Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Griebels, maar jij hebt je paard wel zo, dat hij/zij in een normaal tempo kan lopen.
De TS, wil maar gewoon een klasse overslaan zodat ze niks aan het tempo hoeft te veranderen.
Dat bedoel ik ermee. Snap je.

woeliej schreef:ik heb het zelfde probleem als griebels. Ik kan mijn pony wel op mijn tempo laten lopen. Maar dan moet ik wel constant ophoudingen blijven maken omdat hij anders gewoon dom door stiert. En tussendoor stappen wil alleen als ik afstap, want anders gaatie zich helemaal opfokken en steeds aandraven en dribbelen
dus ik wil het tempo opzich wel laag houden, maar dan moet ik de pony zo erg dwars zitten dattie er niet veel lol meer in heeft... Daarom hou ik het tempo liever ietse hoger (zoals hij idd ook een beetje van thuis is gewend, maar zit voor overgroot deel ook int beestje) zodat we tenminste lol aan de wedstrijd kunnen beleven

Ibbel schreef:Andere optie om klasse I over te slaan is klasse IV gestart en uitgereden hebben. Dan mag je élk nieuw paard meteen in klasse II starten. Maar ook dan mag je ervan uitgaan dat de ruiter weer waar hij mee bezig is.

gerritje schreef:Ibbel schreef:Andere optie om klasse I over te slaan is klasse IV gestart en uitgereden hebben. Dan mag je élk nieuw paard meteen in klasse II starten. Maar ook dan mag je ervan uitgaan dat de ruiter weer waar hij mee bezig is.
in de nieuwe regelementen staat dat anders. paard mag klasse 2 starten indien ruiter klasse 3 met 3 winstpunten is.

Ibbel schreef:Versnelde promotie IS mogelijk, maar alleen voor ervaren ruiters die bijvoorbeeld met een nieuw jong paard opnieuw moeten beginnen en weten wat ze doen. Zo'n versnelde promotie wordt aan het begin van een wedstrijd aangevraagd bij de jury, en aan het eind van de wedstrijd door jury en veterinairen toegekend - of niet,als ze vinden dat zo'n paard en ruiter (ondanks de ervaring) er nog niet aan toe zijn.
Zie het regelement.
Ik snap niet waarom je zo'n haast heb
Endurance is toch gewoon leuk, wat voor klasse dan ook, en ook een leerproces voor zowel jezelf als je paard/pony!! In de dressuur kun je ook niet zomaar even bepalen dat je de B maar overslaat en meteen in de M begint ofzo
Rieja schreef:Bij dressuur gaat dat wel idd, maar voor endurance heb ik er ook nog nooit van gehoord. En als je drie wedstrijden netjes uitgereden hebt mag je al over, dus nog maar 2 te gaan begrijp ik
AnneOmie schreef:Bij dressuur is dit niet mogelijk hoor, of je moet zelf hoger gereden hebben