Boomloos zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 05:54

Zo zag Anouar z'n rug er ook uit na het rijden. Mooie gelijke zweetplekken en een droge streep over de ruggegraat.

Ik heb nu een Massimo en ben daar heel erg blij mee. Hij past perfect op Anouar en kan heel makkelijk aangepast worden door de zadelmaker. Ik merk dat Anouar veel makkelijker loopt met dit zadel. Hij loopt nu uit zichzelf met z'n neus over de grond, dat heeft ie nog nooit gedaan

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:25

Das super Lenneke!! Zo lopen die van mij ook! Heerlijk met de neus over de grond en lekker ontspannen over de rug! OK dan!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:31

Maakt het verschil van gemak van een boomlooszadel niet ook nog uit hoe zwaar de ruiter is? En of er wel of niet drukplekken en/of witte haren ontstaan? En geven gekrulde haren niet het begin aan van die plekken?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:39

Ik weeg zoals gezegd 92 kg... Bloos Knipoog rij op een zwart paard waar ik dus elke witte haar op zal zien en dat gaat nu al dik een jaar prima!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:43

Wat boor pads hebben jullie onder je boomloze zadels?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:14

Ik gebruik Skito pads, gevuld met inlages van Traagschuim en Vilt. Totale dikte 3-4 cm. Knipoog

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:43

Oh ja, dat had ik volgens mij al eens aan jou gevraagd. Waar haal je die vandaan? Internet? En heb je die inlages dan zelf er in gedaan?

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:33

Sandrina schreef:
Mietje: reed je eerder met een barefoot Cheyenne en nu met een Startrekk?
Ongelofelijk, maar die switch heb ik ook gemaakt. Heb nu een Startrekk gekocht toen ik de verhalen las van drukplekken en ik gekrulde haren zag op de schoft van mijn haf. Ik ben over de ST zeer tevreden.

Nee? Haha! Waar haal je dat vandaan?
Op dit paard alleen met de Startrekk, en voor de rest alleen boomzadels!

Sees schreef:
Wat boor pads hebben jullie onder je boomloze zadels?

Ik reed met een HAF pad + extra inlages Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:20

Mietje schreef:
Sandrina schreef:
Mietje: reed je eerder met een barefoot Cheyenne en nu met een Startrekk?
Ongelofelijk, maar die switch heb ik ook gemaakt. Heb nu een Startrekk gekocht toen ik de verhalen las van drukplekken en ik gekrulde haren zag op de schoft van mijn haf. Ik ben over de ST zeer tevreden.

Het was me niet duidelijk wat voor zadel je voorheen op je 'Startrekkpaard' had liggen. Ik deed maar een gok.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:38

Sees schreef:
Oh ja, dat had ik volgens mij al eens aan jou gevraagd. Waar haal je die vandaan? Internet? En heb je die inlages dan zelf er in gedaan?

http://carouseltights.com/

Daar maken ze de inlages precies zoals je ze zelf hebben wilt! Knipoog dus bijvoorbeeld 1cm traagschuim met 1 cm vilt of 2 cm traagschuim met 1.5 vilt enz enz...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:09

Ik heb iets langer als een jaar een boomlooszadel gehad. Heb er 1 wedstrijd en diverse vakanties/trektochten mee gereden. Helaas zat er een fout in mijn cheyenne, heb een nieuwe gekregen waarmee mijn paard meteen enorm beroerd mee liep. Na 2 keer rijden had hij drukplekken.
Ik was sowieso al van plan om een ander zadel te kopen omdat ik de puntbelasting bij boomloos niet zo prettig vind en mijn paard een behoorlijke schoft en hoog liggende ruggegraat heeft.
Sinds kort hebben we een Massimo Trail, zadel ligt super, toch blijf ik de cheyenne lekkerder vinden zitten Bloos
Boomloos is voor ons een super tussen oplossing geweest, nu ben ik weer erg blij met mijn boomzadel!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:28

Ik rij nog met enkele inlages, maar ik ben van plan om die dubbele te kopen.

En toch merk ik dat ik zonder zadel veeeeeel beter kan rijden op stoffel.
Op mighty heb ik zelf nog niet gereden.
Die heeft wel een hoge schoft, maar daar heb ik geen last van met de gewone maat pommel.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:36

Ook ik ben ruim negentig kilo. Ik heb een boomlooszadel, een cheyenne.... Ik rijd elke dag en best intensief.

Mijn paard heeft geen drukplekken, en loopt prima!!

Mijn vorige paard had een moeilijke rug, en na enkele zadels te hebben gekocht en weer verkocht (eerst leken ze goed te passen en toch kon mijn paard er naar verloop van tijd niet mee uit de voeten) ben ik op een boomloos zadel uitgekomen. En op mijn paard, met rugprobleem, was dat het enige waarmee ik kon rijden......

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:05

Sandrina schreef:
Mietje schreef:

Het was me niet duidelijk wat voor zadel je voorheen op je 'Startrekkpaard' had liggen. Ik deed maar een gok.

Ah, hij was als vraag bedoeld! Okee, ik snap m! Haha!
Hij word nu al zo'n 2 of 3 jaar met de Startrekk gereden, en als ik me niet vergis is er een podium en een torsion geweest hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:49

Ik rijd met een boomloos cheyenne sinds ongeveer 3 maandjes.
Spook loopt er prima mee,lekker ontspannen.
Heb er een grandeurpad onder,met enkele inlages...
(wat is dan precies het voordeel van dubbele inlages?).
Ik ga in Laag _Soeren de kennismakingsklasse rijden maar we rijden nu al zeer regelmatig langere afstanden(gok ergens tussen de 25 en 35 km zeker).

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:57

Hier geen boomloos-fan! Haha! Behalve dat ik het vreselijk vond rijden (terwijl ik wel vaak zonder zadel rij, heerlijk) denk ik dat de drukverdeling gewoon te klein is. En de ervaring leert dat inderdaad: vrijwel alle mensen die ik ken die endurance reden met een boomloos zadel zijn na een tijdje weer overgestapt naar een boomzadel, ivm drukplekken en rugproblemen.

carola schreef:
De gewichtsverdeling op de paardenrug lijkt mij zeer ongelijkmatig. Zeker met endurance is het belangrijk dat het gewicht van de ruiter over een zo'n groot mogelijk oppervlak wordt verdeelt, bij een boomloos zadel is dat gewoon onmogelijk.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.