Endurance & Zeeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: Endurance & Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:33

@ zippora opzich idd wel een goed idee ja om zoiets bij een evenement te betrekken. over de ontheffingen en vergunningen vermoed ik idd toch al dat dit min een jaar gaat duren, dat was toch ook de reden dat het de vorige keer in cadzand niet door ging? dat het niet op tijd geregeld was?
ik denk iig dat voor dit jaar het iets te optimistisch zal zijn..
ik zat ook al te denken dat het wrs gemakkelijker zijn om te organiseren vanuit een vereniging(en laat mn moeder nu nét penningmeester zijn van een ponyclub..)
maar ik zal idd ook is contact op nemen met organisaties als horses by the sea en strao, ik weet dat bij strao elk jaar de gemeentemannen achter de stoet aanrijden voor de stront, dus zal bij hun ook is informeren..

en natuurlijk is alle hulp welkom, graag zelf. denk zowiezo dat voor de voorbereiding vooraf max. 10 man nodig is, en bij het uitzetten van het parcours en op de dag zelf héél wat meer..
overigens zal het voor mij idd ook bij de organisatie blijven aangezien mijn fjord zeer lastig in de trailer stapt en mn kwpn'er niet verkeersmak is.. dus zou het zelf niet erg vinden als ik op de dag zelf bv bij het secretariaat zit ipv op mn paard..
Laatst bijgewerkt door boeflover op 12-04-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:34

de DER is snel btw heb nu al bericht gekregen dat hij het had doorgespeeld naar degene die daar over gaat. en daar zou ik zo spoedig mogelijk bericht van krijgen Lachen

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:45

De organisatie van horses by the sea wordt gedaan door de stichting concours oranjezon en de paardensportvereniging oranjezon. Heb even op de website gespiekt.

Ga jij daar achter aan dan, Boeflover of zal ik hier intern eens navragen wie onze contactpersoon is voor de sponsoring?
Horses by the sea duurt dit jaar wel 4 dagen! en ze hebben bijna alle paardensporten, dressuur, springen, polo, mennen, monty roberts, shows. endurance en voltige ontbreken nog. Daar is vast nog wel een gaatje voor te vinden voor volgend jaar.
Misschien een argument voor ze om dit volgend jaar ook op te nemen in samenwerking met DER?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:13

Als het een wedstrijd wordt waar punten ed gewoon meetellen zal er best animo voor zijn. Een proefwedstrijd denk ik minder omdat veel mensen er dan het stuk rijden niet voor over hebben.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:12

hey wat leuk zeg dat je zo enthousiast bent! ik heb zelf helaas geen tijd voor zoiets maar wil best met je meedenken. in principe zijn de wedstrijden toch meestal wel over ruiterpaden en daar ligt natuurlijk op schouwen een beetje een probleem want die zijn er nauwelijks. op andere eilanden weet ik niet maar net als katwijk zou een rit over het strand natuurlijk ook kunnen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:28

Ik stem ook best wel in voor zo'n oefenwedstrijd en ik ken nog wel mensen die ook zeker wel mee zouden willen doen. En i kzelf natuurlijk ook!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:33

oef helemaal vergeten hier neer te zetten. maar ik heb (uiteraard) al bericht terug gekregen..

1. een wedstrijd zal zeker geen wedstrijd mogen heten, enkel trainingsrit. wanneer het wel wedstrijd oid heet zal de knhs haar leden verbieden eraan mee te doen.. welliswaar mogen we wel met vragen komen en daarbij zullen ze ons ook wel helpen.
2. om bij een normale wedstrijd uit de kosten te komen zullen er ong 80 deelnemers moeten zijn. (afhankelijk van lokatiekosten en sponsors)
3. ze 'eisen' eigenlijk dat organisatoren ervaring hebben in endurance, wat ik dus niet heb, dus er zullen er toch wel een aantal bij moeten die dit wel al meerdere keren hebben gereden..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:34

en verder zou mn 'schoonzus' ook ff nog kijken voor wat mooie (fiets)routes, zij werkt bij het vvv op schouwen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:52

boeflover schreef:
1. een wedstrijd zal zeker geen wedstrijd mogen heten, enkel trainingsrit. wanneer het wel wedstrijd oid heet zal de knhs haar leden verbieden eraan mee te doen.. welliswaar mogen we wel met vragen komen en daarbij zullen ze ons ook wel helpen.

Waarom is dat eigenlijk? Dat het geen wedstrijd mag heten?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:39

Maya schreef:
boeflover schreef:

Waarom is dat eigenlijk? Dat het geen wedstrijd mag heten?

Omdat het dan een 'wilde wedstrijd' is, welke niet in samenwerking is met de DER en daardoor zullen hun haar leden verbieden om eraan mee te doen..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:53

Hoi

nou volgens het knhs zijn de wedstrijden van het VET2000 ook wilde wedstrijden (of te wel de wilde bond).
maar deze verbieden ze niet, maar tellen alleen niet mee in nederland. tenminste dit is wat ik hoorde ik van een ruiter bij mij uit de buurt en die reed ook wk's.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:12

hihi een wilde wedstrijd, dat lijkt me wel wat. maargoed even serieus. er is namelijk een man op het eiland, rinus jeremiasse woont volgens mij in burgh haamstede. hij was bondscoach van het nederlands endurance team als ik het me goed herinner. misschien kunnen we die benaderen?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:12

edit: chef d'equipe was hij.

maar als hij zou kunnen helpen op de een of andere manier zou dat heel leuk zijn natuurlijk. misschien zijn er nog meer endurance ruiters in zeeland? ik heb het nog maar 1 keer gedaan, 24 juni de 2e keer dus echt veel ervaring heb ik niet. maar schouwen-duiveland ken ik wel vrij goed qua rijmogelijkheden. andere eilanden ken ik totaal niet.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:23

Dus de DER zelf wilt hier niet aan meewerken dan (dat begrijp ik ten minste)?
Gaven ze daar nog een reden voor?

pfff. m'n hersens beginnen te werken Gestoord .
Willen ze misschien eerst zien wat voor opkomst een 'trainingsrit' heeft voordat ze gaan pompen in een officiële wedstrijd?
Dat zou ik me wel kunnen voorstellen op zich.

Maar dat van die 80 deelnemers, dat is dus als je geen sponsors hebt. Als we die kunnen krijgen (samenwerking met horses by the sea/dag van 't zeeuwse paard/zeeland outdoor (en al hun sponsors)) dan hoeven er niet zoveel te komen. Ik zie zat wedstrijden bij de DER waar er bij lange na niet zoveel ruiters op komen dagen.

Die regel van ervaring met endurancewedstrijden lijkt me idd heel wenselijk en dat is wel iets wat we denk ik erg missen hier in Zeeland. Of we zouden vrijwilligers uit de rest van het land moeten optrommelen.

hihi... overal is wel een oplossing voor te bedenken. Nu nog kijken of het uitgevoerd kan worden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:57

ik heb weer internet Haha!

de knhs wil in principe niet/wel meewerken. Tong uitsteken
reden waarom ze niet willen helpen is omdat ze zelf formeel geen oefenwedstrijden mogen houden. wel kunnen we altijd bij hun terrecht met vragen ed.

die man in burgh haamstede zou idd wel eens benadert kunnen worden, juist omdat er idd toch wel mensen bij moeten zitten die er het een en ander vanaf weten.
bij die mail werd idd 80 deelnemers genoemt, afhankelijk van de kosten van de locatie en sponsors. dus bij veel sponsors of een (gratis) locatie zal dit al minder zijn.

maar denken jullie dat het nuttig is om het nu nog te organiseren??
juist omdat we enkel een 'onderlinge wedstrijd' kunnen houden zullen er wrs maar weinig op af komen(of zie ik dus erg zwart?) daarbij kan ik uit de mail niet echt halen dat ze bij een hoog deelnemersaantal alsnog bereid zijn wél officiele wedstrijden naar zeeland te halen..

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:13

tsja het is natuurlijk erg leuk. maar aan de andere kant. als wij het zouden organiseren denk ik dat we zelf niet mee kunnen rijden dus doen we het alleen maar voor anderen en als er dan nog geen echte wedstrijd zou komen dan hebben we er dus eigenlijk niks aan. (misschien beetje egoistisch maarja) en daarnaast zouden ze het wel willen blijven doen. dan moeten wij ook bereid zijn denk ik aan om dat ieder jaar te doen of andere mensen zien te vinden. al met al een heel gedoe denk ik...