[END]Wel of geen beenbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

Re: [END]Wel of geen beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:51

[quoteOp het endurance forum las ik dat iemand vaseline op de benen deed waardoor de kans op wondjes bij aantikken iets kleiner is, dus dat doe ik de volgende keer maar. Geeft misschien wel een troep met water en zand, maar het zou minder onhandig zijn dan beenbeschermers denk ik.[/quote]

aha ok, wanneer heb je de
volgende? als je wilt kan je me dan doorgeven, hoe je dat bevalt....

ik heb begin juli weer de volgende, mits die komende week zuiver loopt, na zijn kreupelheid van vorige week in Lichtaart.
Had zich kennelijk verstapt, want onder het rijden liep die echt niet kreupel, en bij de nacontrole, liep die giga kreupel.
Gisteren liep die al stukken beter, het is dat ik zag dat die niet helemaal regelmatig liep. Maar nog wat extra rust (voor zover hij dat kan in de wei, hihihi) en wat koelen, moet dat wel goedkomen. Zijn pees is al weer een stuk droger, maar nog niet zo droog als die normaal heeft.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:12

Ik heb ze gisteren met die warme uiteindelijk ook niet om gedaan. Femcke blijkt met de ijzers van de achterbenen de ijzers voor aan te tikken en dat los je toch niet op met peesbeschermers.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 08:35

Over twee weken heb ik weer wedstrijd.

Jamika: dat aantikken kan in 9 van de 10 gevallen simpel verhelpen door het voorijzer is verder naar achteren te leggen. Dan zijn de voorhoeven sneller weg voordat de achterhoeven eraan komen. Vraag je hoefsmid eens.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:29

Bedankt voor de tip, ga ik zeker vragen. Ze doet het ook meer sinds ze zooltjes heeft gekregen. Toen is er ook tijdsverschil gekomen tussen voor en achter bekappen omdat toen ze de zooltjes kreeg achter echt nog niet hoefde, dus daar zit 4 weken tussen. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft? De hoefdsmid komt dinsdag dus ga het meteen vragen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:09

ben nu een poosje zonder bezig, nog geen galop maar tot nu toe gaat het prima ze strijkt niet terwijl er wel strijk plekken op de beschermers zitten. Dus hoop dat het zo kan blijven

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:13

Bij Femcke zijn de ijzers wat veranderd en idd...nog geen getik gehoord deze week Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:11

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik zou nog even laten weten hoe het ging met de vaseline.
Opzich werkt het wel, als ik een dikke laag vaseline aan de binnenkant van de benen smeer komen er geen wondjes. Maar zodra ik het vergeet gaat het weer mis en vaseline beschermt natuurlijk niet tegen schiefels enzo.
Daarom ben ik nu toch maar aan het zoeken naar de ideale beenbeschermers. Er zitten nu 5 wondjes op de voorbenen waarvan 2 die niet echt lekker willen genezen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:29

Ik heb de Sports Medicine Boots Elite en ben er erg tevreden over. Sluit prachtig aan het been. Ik heb er nog geen Endurance mee gereden, maar wel wat langere ritten.
Afbeelding
Afbeelding

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:38

ik heb de Haf beenbeschermers,en ga er zaterdag voor het eerst een wedstrijd mee rijden,ze ademen denk ik wel goed,allemaal gaatjes in.

nu ben ik echt niet voor beenbeschermers(op advies van van schie uit wassenaar)maar callista tikt haar benen aan,en op een peesklap zit ik ook niet te wachten...moeilijk...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:45

Ik heb de New Airoflow beenbeschermers. Daar zit een koelsysteem in, dus de pezen kunnen niet te heet worden. Ze bevallen goed!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:50

Hoi lenneke, die medicine boots heb ik een tijdje geleend van een vriendin van me. Ik vind dat de benen dan echt warm worden, en echt gaan zweten.

Jammer dat het niet zo wilt vlotte met de vasaline.

Ik heb sinds een week de podiums in mijn bezit, deze hebben ook gaatjes van de binnenkant. Omdat ik Small heb, hebben ze een kleine kiertje tussen de uiteindes. En ze zijn licht van gewicht.

Sommige mensen zijn echt tegen deze beschermers, maar om de paarden zich telkens te laten open tikken vind ik ook niks. Bij mij zijn bijna alleen maar zandpaden, dus zal je de komende tijd wellicht meer kunnen vertellen of ze zand doorlaten of niet.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:12

Jennyxx schreef:
Ik heb de New Airoflow beenbeschermers. Daar zit een koelsysteem in, dus de pezen kunnen niet te heet worden. Ze bevallen goed!

Heb je dara misschien een linkje van?? Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:47

Ik zoek eigelijk iets dat de binnenkant van de benen beschermt, maar voor de rest zoveel mogelijk open is.

Ben net even bij de ruitersportzaak geweest, daar hadden ze niet echt wat ik zocht (alleen peesbeschermers en 3-in-1 beschermers, die heb ik hier thuis ook nog liggen)
Ik zat ook te denken om zelf iets in elkaar te knutselen.
Bijvoorbeeld een pijpkous zo verknippen dat je de binnenkant en een stukje over de pees overhoudt en daar dan bandageriempjes aanmaken.
Maar dan zoek ik wel een goedkope pijpkous zonder hard gedeelte aan de binnenkant en dat is weer moeilijk te vinden.
Ik heb zulke wel liggen, maar die zijn te groot.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:49

Had je die pijpkousen nou geprobeerd waarvan ik op de vorige pagina een foto heb gepost?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:53

Die van podium?
Daar heb ik een keer mee gereden, opzich bevielen die wel, maar ik zoek eigelijk iets dat nog meer open is. Die dingen sluiten toch helemaal rondom het been.

Mocht ik er niet uit komen dan worden het denk ik toch die dingen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:21

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:24

Lennke, je hebt toch ook gereageerd op mijn topic, over de podium pijpkousen, omdat ik dacht dat deze te klein waren. Omdat ze niet helemaal sloten.

Maar tikt die van jou nou met de voorbenen aan, of het met de achterbenen de voorbenen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:26

De voorbenen tegen de voorbenen. Hij heeft wondjes aan de binnenkant van het pijpbeen, de hoogste zit ongeveer 4 cm onder de knie en de laagste zit net boven de kogel

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:28

ja dat had ik ook...

Ik was in eerste instantie zeker ook geen voorstander voor beschermers, want er rijden in de gehele paardenwereld heel veel mensen rond met beschermers, terwijl de paarden ze niet nodig hebben, de mensen hebben ze ook voor de show.

Maar omdat ik echt wonjes, oude wondjes aan de binnenkant heb zitten, gebruik ik nu de podiums

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:29

Hmm, dat soort bestaat volgens mij wel Lenneke... Heb je eens op Ebay gekeken? Ik zal straks ook eens kijken! Ik zoek net zoiets!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:16

Jeddah schreef:
Jennyxx schreef:

Heb je dara misschien een linkje van?? Lachen

Ja http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... id=228&sg={2D01B3BF-F5B3-4DE4-BB3F-DDC30A2789B2} Hier heb ik ze gekocht, maar dan het model crossbeschermers met kunstof plaat bij de pees. Als je googled op N.E.W. airoflow sport boots kun je er meer vinden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:21

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:37

Frusty Vandaag peesbeschermers omgedaan, heeft hij nu weer een wondje net onder de beschermer Frusty
Zo schiet het natuurlijk nog niet op

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:52

Het lijkt wel of ik aandelen in de new beschermers heb Tong uitsteken maar dat is niet zo uiteraard, was dat maar zo want ze zijn aardig duur Haha! . Maar die airoflow cross sport boots die ik heb lopen aan de binnen- en achterkant door over de kogel. Misschien helpt dat bij jou paard ook?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:32

Lenneke_ schreef:
Even een kunstzinnig plaatje Clown
Ik heb er bij gezet waar de pees loopt zodat jullie een beetje een idee hebben van welke kant je het been bekijkt (schuin van achteren dus)
http://img514.imageshack.us/img514/3456 ... merno2.png

Zoiets wil ik

Maar als jouw paard zich ook op de pijpbenen aantikt moet je toch juist iets meer richting een pijpkous gaan denken?