mooi meegenomen maar wat zijn de andere voor- en nadelen van een IJslander volgens jullie?
Nina_rex schreef:Ook heeft een compact gebouwd paardje zoals een Ijslander in verhouding een kleiner huidoppervlak, waardoor het lastiger is om de lichaamswarmte kwijt te raken.
Nina_rex schreef:Misschien dat daarom ook paarden uit koude gebieden compact en gedrongen zijn (Ijsco's, fjorden, shetlanders), zodat ze minder warmte kwijtraken, en paarden uit warme gebieden lang en smal (arabieren, Akhal Teke's).
Nina_rex schreef:Kler wat je zegt klopt, maar ik had het niet over kleinere paarden, maar over compacter gebouwde paarden.
* kler schreef:*gaat snel huidoppervlak fjordje opmeten...*