Reacties op biothane hoofdstellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Reacties op biothane hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:52

Lenneke_ schreef:
De rijvereniging les zorgt ook altijd weer voor leuke reacties Haha!

Zoals? Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:59

Hé, een koninginnedagpaard

Is dat nou plastic?

Lekker kleurtje

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:01

Ik rij wel bitloos met niet met opvallende kleur. En.....niemand ziet het! Of ze zeggen gewoon niets, dat kan natuurlijk ook. Ik rij overigens niet op een vereniging, dan zou het wel opvallen. Ik vind het wel leuk dat de endurance ruiters zo herkenbaar zijn, vind alleen de hoofdstellen niet echt mooi..... vinden jullie zelf die felle kleuren echt mooi? of vooral functioneel/leuk?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:07

Ik denk dat die felle kleuren wel voor de mooi zijn, anders neem je wel een zwarte.
Voor mij geldt dat iig wel

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:09

Ik vind het wel leuk om herkenbaar te zijn door mijn kleurcombi. Toevallig is het ook nog de stalkleur. En waarom zou ik dan saai zwart kopen?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:11

Het mág van mij wel hoor, het was niet vervelend bedoeld Lachen. Een kwestie van persoonlijke smaak denk ik. En in je stalkleuren rijden is natuurlijk leuker, dat snap ik ook nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:55

Als het kleurtje niet mooi had gevonden had ik wel een zwarte Clown

Uit eindelijk wil ik helemaal in het geel-zwart starten. Met rooie sokken aangezien elke wedstrijd mijn grooms me daar aan herkennen. Rooie sokken Nagelbijten / Gniffelen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:36

Judith_ schreef:
Als het kleurtje niet mooi had gevonden had ik wel een zwarte Clown

Uit eindelijk wil ik helemaal in het geel-zwart starten. Met rooie sokken aangezien elke wedstrijd mijn grooms me daar aan herkennen. Rooie sokken Nagelbijten / Gniffelen

mooi rood is niet lelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:14

Gelukkig niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:33

Inderdaad omdat het mooi is Ja Nuja, ik vind dat toch Tong uitsteken
Ben lang bezig geweest om de juiste kleur te vinden, diverse hoofdstellen bekeken (zie je een leuke kleur, zie je dat hoofdstel en zie je dat toch niet bij die pony passen Nagelbijten / Gniffelen ) maar we zijn tevreden Haha!

Het zijn trouwens de Vlaamse kleuren, alleen dat het zwart onder de neus- en frontriem niet zo opvalt als ik had gedacht, en dat vind ik een beetje jammer. Maar het kon erger Clown Ben er toch heel blij mee Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:18

mijn moeder zij wel dat ze het hoofdstel er goedkoop uit vond zien. En de vader van een vriendin dacht dat het heel slap spul was. laat nou van beide het tegendeel waar zijn Tong uitsteken

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:41

tegen mij zeiden ze vorige keer, o dat is zo's speciaal hoofdstel voor haflinger. nou nee!!!!!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:00

ik heb een keertje gehad met mijn raspberry hoofdstel dat er een jongetje zijn , waarom een soort roze, je pony is toch een ruin... Zei ik dan, ja, maar ik nie Knipoog

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:26

Ik heb er zelf geen eentje, maar als ik die ga aanschaffen vind ik zo'n vel blauwe toch nog wel echt het mooiste. Ja

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:37

Hihi, bekend. Haha! Toen ik mijn hoofdstel jaren geleden net had zeiden ze op stal 'Hm, ziet er maar goedkoop uit' en inderdaad 'Is dat wel stevig?!'. Clown

Nu is het volgens mij al aardig ingeburgerd. En is de reactie meestal 'Oh, jij rijdt zeker endurance, of hoe heet dat?' Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:03

Ik ben aan het overwegen om een Marylot crosslink te gaan kopen en ben nu een beetje aan het kijken welke kleur leuk staat.
Het is voor een vos-pony, heeft iemand van jullie foto's van een vos met een marylot hoofdstel? Ik denk zelf dat oranje, geel, groen of rood het mooist is.
Kan iemand me ook een beetje uitleggen wat voor materiaal het is, het ziet er inderdaad wat 'slapjes' uit, zoals de meeste leken zeggen. (hihi ik dus ook)
Op een internetsite staat dat je ook de kleur van de overlay kan kiezen en het soort biothaan (opaque, translucent, beta, granite). Wie weet wat dit allemaal betekend?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:51

In mn profiel staat wel een foto van mijn crosslink (niet een heel erg duidelijke). Je hebt verschillende materialen, ik heb gekozen voor beta (geloof ik) en die lijkt het meest op leer. Het voelt wat goedkoop aan omdat het van kunstof is vind ik maar je komt er al snel achter dat het echt veel sterker is dan leer. Gebruik mijn crosslink ook als halster af en toe, kan hij prima hebben. (alhoewel mijn paard nog nooit is gaan hangen ofzo). Ik heb trouwens een blauwe Haha!

Ik heb voor blauw gekozen omdat ik het gewoon een mooi kleurtje vind bij mn paard Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:56

Lenneke_ schreef:
De rijvereniging les zorgt ook altijd weer voor leuke reacties Haha!

Ik rijd niet eens met een biothane hoofdstel, maar met een heel standaard Kieffer hoofdstel met een Myler combo bit erin (hackamore+bit)...íedere verenigingsles dat ik de pony meeneem is het weer hetzelfde liedje. "wat heb jij er nou in hangen?' 'Kun je hem anders niet houden ofzo?'... Gaaaap Haha!
Paardenmensen zijn zó conservatief op bepaalde fronten!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:02

Ik kreeg eerst reactie's van "Wat een lelijk ding, waarom heb je dat nou weer gekocht?" toen m'n hoofdstel in mijn kast hing.
Nu ze het gezien hebben op mijn paard willen ze er allemaal één hebben. Echt hillarisch. De kinderen vinden het trouwens sowiezo wel fantastisch. (ik heb een fel groene trouwens)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:29

rachelmarty schreef:
Ik kreeg eerst reactie's van "Wat een lelijk ding, waarom heb je dat nou weer gekocht?" toen m'n hoofdstel in mijn kast hing.
Nu ze het gezien hebben op mijn paard willen ze er allemaal één hebben. Echt hillarisch. De kinderen vinden het trouwens sowiezo wel fantastisch. (ik heb een fel groene trouwens)

best harde reacties... Tong uitsteken

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:32

woeliej schreef:
best harde reacties... Tong uitsteken

Ja, vond ik ook... maar goed, nu vinden ze het allemaal leuk, dus het zei hen vergeven Tong uitsteken Tong uitsteken
Zolang ik het maar leuk vind boeit de rest mij eigenlijk niet zo Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:26

ja daarom! Boeiend wat anderen vinden, wij weten dat we leuke hoofdstelletjes hebben Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:41

Dat doet me denken aan een zin uit MacBeth van Herman Finkers. Haha!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:26

ruiters zijn in het algemeen toch wel erg conservatief. Ik bedoel, je moet met zwart of bruin harnachement, en op wedstrijd in het wit (wie dat ooit bedacht heeft Boos! ). Als ze iemand zien komen die er inneens wel leuk en vrolijk eruit ziet dan schikken ze ofso "want dat hoort niet". Wij zijn gewoon meer ... uh... hoe zou je dat zeggen... vooruitstreven? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:46

Och, toen ik nog met een 'dressuurzadel' reed (met lompe ringen aan de achterkant - het was namelijk het endurancemodel van Hulsebos) kreeg ik ook regelmatig te horen dat het 'geen gezicht' was, van die lompe beugels (ik rijd met Flexrides) aan een dressuurzadel.

Mij interesseert dat niet zo, als mijn paard er maar geen last van heeft en als ik er zelf maar comfortabel mee rijd. Knipoog