Ervaringen gevraagd hartslagmeters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Re: Ervaringen gevraagd hartslagmeters.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:05

Belachelijk vind ik dat, wat een slechte service. Verdrietig
Ik ken trouwens ook iemand die hem opgestuurd heeft en nooit meer teruggekregen! Haha!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:59

ff offtopic: is het een must zo'n hartslagmeter? ik ben nog maar net bezig me te verdiepen in endurance dus vroeg het me af. of kan je eerst oefenen met een stethoscoop?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:56

Het grote verschil wat betreft gebruik in de praktijk is dat je een stethoscoop alleen kunt gebruiken bij een stilstaand paard waar je naast staat, en een hartslagmeter kun je ook gebruiken op een paard in stap, draf en galop. Het is dus net wat je wilt.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:36

Het is zeker geen must, ik rij al een paar jaar in de klasse II rond en heb pas sinds kort een hartslagmeter. Lachen
Wel heb ik al een tijd zo'n humane band (van de Aldi ofzo) voor in de vetgate. Da's wel erg handig, met een stethoscoop kan ik niet zo goed overweg, zeker niet met een beetje tijdsdruk en veel lawaai. Haha! Maar zo'n band is niet altijd betrouwbaar, heb ik afgelopen september gemerkt... Clown

nisetplug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:23

fransje23 schreef:
Djilan schreef:
Die van Polar lijken me een groter risico op drukkingen geven.

Dat dacht ik dus ook. Cookie is al erg gevoelig op van alles dus drukking van een hartslagmeter ga ik niet riskeren. Voorkomen is toch beter dan genezen.

Ik ben ook een zeer tevreden v-max gebruiker (al meer dan 10 jaar dezelfde enduro). Ik zal dus zelf niet snel overstappen, maar ik moet wel toevoegen dat ik laatst op een beurs de nieuwe electroden van Polar zag (volgens mij nog niet in de verkoop) en die zien er ook erg goed uit. Dun, goede bevestiging voor het snoertje. Kortom, heb je een Polar, hou dit dan ff in de gaten.

Niset

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:28

fransje23 schreef:
Djilan schreef:
Die van Polar lijken me een groter risico op drukkingen geven.

Dat dacht ik dus ook. Cookie is al erg gevoelig op van alles dus drukking van een hartslagmeter ga ik niet riskeren. Voorkomen is toch beter dan genezen.

Dan heb ik wel een heel gevoelige arabier. Mijn arab krijgt ophopingen onder de huid van de V-max basic Knipoog
Niet dat hij er last van heeft, en na een paar minuten is het weg Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:03

Ik heb een v-max basic te koop... Knipoog Zie onderschrift.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:37

Ik ben ook erg benieuwd hoe je een humane hartslagmeter om kan bouwen. Daarnaast wil ik ook wel eens weten hoe je een hartslagmeter aan je paard bevestigd, misschien foto?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:03

_Mir_ schreef:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je een humane hartslagmeter om kan bouwen. Daarnaast wil ik ook wel eens weten hoe je een hartslagmeter aan je paard bevestigd, misschien foto?

Kijk voor een antwoord op beide vragen eens op de site van de familie Fuld, http://hartslag.fuld.net ! Daar staat alles duidelijk uitgelegd.

@ griebels: Toen je paard verdikkingen kreeg, had je toen iets van gel gebruikt? Want dat had ik met Rex dus ook, toen ik de eerste keer met de V-Max gereden had... drukplekken! Boos! Maar toen bedacht ik me dat het ook wel eens door de contactgel zou kunnen komen. Sindsdien gebruik ik hem zonder gel (gewoon de plekken vantevoren even natmaken), en heb nooit meer een plekje gezien.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:21

Hey Nina, super! Dank je wel!

(Olly op draverspraat)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:18

Nina_rex schreef:
_Mir_ schreef:

Kijk voor een antwoord op beide vragen eens op de site van de familie Fuld, http://hartslag.fuld.net ! Daar staat alles duidelijk uitgelegd.

@ griebels: Toen je paard verdikkingen kreeg, had je toen iets van gel gebruikt? Want dat had ik met Rex dus ook, toen ik de eerste keer met de V-Max gereden had... drukplekken! Boos! Maar toen bedacht ik me dat het ook wel eens door de contactgel zou kunnen komen. Sindsdien gebruik ik hem zonder gel (gewoon de plekken vantevoren even natmaken), en heb nooit meer een plekje gezien.

Indd met die gel... Maar zodra ik een paar keer met mijn handen over die bulten heen wrijf, zijn ze weg... Zijn volgens mij dan niet echt drukkingen, maar weet zo niet wat het wel kan zijn. Kan het uiteraard een keer proberen zonder gel. Nadeel is wel dat Liekie niet zo snel zweet, dus moet ik het nat blijven maken...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:32

Ik heb braaf alles doorgelezen.
Mijn vraag is of de V-Max ook te gebruiken is voor sgw training. Ik heb nl bij 1 vd links gelezen dat je bij een bepaald type (weet niet meer welk) last heb van loslatende electrodes als je stevig galoppeerd of springt.
Die laatste 2 zijn nu net weer noodzakelijk om te crossen Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:19

Ik ben er vandaag achtergekomen dat de V-max Basic in combinatie van een wintervacht niet werkt
Later toen Liek ging zweten deed hij het wel, maar dat was wel na 1,5u in mul zand rijden Knipoog

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:27

griebels schreef:
Ik ben er vandaag achtergekomen dat de V-max Basic in combinatie van een wintervacht niet werkt
Later toen Liek ging zweten deed hij het wel, maar dat was wel na 1,5u in mul zand rijden Knipoog

Ja, dat heb ik ook al gemerkt, maar ik maak de elektroden altijd een beetje nat voor we vertrekken en dan krijg ik toch iets sneller een goed signaal. Zonder wintervacht doet ie het wel geweldig dus hoop ik dat de lente snel komt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 22:28

griebels schreef:

Duurt het zolang voor dat je paardje gaat zweten Wow! Pablo zweet zich rot, helemaal op dagen als vandaag Haha! Hij heeft ook weer zijn eerste douche gehad. Overigens hoop ik op Equitana tegen een mooie aanbieding aan te lopen Geld, geld!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:19

elkie schreef:
griebels schreef:

Ja, dat heb ik ook al gemerkt, maar ik maak de elektroden altijd een beetje nat voor we vertrekken en dan krijg ik toch iets sneller een goed signaal. Zonder wintervacht doet ie het wel geweldig dus hoop ik dat de lente snel komt.

Ik had het met de contactgel gedaan (waar hij nu overigens geen plekjes van kreeg)...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:20

Ipsilonka schreef:
griebels schreef:

Duurt het zolang voor dat je paardje gaat zweten Wow! Pablo zweet zich rot, helemaal op dagen als vandaag Haha! Hij heeft ook weer zijn eerste douche gehad. Overigens hoop ik op Equitana tegen een mooie aanbieding aan te lopen Geld, geld!

Liek zweet het snelst op zijn hals en onder de singel. Maar net niet waar de elektrodes zitten. Boven zijn ogen zweet hij ook, maar dat is van het vechten. Hij wil crossen, ik niet Schijnheilig

Ik heb zelfs klasse 1 wedstrijden gereden zonder dat hij gezweet had...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 08:03

Okay, ik denk na, Pablo zweet inderdaad ook niet onder zijn zadel. En haha, precies hetzelfde hij zweet meer van het stressen dat hij harder wil als van de gedane arbeid Haha!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:10

ik ben al jaren, nu zo'n 13 jaar zeer tevreden over mijn v-max. altijd zeer intensief gebruikt. ik heb een keer een draadje verloren, maar dat was na een wedstrijd, netjes alles losgekoppeld en thuis bleek er 1 weg te zijn....

als ik nu weer een nieuwe zou moeten kopen dan zou ik voor een combi gaan die je kunt uitlezen op de pc en wellicht met gps erbij. maar goed die bestonden 13 jaar geleden nog niet en de v max blijft het tot nu toe gewoon goed doen.

af en toe wat rare waardes als er stoorzenders zijn (zendmasten). en bij dikke wintervacht moet paard wel eerst zweten voordat ik waardes heb.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:03

Weet iemand hoe je de humane band gesloopt krijgt? Ik heb de Medion hartslagmeter van de Aldi gekocht en wil die graag ombouwen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:24

Had je aan de link die ik hierboven gaf niet genoeg?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:34

Nina_rex schreef:
Belachelijk vind ik dat, wat een slechte service. Verdrietig
Ik ken trouwens ook iemand die hem opgestuurd heeft en nooit meer teruggekregen! Haha!

Ik heb de mijne ook opgestuurd. Lege batterij zender, kunnen ze niet vervangen! Of je moet een hele nieuwe borstband die bijna net zo duur is als de hele hartslagmeter.
Hele slechte service inderdaad en beslist geen aanrader, is gewoon geld in de sloot gooien zo'n ding kopen.
Of heeft er iemand een idee hoe je TOCH de batterij kunt vervangen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:02

Nina_rex schreef:
Had je aan de link die ik hierboven gaf niet genoeg?

Nee helaas, grondig doorgelezen, maar ik krijg de band niet functioneel gesloopt. Bloos

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:27