wat voor dekje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: wat voor dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 07:58

Het lijkt mij ook wel wat in de toekomst, een massimo trail. Kan je er ook wel fijn mee dressuur rijden en een sprongetje maken?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:19

Ik heb ook eem Massimo en ben er heel blij mee. Dressuur en springen gaat er ook prima mee

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:19

ik had ook een haf dek,maar mijn merrie had een hekel eraan,ze hapte ernaar Gestoord Bloos eigenwijze merrie.
wel jammer want ze bleef veel droger onder deze dek,maar toch weer verkocht.
ik rijd nu dus weer met mijn pc all round pad,met fleece aan de onderkant,en dus is ze bij warm weer erg nat.
ik rijd trouwens met een westernzadel,dus ook een westernpad Knipoog

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:16

Lenneke_ schreef:
Strepsel schreef:
HEb zelf veel Anky dekjes omdat deze ontzettend goed vocht opnemen en goed onder mijn dressurzadel liggen.
Ze zijn wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard Haha!
Die zadelvormige dekjes vind ik persoonlijk niks!!

Dit gaat over endurance Rolleyes

oeps jah, sorry even met mijn hoofd ergens anders Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:50

Strepsel schreef:
HEb zelf veel Anky dekjes omdat deze ontzettend goed vocht opnemen en goed onder mijn dressurzadel liggen.
Ze zijn wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard Haha!
Die zadelvormige dekjes vind ik persoonlijk niks!!

Anky dekjes zijn niet echt handig in de endurance Knipoog Haha!

Ik heb zelf ook Anky dekjes maar die gebruik ik allen voor dressuur/springen en niet als ik endurance rij, dan gebruik ik uitsluitend zadelvormige dekjes.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:08

ik ken juist verhalen van mensen die in de endurance ook gebruik maken van anky en pk pads (jorie oa) juist omdat ze zo makkelijk zweet afvoeren, dus erg persoonlijk denk ik.
onder mijn westernzadel was ik altijd erg fan van coolback toklat pad, voeren ook mooi het zweet af Lachen

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 08:02

Ik was gisteren bij de ruitersportzaak en daar zeiden ze dat bij Endurance veel lamswollen dekjes worden gebruikt, voor het vocht opnemen en het verdelen van de druk op de rug. is dit zo? ik vind het zo machtig duur die dekjes...(90 euro voor een zadelvormige met wol)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:19

AnneOmie schreef:
Door vierkante dekjes houden ze idd meer warte vast en zweten meer! In de endurance worden daarom juist door bijna iedereen zadelvormige dekjes gebruikt!

Scheelt dat zoveel?
Ik ga volgende week een dekje kopen voor bij mijn halsterhoofdstel, maar ik vind de zadelvormige dekjes over het algemeen oerlelijk. Bloos Op zich maakt dat niet uit, paard gaat voor, maar ben benieuwt of het echt zoveel uit maakt.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:38

Renske_fjord schreef:
Ik was gisteren bij de ruitersportzaak en daar zeiden ze dat bij Endurance veel lamswollen dekjes worden gebruikt, voor het vocht opnemen en het verdelen van de druk op de rug. is dit zo? ik vind het zo machtig duur die dekjes...(90 euro voor een zadelvormige met wol)

laat me raden jij was bij happy horse?
die lui denken alles te wetenover endurance maar weten eigenlijk niets Knipoog
maar als je zadel goed past zou ik gana voor een katoenen zadevormige, neemt goed zweet op en is niet dik onder het zadel waardoor het zadel soms minder goed gaat passen Lachen

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 12:50

susan schreef:
Renske_fjord schreef:

laat me raden jij was bij happy horse?
die lui denken alles te wetenover endurance maar weten eigenlijk niets Knipoog
maar als je zadel goed past zou ik gana voor een katoenen zadevormige, neemt goed zweet op en is niet dik onder het zadel waardoor het zadel soms minder goed gaat passen Lachen

haha ja! daar was ik inderdaad! okeej... ik heb ook een gewone katoenen zadelvormige gekocht daar. ik zei dat ik er nog even over na moest denken Tong uitsteken , maar gewoon maar houden bij de simpele is het beste?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:55

ik rijd met een pk pad en ben er erg blij mee juist omdat deze zoveel zweet opneemt. Dat deze geen zadel vorm heeft maakt voorlopig nog niet zo veel uit rijd eigenlijk altijd zo. Mocht ze het toch te warm hebben schaf ik iets anders aan. Het fijne is dat de onderkant vrij droog is en de bovenkant bijna kan uitwringen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:35

Wol is wel heel erg warm, dat vind ik een groot nadeel.

Maar ja, ik ben verwend met een HAF

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:53

Ik heb net een nieuw dekje van HH.. erug leuk denkje;)

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:56

Ik meestal met HH dekjes, 1 uit een hele oude collectie ( vandaag nieuw gekocht Tong uitsteken ) 2 uit de nieuwe collectie, en 1 S&K dekje!

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:49

Renske_fjord schreef:
wat vinden jullie van deze van Harrys Horse? Iemand die ze gebruikt?
Afbeelding
Ik vond ze nogal dik en de onderkant was rubberachtig. Maar misschien is het wel fijn voor het paard?

Ik snap van deze dekjes niet waarom er dus wel bont op zit maar niet op de plekken waar het dekje op de paardenrug zit.

Ik rij altijd met bontdekjes en vindt dit erg plezierig rijden. Ik hou ervan natuurlijke materialen te gebruiken. Alleen het wassen is wat lastig. Ik probeer dekjes te vinden waar het bont alleen in het midden zit en niet onder je zweetbladen. Daar is het niet nodig, extra warm, extra dik en extra duur.