RodeoStez schreef:Okee dan super! Morgen ga ik weer rijden (tenzij de regen met bakken naar beneden komt). We hebben maandag zo'n 10 km afgelegd in anderhalf uur. Is dit een beetje fatsoenlijk? Wil morgen dezelfde route nemen.
Je kan de gemiddelde snelheid vrij makkelijk uitrekenen. Je hebt 10 km. gereden in 90 minuten tijd. Dus dat is 10:90=0.11km. per minuut. Dat x 60 min. =6.7km. per uur. Dus inderdaad ongeveer 7 km.
Maar als je echt serieus bent heb ik ergens een trainingsschema voor je dat ik op internet heb gevonden. Dat gaat niet uit van een gereden afstand maar van tijd. En je kunt er de conditie van het paard mee opbouwen. Je kunt als je dat aanhoudt en weet hoeveel km. de afgelegde weg is ook vrij makkelijk uitrekenen hoeveel km. per uur je hebt gereden en of dat verbetert gedurende de training.
En als ik jou was zou ik een hartslagmeter kopen. Dat heb ik ook gelijk gedaan toen ik interesse in de sport kreeg. Gewoon om te zien hoe mijn paard het doet. Als je een gewone humane meter koopt is dat niet zo duur. Je hebt ze al voor zo een 25 euro bij de Aldi of de Kijkshop. Je zet er een lang elastiek aan, zodat hij om de romp van je paard past. Je moet wel altijd je pols laag houden anders registreert hij niet omdat de afstand te groot is.
Vooral de hartslag moet je in de gaten houden. Nadat je met de training gestopt bent moet die binnen 10 minuten terug zijn naar -60. Als je wat verder bent met trainen kun je uitstappen en kijken hoelang het duurt voordat tijdens het uitstappen de hartslag beneden de 60 zit. Dan weet je tijdens een wedstrijd hoelang voor de finish je moet gaan stappen.
Hoor mij. Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden!
Groetjes,
Sandra

Ik heb even op internet rondgekeken. En ik zie ze alleen in de vorm van een horloge. Klopt dat er dan ook een "kastje" bij zit waar ik een lang elastiek aanzet om zo de hartslag van mn paard te meten?
Ik heb voor de paardenvariant gekozen (wel een beetje duurder), zag dat geknutsel niet zo zitten, ben niet zo technisch aangelegd!