Starten als NL in België... hulp nodig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Starten als NL in België... hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:08

Volgens mij heb je dan geluk. Ik dacht dat op de Belgische wedstrijden 2x per jaar geënt moet zijn...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:12

Raar, heb toch meer dan 1x gestart daar en er wordt nooit wat van gezegd. Ga het toch maar eens navragen Ja

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 19:35

Gelukkig entte ik 2 keer per jaar, Rhino + influenza en 1 keer in de 2 jaar pak ik de tetanus mee.
Maar dit (tetanus) moet dan nu overnieuw, begrijp ik?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:41

Ik denk ook dat je dan geluk hebt gehad. Je kan wel de eerste keer een opmerking krijgen en dan wordt er ergens een aantekening gemaakt. Wanneer ze dan de volgende keer zien dat het al langer niet in orde is kan je startverbod krijgen. Kijk eens op je fiche's daar moet ergens aangeduid staan inënting oké of niet oké. Bij welke organisatie heb je gereden de LRV of KBRSF (LEWB - VLP). De LRV wedstrijden worden in België niet als officiële erkend, maar naar het schijnt in Nederland wel. Raar wereldje He!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:18

Op mijn VETkaarten staat gewoon dat mijn entingen OK zijn...
Ik weet zo niet bij welke organisatie ik rijd, ik heb dit jaar bijv Lommel en Oud-Turnhout gereden...

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:55

griebels schreef:
Op mijn VETkaarten staat gewoon dat mijn entingen OK zijn...
Ik weet zo niet bij welke organisatie ik rijd, ik heb dit jaar bijv Lommel en Oud-Turnhout gereden...

Dat waren VLP wedstrijden. Dan heb je de waalse veeartsen nog niet gehad die zijn strenger. Ik zou het toch maar in orde maken want vroeg of laat zien ze het toch.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:57

SymO schreef:
Gelukkig entte ik 2 keer per jaar, Rhino + influenza en 1 keer in de 2 jaar pak ik de tetanus mee.
Maar dit (tetanus) moet dan nu overnieuw, begrijp ik?

Ja waarschijnlijk een nieuwe basisinënting voor tetanus als er meer dan één jaar tussen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:57

Let je er trouwens wel op dat in je paspoort, het paard ook een signalement heeft wat opgemaakt door een DA is?

Wel raar trouwens dat je een licentie oid van de KNHS moest hebben, ik ben gewoon rechtstreeks lid geworden van de Eldra (is weliswaar 2 jaar terug maar toch).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:01

Dat is juist om het makkelijker (of liever gezegd goedkoper) te maken om zowel in NL als in België te starten.

Eerder moest je om in België te mogen starten naast je lidmaatschap van de DER óók lid worden van een Belgische vereniging. Sinds een jaar of twee werkt de KNHS dus met die gastlicenties (ook voor andere disciplines, voor zover ik weet) waarmee je een x-aantal wedstrijden in een bepaald land mag rijden. Voor zover ik weet is dat gratis (ik heb er iig nooit een rekening voor gezien) en op die manier bespaart het je het lidmaatschapsgeld van een vereniging in het buitenland.

Dat van dat signalement is een goeie voor het geval ik volgend jaar toch in België ga starten, ik wist het wel maar ik was het alweer vergeten. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:36

Nee, ik ben niet lid van de DER. Ik ben gewoon gelijk (en alleen) bij de Eldra lid geworden. Dat kon zo zonder problemen. Lidmaatschap van de Eldra is iig goedkoper dan dat van de KNHS/DER etc. Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:48

Klopt, maar als je alleen van de Eldra lid bent, mag je geen KNHS-wedstrijden rijden. Of iig pas vanaf 80 km. En voor zover ik weet komt die beperkende factor niet vanuit uit de KNHS, maar vanuit de Belgische bond.

Als je er bewust voor kiest om alleen in België te rijden, dan is dat geen probleem. Maar als je bijvoorbeeld in de grensstreek woont en in beide landen wilt rijden (ook in klasse 1 en 2) dan loont het IMO meer om lid te worden van de KNHS en dan via een gastlicentie ook in België te kunnen rijden dan om alleen lid te worden van een Belgische vereniging.

Dat is ook wat Inn zegt op de vorige pagina:

Inn schreef:
Of schrijf je in in Nederland dan kan je in beide landen starten, want dat is voor Nederlanders gemakkelijker dan omgekeerd. http://www.deronline.nl/ Als je in Nederland inschrijft heb je voor België geen licentie nodig en kan je hier toch wedstrijden rijden.

(Aanvulling m.b.t. die licentie: je hebt dus geen lidmaatschap van een Belgische vereniging nodig, maar wel een gastlicentie, die heel gemakkelijk te verkrijgen is.)