Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rissjuh17 schreef:Wat hebben jullie eigenlijk allemaal voor zadels? Want ik krijg meestal last van mn kont als ik lang op bijv een spring of veelzijdigheids zit.. Hebben jullie dan een western of podiumzadel?
denk dat boomloos voor zowel paard als ruiter inderdaad wel wat fijner is. Wel een mooi zadel Ipsilonka! Wil me een beetje orienteren. Ga binnenkort een dravertje rijden voor mensen en wil dus straks endurance gaan starten. Heb via dravers.nl ook al een schema gevonden. Deze leek me ook erg fijn. Maar staat weinig galop tussen. Galloperen jullie allemaal dus amper tot niet? Denk dat dit in de kennismakingsklasse en klasse 1 ook niet nodig is of wel? Ben benieuwd haha. ga nog even proberen info te krijgen via sites. Maar ook handig ervaringen van andere mensen te horen! wennie schreef:Dat si zo, maar dit gaat om klasse 1. Als je in hogere klasses uit komt zul je absoluut meer moeten trainen.
Ik denk dat je die trainen moet opbouwen. Je begint niet meteen met een training voor klasse 3
nieuwsgierig
) zodat hij toch beweegt (maar niet werkt). Dan doe ik één dag rustig aan (korte, niet te intensieve rit of licht dressuurmatig/longeren) om de spieren niet al te veel in één keer te belasten en dan pak ik de training weer op.