ik ben zo'n 3 jaar terug in aanraking gekomen met de endurence doordat ik bij een collega haar paarden ging rijden en zij endurence reed. Ik ging mee op trainingsritten, ging groomen op wedstrijden en toen ging het kriebelen. Als groom vorm je al een belangrijk team met de ruiters, ik voelde zo al het wedstrijdelement en dit was super, maar ik wilde zelf gaan rijden. Toen mocht ik een kennismakingsrit gaan maken op haar fjord. Dit was erg leuk, al ging het niet zo hard en moest je erg rekening houden met zijn waardes. (hartslag turgor, conditie). We hadden hem wel goed uitgereden.
Het jaar daarop heb ik een draver van haar ingereden en die uitgebracht in de kennismakingsklasse. Dit was een heel andere ervaring! nog beter! nog leuker! We gingen flink hard, de waardes waren erg goed, ze had een mega conditie en uithoudingsvermogen en we werden meteen 3e!!
Omdat ik dus best fanatiek ben, als ik iets doe wil ik het goed doen.. Heb ik gekozen voor deze draver. Wij starten dit jaar officieel met een startkaart en ik heb er super zin in!
Oh ja mijn draver heb ik vorig jaar ingereden toen was ze 5, ze start nu als 6 jarige. En is dus eigenlijk nog een groen paard. (hiervoor heeft ze gekoerst)