Kootwijk 21 april, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Kootwijk 21 april, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:14

Had me nog niet gemeld zie ik. Ik ben ook weer van de partij met Tjootje. Volgende week loopt ze voor de wagen in Vaassen, we gaan eens kijken of dat beetje te combineren is zo om en om.

melissa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:29

ja ik ben er ook start klasse 2 Haha!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:09

Ik heb eindelijk het formulier ingestuurd (kon tot 7 april Tong uitsteken ) En ik ga het wel zien, we maken er in elk geval een leuke dag van Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:46

Zijn er nog mensen die de klasse 1 alleen rijden en het gezellig vinden om samen te rijden? Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:36

Gewoon bij iemand aanhaken, je start toch altijd met 2-3 man tegelijk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:58

Weet ik, is ook alleen een vraagje Knipoog
Als er niemand wil ga ik gewoon alleen en zie ik dan wel, maar dacht misschien vindt iemand het gezellig Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:58

Punt is een beetje dat je net een paard moet treffen dat ongeveer dezelfde gang heeft als jouw paard Lachen.

Niet dat je eigenlijk onder of boven je tempo aan het rijden bent Lachen.

En dat merk je pas in praktijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:10

Ik vind het veel fijner om alleen te starten en dan onderweg stukjes met andere samen te rijden. Dan zeg je ook makkelijker dat je weer een stukje alleen verder gaat

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:18

SplashIsLief schreef:
Zijn er nog mensen die de klasse 1 alleen rijden en het gezellig vinden om samen te rijden? Haha!

Ik wil best samen starten, maar het kan wel zijn dat ik op een gegeven moment zelf verder ga of misschien jij want grote kans dat ze niet dezelfde gangen hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:20

Ik rij zo veel mogelijk voor mezelf Knipoog Ik start mogelijk wel tegelijk met Viev en Roos, maar ik denk dat ik op ten duur toch alleen ga rijden, anders rijd ik hem binnen no time over de kook!! Isniehandig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:21

Vippie schreef:

Niet iedereen is even blij met aanhakers.

Ik vind niet dat je ervan kunt uitgaan dat je altijd wel met iemand kunt meerijden.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:45

ik was gisteren ook van plan om alleen te rijden,is nml niet makkelijk een paard te vinden die dezelfde gangen heeft,en een ruiter die dezelfde doelen heeft wbt de wedstrijd.
maar gisteren heb ik dus vanaf start tot finish met jeanette gereden,ging prima,al heb ik wel een paar keer gezegd dat ze ook alleen verder mocht gaan hoor.
ik had nml als doel om tussen de 10 en 11 km per uur te gaan rijden....dacht mijn paard anders over,en dus bleven we samen rijden,en uiteindelijk heb ik 11,81 km/u gereden,en was het een heel fijne rit.
maar ik denk dat als je samen rijd,dat je ook moet kunnen zeggen als je afhaakt,of juist harder wilt gaan rijden

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:54

HHenny schreef:
maar ik denk dat als je samen rijd,dat je ook moet kunnen zeggen als je afhaakt,of juist harder wilt gaan rijden

Het is voor mij ook niet bedoeld om vast te houden aan een ander. Lachen Het is ook niet iets dat MOET voor mij, kan ook alleen rijden Ja

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:38

Karin schreef:
Vippie schreef:

Niet iedereen is even blij met aanhakers.

Ik vind niet dat je ervan kunt uitgaan dat je altijd wel met iemand kunt meerijden.

Maar starten is wel altijd met 2-3 ruiters tegelijk in Kootwijk of je elkaar nu kent of niet. Als we allemaal alleen zouden starten is de laatste start om 24u 's nachts Haha!.
Er zijn gelukkig ook genoeg ruiters die er geen priblemen mee hebben, bij mij mag iedereen meestarten maar de rit rij ik voor mezelf. Haakt iemand af prima, blijft iemand erbij ook best. Dat zien we gaandeweg wel.

Ik heb er iig weer zin an, komende zaterdag nog even trainingsritje met Tallie en Winniepaard.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:42

Toen ik vorig jaar in kootwijk starten ben ik wel alleen gestart, maar toen wou hij niet weg bij de start toen kwam er gelukkig een vriendelijke klasse 2 ruiter langs die me even op weg heeft geholpen. Maar is dit jaar dat iedereen gewoon met 2 of 3 start?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:50

Meestal start je met een paar (ik geloof max 5 ofzo) paarden tegelijk. Het ligt aan de organisatie. Het houdt dus niet in dat je dus bij elkaar moet blijven, je start alleen maar samen. Ik rij zelf ook altijd het liefste alleen en als ik dan onderweg bij iemand aanhaak (als het goed klikt samen) of iemand bij mij dat zie ik dan wel weer maar ik wil altijd wel echt mijn eigen rit rijden.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:53

Ik rij ook liever alleen zodat ik mijn eigen tempo kan rijden of soms stukjes samen. Maar omdat hij niet altijd bij de start weg wil kwam het me wel goed uit als ze dat zouden doen. Knipoog

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:01

Waarschijnlijk rijdt een kennisje van mij ook mee. Maar waar kan ik de startlijsten vinden om er zeker van te zijn dat ze meedoet als ik kom kijken?

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:08

www.deronline.nl
>Wedstrijden>Vraagprogramma's, informatie, wedstrijdformulieren, uitslagen>21-04 Endurance Kootwijk Kootwijk 31, 62, 82.5 X X X X X

Maar ze staan er nu nog niet op.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:16

Ik heb vorig jaar één keer de hele weg alleen gereden, ook geen andere ruiters tegen gekomen. Aan de ene kant vond ik het niet echt leuk, maar het had ook heel veel voordelen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:54

Ik rijd altijd alleen tijdens mijn trainingen, dus een wedstrijd alleen rijden zou voor mij ook zeker geen straf zijn Knipoog Gelukkig kan Winniepaard heel goed tegen wegrijdende of achterblijvende paarden, daar heb ik zo'n geluk aan.

Zaterdag gezellie met Viev aan de training, ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:55

Mijn punt is dat je niet de indruk moet wekken dat je altijd wel 'gewoon bij iemand kunt aanhaken' in de endurance. Zo werkt het 'gewoon' niet.

Dat iemand van tevoren een rijmaatje probeert te regelen vind ik alleen maar heel netjes. Netter dan het er maar op aan laten komen tijdens een wedstrijd als je van tevoren weet dat je paard (of jijzelf) het misschien minder gezellig vindt om de hele weg alleen te lopen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-04-07 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:57

sinESappel schreef:
Ik ga waarschijnlijk helpen op de vetgate Lachen

Ja? Leuk. Lachen
Ik werk ook 'achter de schermen', ik werk daar op het terrein als groom. Maar die dag hoef ik niet te groomen omdat de eigenaren zelf geen endurance-wedstrijden rijden. Dus ik mag een beetje het terrein in de gaten houden. Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:58

Karin schreef:
Mijn punt is dat je niet de indruk moet wekken dat je altijd wel 'gewoon bij iemand kunt aanhaken' in de endurance. Zo werkt het 'gewoon' niet.

Dat iemand van tevoren een rijmaatje probeert te regelen vind ik alleen maar heel netjes. Netter dan het er maar op aan laten komen tijdens een wedstrijd als je van tevoren weet dat je paard (of jijzelf) het misschien minder gezellig vindt om de hele weg alleen te lopen.

Hier ga ik helemaal in mee. Ik rij met Jeddah erg graag alleen en heb juist liever niet dat mensen aanhaken. Mocht het wel gebeuren heb ik erg veel moeite om er wat van te zeggen (lees: ik zeg dus niks Bloos ).

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:53

Twee stalgenootjes gaan hun debuut rijden, waarschijnlijk ga ik mee om te groomen Clown

Zelf heb ik maandag Vaassen gereden, was erg leuk en ging prima! Kootwijk leek me ook leuk, maar net iets te kort op elkaar Lachen