Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenneke_ schreef:Je mag ook stil staan om te laten drinken. Zolang je je verder in de richting van de route blijft bewegen mag je zoveel koelen als je wil.
tis maar goed dat je niet meer in klasse 1 rijd Lenneke_ schreef:![]()
![]()
mazzeltje schreef:Volgens mij mag je altijd wel laten drinken, erg raar als het niet zo is, en vanaf de klasse 2 mag het zeker!

Silence schreef:Ik merk nu wel, hoe lastig het begin is, dus als ik de wedstrijden blijf doen, zal ik in de toekomst ook zeker andere ruiters gaan begeleiden tijdens hun kennismakingsklasse.
) Bovendien zijn er veel mensen die je willen helpen en vragen beantwoorden op de wedstrijd zelf. Natuurlijk zijn er veel dingen waar we nog handiger in moeten worden, zoals het groomen en de snelheid e.d. maar volgens mij zijn dit echt dingen de je pas kunt leren door ze te ervaren. Een goede voorbereiding is natuurlijk belangrijk maar je kan niet alles van te voren weten en dat is ook niet nodig denk ik, de kennismakingsklasse is er juist om al doende te leren. 

En dan nog weet je lang niet alles, je leert altijd weer bij. Ook door met een ander paard te starten of door anderen te helpen of te vrijwilligeren bij een wedstrijd.