[END]Handschoenen of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

Re: Handschoenen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:06

carola schreef:
Zijn dit wel allemaal endurance-ruiters die hier antwoorden????

In een endurancewedstrijd of training rijd ik nooit met handschoenen, ook niet in een training in de winter.

ik rij endurance en western en ik rij altijd zonder handschoenen ,of het moet 10 gr vriezen ,ja dan doe ik ze een keer aan

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:11

dressuur/recreatieruiter: ik moet echt met handschoenen rijden anders zit is zoals nu met de blaren op me vingers. wel geteld 3 stuks !! niet echt fijn maar ik ben geen endurance ruiter Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 06:46

Geen endurance ruiter maar wel lange afstand menner: ik rij altijd met handschoenen. Ik heb een heel gevoelig huidje (zo gevoelig dat ik zelfs doorzit op de bok) dus zonder handschoenen rij ik mijn handen stuk. Nooit geen last van de warmte. De leren handschoenen die ik nu heb zijn al aardig versleten, de gaten vallen erin. Ik heb ze al 7 jaar en ze staan helemaal in vorm. Ze zitten me als gegoten dus ik ga door tot de laatste draad...

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:54

Ik rij altijd met handschoenen op wedstrijden,, maar ook thuis..ik ben er gewoon aan gewend Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:56

Ik rij er nooit mee vind het zwaar irritant, alleen als het in de winter echt te erg word dat mn vingers er bijna afvriezen Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:40

Met "normale" teugels (die engelse) krijg ik al blaren als ik er alleen maar naar kijk!
Daarbij rijd ik dus altijd wel met handschoentjes.
Gelukkig heb ik voor endurance touwteugels, en dat gaat prima zonder! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:12

Ik rij altijd met handschoenen, ben dat zo gewend...

Natuurlijk was het juist bij mijn eerste wedstrijd dat ik mijn handschoenen niet had (ja, ik had ze wel, maar die zaten in mijn jas en de jas was in de auto bij iemand gelegd en vond het niet nodig dat die persoon speciaal voor die handschoenen nog eens een hele afstand moest doen) en in het begin dacht ik echt van: oh jee, wat gaan we nu krijgen. Pony was zéér voorwaarts (is die anders nooit Tong uitsteken) en moest hem echt tegenhouden, toen had ik wel iets van: als dat 20 km lang gaat zijn dan zullen mijn handjes afzien ... Maar gelukkig was die na een paar km alweer rustiger dus had ik ze eigenlijk niet nodig Lachen

Maar dus, tenzij ik ze vergeet, rij ik altijd met handschoenen. Uit gewoonte Lachen

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:14

met een wedstrijd rij ik altijd met handschoenen (bij dress. is dat toch verplicht?) thuis nooit, ik heb 1 groot voordeel: mijn pony trekt niet aan de teugels en heb nog nooit 1 blaar gehad:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:14

Het is hier het enduranceforum, dus ... Knipoog

AnneOmie

Re: [END]Handschoenen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:19

Die zijn idd geweldig Karin, rij ik ook mee, maar ze zijn bijna versleten nu.

Witte handschoenen in endurance Nagelbijten / Gniffelen

Ik rij zelf eigenlijk bijna altijd met handschoene, of ik nu endurance rij, dressuur of springen. Alleen als het echt bloedheet is rij ik met endurance wedstrijden of met buiten trainen zonder handschoenen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:19

lisa_jpeine schreef:
met een wedstrijd rij ik altijd met handschoenen (bij dress. is dat toch verplicht?) thuis nooit, ik heb 1 groot voordeel: mijn pony trekt niet aan de teugels en heb nog nooit 1 blaar gehad:P

Je reageert hier in een endurance topic Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:23

Ik draag bijna nooit handschoenen tijdens het rijden. Alleen in de winter voor de warmte. Blaren heb ik nooit en ook geen ruwe eelthanden Haha! Ik denk wel dat het scheelt dat ik Cookie met heel weining teugeldruk kan rijden (niet altijd maar een groot deel wel). Verder heb ik heerlijke zacht lederen teugels.

Kortom: het is een kwestie van uitzoeken wat jij zelf het prettigste vind. Gaat voor (bijna) alles op in de endurance.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:50

De handschoenen die Karin aanheeft op de foto heb ik ook gehad en gedragen tot ze echt tot op de draad toe versleten waren. Inderdaad nooit meer gezien daarna, en nu weet ik waarom.

Ik rij in de winter met katoenen handschoentjes. Ik heb nl. relatief lange vingers t.o.v. mijn handen en handschoenen slijten altijd door op de vingertoppen. Bij Decathlon verkopen ze katoenen handschoentjes voor 3 euro, kan ik ze na het verslijten zonder spijt gewoon wegdoen.

In de zomer heb ik vrijwel nooit m'n handschoenen aan - ik schaaf m'n knokkels nog wel eens open met poetsen of rijden, stom genoeg en zo voorkom ik dat het echt smerige wondjes worden!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:03

Ik rijd altijd met handschoenen... Ik zelf heb handschoenen van imperial riding. Heel dun leer met heel goed gevoel en grip Lachen