de uitrusting paard/ruiter/trainingsschema/

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: de uitrusting paard/ruiter/trainingsschema/

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:31

Okee, super bedankt daarvoor. Had de knhs ook al een mailtje gestuurd omdat ik het op de site nog niet had kunnen vinden. (ben er niet zo handig mee) Maar had nog geen antwoord terug.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:08

Match schreef:
Maar meestal heb je geen geluk Tong uitsteken
Dus wel zorgen dat je paspoort en entingen in orde is Knipoog

Entingen waren in orde, maar ik was het paspoort vergeten Blond
Na veel praten en beloofd de juiste bladzijdes uit het paspoort later te faxen mochten ze toch starten. Ook omdat ik een maand van te voren al gestart was en dit ggk was.
We hadden dus echt heel veel geluk gehad Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:13

De laatste wedstrijd was ik het paspoort de avond voor de wedstrijd kwijt. Wat een stress. Ik zag het al helemaal voor me dat ik niet starten. Hele huis overhoop. Zat hij in een of ander mapje waar hij normaal nooit in zat.
Zoiets overkomt je als het goed is geen tweede keer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:57

Ik kwam na 20 km met de trailer te hebben gereden er achter dat het paspoort nog thuis lag. Paard uitladen op een pakeerplaats, trailer loskoppelen en heel hard terug rijden om het paspoort te halen en op tijd te komen. Gelukkig dat mijn pa de vervelende eigenschap heeft omals je 8 uur weg wilt hij om 7 uur al klaar staat en vertrekt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:09

Ahum, kom ik aan dan. Van Zeewolde naar Zelhelm gereden kwamen we bij Arnhem erachter dat ik mijn zadel vergeten was. Paard uitgeladen, trailer losgekoppelt en vriendje lief terug geraced. Anderhalf uur later kon ze er weer in en een half uur later kwamen we aan. wat een stress zeg. maar wel goed geeindigd. we waren 7de.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:14

Zonder zadel mag je wel starten Tong uitsteken Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:12

mag wel maar dat doe ik niet Haha! Ik lijk wel gek om 30 km zonder zadel te hobbelen. Nee hoor ik vind zonder zadel best leuk, voor een half uurtje dan Knipoog .Goed je mag zonder starten maar verstandig is het niet

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 07:49

Ik moet er ook niet aan denken

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:44

Let ook op de regel: "t'shirtje met 'enige' mouw" Knipoog Altijd een leuke discussie over die regel wat het nou inhoudt!

Ik ben veterinair en ik ben ook zo hard dat ik iemand met een foute enting (al is het maar 1 x een dag te laat...) doorstuur naar de jury. De jury stuurt daarop meestal zo'n persoon direct weer naar huis. Ik ben er misschien wel een zeikerd op, maar iedereen hoort dat te doen en als veterinair kan niet iedereen z'n eigen regels gaan 'verzinnen'. Maar zeker de veterinairen met iets minder ervaring of bij haast wordt het inderdaad wel eens over het hoofd gezien.
Elke wedstrijd zijn er wel een paar mensen die het niet in orde hebben en daarom naar huis moeten, sommigen komen de volgende wedstrijd dan gewoon weer met de foute entingen! Tja, je moet gewoon je spullen goed in orde hebben!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:43

carola schreef:
Let ook op de regel: "t'shirtje met 'enige' mouw" Knipoog Altijd een leuke discussie over die regel wat het nou inhoudt!

Nina_rex schreef:
Lenneke_ schreef:
Het enige wat aan uitrusting verplicht is is een veiligheidshelm en schoenen met een hak als je met beugels zonder veiligheidskorf rijdt.

Vergeet 'iets van een mouw' niet! Clown Je mag dus geen truitje zonder mouwen aan.

Knipoog

Ik vind hem zo grappig... Lips are sealed En inderdaad is er discussie over! iemand mocht niet starten met dit shirtje, terwijl het toch heel duidelijk 'enige mouw' heeft! Een ander jurylid zei later dat zij haar juist wel hiermee had laten starten als zij toen jury was geweest (kun je het nog volgen? Haha! ).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:51

Idd een duidelijke regel. Misschien is een shirtje dat de schouder volledig bedenkt duidelijker.
Maar het staat nu eenmaal zo in de reglementen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:44

Afgelopen zomer ben ik in een bloedheet Bant gestart met een polo (met kraagje) van Eurostar, schouderbedekkend maar zonder 'kapmouw': viewtopic.php?f=10&t=629793&p=17282624&hilit=bant#p17282624

Ik heb er de hele wedstrijd lang geen official over gehoord.

Een iets duidelijker foto tijdens de Summertrail in Marum (zonder hesje): KLIK (vreemd perspectief, maar het gaat om het idee).

Zelf ben ik van mening dat er sprake is van 'enige mouw' (dit in tegenstelling tot bij een hemdje). En eerlijk is eerlijk, in Bant heb ik geen moment stilgestaan bij die kledingregel die sinds afgelopen seizoen geldt, ik vind dit kledingstuk heel netjes en het schaadt IMO het imago van de endurance niet (zoals ze dat in Vlaanderen zo mooi zeggen). Maar goed, daar kan een jurylid natuurlijk anders over denken. Knipoog

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:55

In Vlaanderen (vlp/eldra) is er trouwens geen verplichting aan de mouwlengte van je shirtje, maar dient je shirt voorzien te zijn van een kraagje...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:59

Ik kan me herinneren dat het bij VET2000 wel zo was, maar die hebben sinds 2006 een nieuw reglement waarin alleen nog wordt gesproken over 'aangepaste ruiterkledij' die 'geen nadeel mag berokkenen aan het imago van het endurancegebeuren'.

Dat kraagje is volgens de FEI-reglementen ook op CEI's verplicht, als ik het me goed herinner (even zoeken).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:02

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:05

Karin schreef:
http://www.horsesport.org/PDFS/E/04_01/ ... %20web.pdf

Citaat:
Article 817 Dress
(...)
2. Dress must be appropriate and not detrimental to the image of Endurance Riding.
(...)
- a shirt with collar

Niets over mouwtjes.

Misschien dat een of andere kaaskop "collar" heeft vertaald als "enige mouwtjes".
Enige mouwtjes - zegt dat niet juist iets over hoe mooi je mouwtjes moeten zijn ipv. de lengte (al blijft het subjectief)?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:07

Dat zou ook nog kunnen. Haha!

Ik vind de mijne iig ééénig met dat stijlvolle gele randje langs dat donkerblauw. Haha!

Maar strikt gezien zou ik er dus wel op een CEI mee voor de dag mogen komen en op een Nederlandse wedstrijd is het afhankelijk van de interpretatie van de jury. Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:29

In België stond er vroeger ook iets van dat je lange kousen aanmoest ofzo, maar er wordt nooit iets van gezegd hoor. Kijk, als je halfnaakt gaat rondrijden vind ik dat niet gepast (of het schadelijk is voor het imago hangt misschien af van degene die halfnaakt rondrijdt Haha! ), maar zo'n truitje als ik liet zien of dat wat Karin aanheeft vind ik echt niks mis mee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:12

Nina_rex schreef:
In België stond er vroeger ook iets van dat je lange kousen aanmoest ofzo...

Of slobkousen. Haha!

Staat er nog steeds trouwens, althans bij VET2000 (ik kan op de Eldra-site geen reglementen vinden):

Citaat:
Artikel 18 – Kledij
(...)
2. De kledij dient aangepast te zijn en mag geen nadeel berokkenen aan het
imago van het endurancegebeuren.
Het is verplicht vanaf Kwalificatie 1:
- een rijbroek, nauwsluitende broek of joggingbroek
- hoge laarzen, beenkappen, slobkousen of lange kousen en sportschoenen
- aangepaste ruiterkledij
(...)

Bij slobkousen moet ik altijd aan Dagobert Duck denken. Zij zijn groot en ik is klein!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:29

Nina_rex schreef:
Ik vind hem zo grappig... Lips are sealed En inderdaad is er discussie over! iemand mocht niet starten met dit shirtje, terwijl het toch heel duidelijk 'enige mouw' heeft! Een ander jurylid zei later dat zij haar juist wel hiermee had laten starten als zij toen jury was geweest (kun je het nog volgen? Haha! ).

Goh, wie was dat dan die wilde starten met dat shirtje met kapmouw Schijnheilig Haha!

Ik mocht eventueel met hangen en wurgen wel starten met dat shirtje maar er werd sterk op aangedrongen om toch een gekleder shirtje aan te doen. Gelukkig hebben we die ook in het dravers.nl-assortiment (en had ik die ook bij me Haha! ).

Zo bloot is het toch niet?

Afbeelding

(als je goed kijkt zie je een stukje Carola Haha! )

Het begrip iets van een mouw is misschien ook wat te vaag. Over een kraagje zal je minder discussies krijgen.

Ik kan me voorstellen dat hele blote kleding (net of je dat trouwens ziet onder dat hesje met je nummer Haha! ) niet gewenst is maar die mouwtjes-regel is toch een beetje ouderwets.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:17

Ouderwets? Hij bestaat pas een jaar Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:33

Het hangt ook zo van een jurylid af! Als Vet zie je de jury ook wel de hele dag zo'n beetje om je heen, en er zit zo verschrikkelijk veel verschil in hoe jury's dingen beoordelen. Jammer dat dat niet 100% gelijk is getrokken. Sommige jury's hoor je nooit over een te korte mauw of een net verkeerde enting, anderen zijn juist heel streng.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:29

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:52

fransje23 schreef:
Goh, wie was dat dan die wilde starten met dat shirtje met kapmouw Schijnheilig Haha!

Uh... jij! Tong uitsteken

carola schreef:
Sommige jury's hoor je nooit over een te korte mauw of een net verkeerde enting, anderen zijn juist heel streng.

Ik vind wel dat er een verschil is in relevantie. Een verkeerde enting is niet goed en daar mogen ze van mij heel streng in zijn; zo moeilijk is het niet om dat in orde te hebben. Maar wat je voor kleding aanhebt vind ik (zo lang het natuurlijk niet heel erg uit de hand loopt Duivel ) nog altijd bijzaak.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:41

Misschien is kleding wel bijzaak, maar iedereen kan de reglementen lezen, dus iedereen kan weten dat je mouwtjes moet hebben.
Vind het alleen wel onduidelijk wat nou goede mouwtjes zijn. Imo is dat een shirtje dat je schouders bedenkt, maar duidelijk is het niet