interval training?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: interval training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:14

Een keer voluit is niet genoeg, ik geloof dat je minimaal 1500 meter voluit zou moeten gaan. Ik heb het inderdaad op het strand gedaan. Dat is de enige plaats waar ik dat rustig kon doen. En dat ga ik binnekort ook maar eens een keer doen met mijn nieuwe paard. Het is weer 1 oktober geweest....

Maar waarom vind je er teveel risico´s aan zitten Lenneke? Of is dat omdat je er de ruimte niet voor hebt? Tja een stukje berm is meestal niet lang genoeg. Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:22

Ik galopeer zowiezo nooit voluit, je weet maar nooit.
Bij ons in het bos heeft een paard een keer z'n been gebroken. Ruiter was gewoon rustig aan het galoperen, paard opeens stokkreupel. Natuurlijk zijn overal risico's aan verbonden, maar ik zoek ze liever niet op. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als er ineens een hond uit de bosjes springt of Anouar struikeld.
Op de baan zijn we wel heel vaak voluit gegaan (onderling) Maar dan weet ik dat er niet zomaar mensen of dieren voor je neus staan, er geen gaten zijn, er geen rare dingen liggen en Anouar alleen maar met de wedstrijd bezig is en met z'n volle aandacht erbij.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:29

Ja, ik heb dan weer het voordeel van het strand, lang en redelijk overzichtelijk. Ik weet nog dat het onderwerp hot was op het EV. De meeste mensen gaven ook de voorkeur aan het heuvelop gallopperen omdat je dan niet zo hard hoeft. Maar ja, wij hebben nou eenmaal niet overal in Nederland de beschikking over heuvels. Anders zou je Tonkie (op het EV) eens moeten pb´en over meer mogelijkhden om aan die HFmax te komen...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:04

Even nog een vraagje.
Hoe lang moet die heuvel zijn?
Ik vind het persoonlijk niet zo'n geweldig idee om mn paard voluit te laten gaan. We hebben hier wel strand, maar ik wil niet aanleren dat strand rennen is. En ik vind het toch link ivm kuilen enzo.
We hebben hier ook duinen, die zijn best zwaar met mul zand.
Als je zo'n duin opgallopeerd kun je dan de max hf meten, of moet de heuvel hoger zijn?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:54

Tja, ik heb geprobeerd het terug te zoeken op het EV. Maar kan het niet vinden. Maar ik dacht wel dat de heuvel een bepaalde lengete moet hebben. Maar als je zorgt voor veel inspanning voor dat je de heuvel op gaat, dan kom je ook een eind.

Voluit op het strand was geloof ik 1,5 km. En als je de ene keer wel rent op het strand en de andere keer niet, dan is er toch geen probleem?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:56

Hallo,

Je heb interval en duurtraining,
Interval wil zeggen, afwisseling, deze afwisseling moet in een training zitten, bv 2 min stap en 5 draven, dan weer 2 min stap en 5 min draven,enz enz.
Dit moet natuurlijk wel in overleg, met de conditie van het paard, een paard dat nooit iets doet moet je natuurlijk niet gelijk 10 min achetr elkaar laten draven.
De dag erop doe je dan meestal duurtraning, bv 20 min draven in een rustig tempo, dat is het tempo dat een paard langertijd zonder probleem kan volhouden.
Met Interval verhoog je de weerstand en duurt ook niet zolang als duurtraning.

Groetjes Fränk