Laarzen bij Endurance-trainingsritten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Re: Laarzen bij Endurance-trainingsritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:18

Ik rijd altijd met mijn bergschoenen en lange sokken. In de winter wil ik nog wel eens lange chaps eroverheen doen, maar liever niet.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:59

ElCid schreef:
gerritje schreef:
ik rij echt altijd met sokken.

Lijkt me dat je dan wel natte en koude voeten krijgt in de winter en je een dikke eeltlaag krijgt waar je voet in de beugel zit Duivel Knipoog .

en ik maar afvragen wat doe ik nu zo anders dan anderen Haha! Haha! Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:09

sjorsie schreef:
Sokken lijkt me voor je eigen veiligheid niet fijn, maar voor de rest moet je gewoon aan trekken wat lekker zit en ik denk dat chaps ook lichter zijn als laarzen

Waarom zouden sokken niet fijn zijn voor je eigen veiligheid Verward Ik rij bijna al mijn wedstrijden met lange sokken en mijn mountainhorse schoenen. Ik gebruik speciale flexride beugels met korf (voor veiligheid). Zou niet weten waarvoor het niet veilig zou zijn Verward

Ik train ook altijd met mijn lange sokken en soms met chaps, het is maar net waar ik zin in heb. Alleen met dressuren gebruik ik mijn leren dressuurlaarzen want dat vind ik niet fijn met sokken of chaps en ik spring met chaps.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:00

Ik rij altijd met chaps, anders gaat op de een of andere manier altijd het velletje tussen de beugelriem en het zadel en dat voelt niet fijn Clown
Misschien dat dat met m'n nieuwe zadel over is. Fenders vind ik niet fijn rijden, bovendien zijn alle kant en klaar fenders te lang voor mijn korte pootjes (op maat laten maken hoeft van mij nu ook weer net)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:42

Ik rijdt altijd met m'n Ariat schoenen, zomer en winter.
In de zomer met hoge Gaston Mercier sokken, in de herfst / lente met lange sokken + korte chaps. En in de winter met hoge sokken en daarover lange, neoprene chaps van Kitt! Heeeeeerlijk warm!