Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

naiade schreef:wollen dekens in overvloed dus mocht er iemand een zoeken
gekregen van oma's van kinderen van stal![]()
neem 2 fleece dekens mee, 1 met en 1 zonder hals
een wollen deken vierkant model
een regendeken ongevoerd
en een nierdeken
ben nog op zoek naar babyblauwe vliegen deken![]()
zomers gebruik ik altijd vliegendekens na het wassen na de rit
onder fleece gaat ze teveel zweten

tuffi schreef:Mag ik vragen waarom jullie dekens gebruiken tijdens endurance-wedstrijden. (Waarom) Is dat nodig?
Ibbel schreef:Uitrijdekens tijdens de rit worden nooit gebruikt, bij mijn weten. Hooguit misschien in het voor- of naseizoen de eerste 5 km of zo, tot het eerste groompunt.
Wat handig is is meerdere dunnere dekens te hebben, 2-3 fleecedekens en gewone vierkante dekens. Dan kan je lokaal een extra deken opdoen als dat nodig is. Het kan soms verrekt koud zijn op vetgate en finish, en je kan je ook wel eens vergissen en er nét een fles koelwater teveel overheen gooien. Dat overkomt de besten, en dan moet je wel extra dekens hebben om dat weer te compenseren.
Zorg ook dat je nog een deken in de trailer hebt liggen, mocht je groom nog niet bij de finish zijn. Kan je in ieder geval je paard inpakken.
Regendeken gaat mee als het regenachtig weer is, anders een gewone staldeken.
tuffi schreef:Aha, dankje :p.
Maarre, kan het paardenlijf dat niet zelf regelen dan? Of kan dit wel, maar kost dit veel energie (die je liever voor de wedstrijd zelf gebruikt)?