Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:03

Ineke2 schreef:
Oke...
Nouja eerst maar vervoer regelen, zonder dat kan ik me niet inschrijven...

Ah Ien, ik zie dat je ook al gereageerd hebt Haha!

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:47

Ik ben er vorig jaar gestart in de klasse 2, was erg zwaar maar wel heel gaaf en zelfs 3e/4e geworden! Helaas kunnen we dit jaar niet starten samen, want mijn maatjes paardje is nu drachtig. Alleen klasse 2 starten lijkt me niks daar. Heb 5 jaar geleden daar klasse 1 gestart en die is vrij makkelijk en vrij kort, je bent zo klaar! Dit jaar start mijn vriendin mijn paard in de kennismakingsklasse, om eens te kijken hoe dat gaat voor haar. Ben benieuwd!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:33

Ik zit er zwaar over na te denken om in Katwijk voor het eerst endurance te rijden (in de kennismakingsklasse dus). Lijkt me hartstikke gaaf om op het strand en in de duinen te rijden, heb ik (en m'n paardje) nog nooit gedaan nl. Cool
Ik zou in het Drents-Friese Wold, maar ze is niet helemaal fit (d'r benen dan wel te verstaan).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:10

Anouar is ook nog nooit op het strand geweest. Heb ook niet de mogelijkheid om dat van te voren nog een keer te doen.
In klasse 2 heb je massastart en volgens mij ga je vrij snel het strand op. Kan hij lekker met de rest mee.
Hij is niet zo'n angsthaas, dus het zou wel meevallen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:32

Ik heb ook niet echt de mogelijkheid om dat van te voren nog te oefenen. Maar dat geeft geen problemen denk ik ... het enigste wat er kan gebeuren is dat ze denkt "joehooeeee .. racuh!" Tong uitsteken
Ze is 2x in de kale duinen bij appelscha geweest, dat lijkt wat op strand, en ze is ook niet bang voor water ... Clown
Ik zou wel vaker naar het strand willen, maar dan moet ik toch een behoorlijk eind met de auto/trailer rijden.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:10

Nee, katwijk als debuut voor m'n paardje... denk dat dat een beetje te zwaar is al dat duinzand. Aangezien ik vorige week 'zandruiter' geworden ben laat ik dat maar even schieten Bloos .

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:48

olga schreef:
Ik heb net mn inschrijfformulier op de bus gedaan voor Katwijk. Ik rij voor de 1e de
kenningsmakingsklasse. Brrrr ben nu al zenuwachtig Haha! .
Nog meer mensen die daar gaan rijden?

Hai nog niet mijn inschrijf formulier ingeleverd maar ben van plan om wel mee te doen.

We kunnen evt samen. Volgende week proberen wat af te spreken? Kijken of het ook met de paarden klikt. Ach gut

Heb wel gehoord dat het behoorlijk zwaar is.
Maar ja, wij trainen al in het duin en bos dus ze moeten het dan wel een beetje gewend zijn... Cool

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 07:01

stephanie81 schreef:

Hai nog niet mijn inschrijf formulier ingeleverd maar ben van plan om wel mee te doen.

We kunnen evt samen. Volgende week proberen wat af te spreken? Kijken of het ook met de paarden klikt. Ach gut

Maar ja, wij trainen al in het duin en bos dus ze moeten het dan wel een beetje gewend zijn... Cool

Is wel leuk om samen te gaan! Ik ga zondag denk ik even lekker de duinen in. Heb mn nieuwe halster hoofdstel binnen en die moet even goed uitgetest worden Haha! .

Ik heb zo wie zo vanaf de 19e 2 weken vakantie. Dat maakt het al iets makkelijker om af te spreken!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:22

heey mensen ik ga me ook opgeven Haha! na lang nagedacht te hebben Bloos Ja
g met een draver arabier dus ik g vanaf nu trainen ..
zou ik nog wat tips mogen ???

groetjes

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:22

olga schreef:
stephanie81 schreef:

Is wel leuk om samen te gaan! Ik ga zondag denk ik even lekker de duinen in. Heb mn nieuwe halster hoofdstel binnen en die moet even goed uitgetest worden Haha! .

Helaas heb nachtdienst, moet overdag dus slapen Slapen . Anders had ik graag met je mee gegaan.

Heb vanaf de 27e vakantie dus dan moet het zeker lukken om wat af te spreken.
Ik ga dan ook weer groomen bij Franca,zin om dan weer samen te gaan? (kootwijkerbroek)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:59

Het was heerlijk! Was samen met een stalgenoot. Ik heb trouwens vanaf de 18e vakantie en niet vanaf de 27e. Ze liep zo de trailer op, dus dat geeft ook geen problemen meer gelukkig.

Ik heb helaas de 27e al iets Boos! . Anders was ik wel mee gegaan!

melissa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:13

ik doe klasse 2 mee ,
en heb er erg zin in met me ijsy doen er nog meer mee met een ijslander
Haha!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:47

Ik heb vanaf de 27e vakantie, dus dan moet het lukken bel je wel even voor afspraak

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:49

CoriienRN schreef:
heey mensen ik ga me ook opgeven Haha! na lang nagedacht te hebben Bloos Ja
g met een draver arabier dus ik g vanaf nu trainen ..
zou ik nog wat tips mogen ???

groetjes

Niet om me ermee te bemoeien hoor, maar eh... zijn er niet een heleboel wedstrijden dichter bij jou in de buurt Verward

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:44

eeh hoezo? ik woon in valkenburg gemeente KATWIJK.. ik woon er naast dank u Bloos maar goed hebe je wel tips??
niet aanvallend bedoeld hoor maar.. krijg vaker die vraag... wor er wel eens moe van Slapen

hoe hebben julie je inschrijfformulier in gevult??

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:28

Hoe bedoel je "hoe hebben julie je inschrijfformulier in gevult"

Gewoon ingevuld en op de post gedaan, je kunt hem ook mailen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:01

ooh oke Haha! dankje

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:21

Firesolo schreef:
Dit jaar start mijn vriendin mijn paard in de kennismakingsklasse, om eens te kijken hoe dat gaat voor haar. Ben benieuwd!

Ghehe, jaja, na heel wat jaartjes groom-ervaring ga ík dit keer met Fire starten. Ik heb er in ieder geval al veel zin in, eerst nog even trainen! Cool

MoReQuarabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:51

Jammer dat je Klasse 2 gaat starten in Katwijk Lenneke, voor ons dan niet voor jou natuurlijk. Nadia en ik hadden wel een maatje kunnen gebruiken in Klasse 1, want dan starten we voor het eerst. De Kennismakingsrit in het Drents-Friese Wold is erg goed bevallen, maar voorlopig is het beter voor ons om met nog een combinatie samen te starten.

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:24

Vraagje:

Voor endurance moet je zeker ook een goeie cap dragen?
En dan bedoel ik niet zo éen met alleen een elastiekje onder je kin..... Die heb ik nog wel, haha maar dat is vast niet goed genoeg Vingers aflikken

*Gaat op zoek naar super helm in grote maat* Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:28

Ja je moet een goedgekeurde helm op Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:22

MoReQuarabs schreef:
Jammer dat je Klasse 2 gaat starten in Katwijk Lenneke, voor ons dan niet voor jou natuurlijk. Nadia en ik hadden wel een maatje kunnen gebruiken in Klasse 1, want dan starten we voor het eerst. De Kennismakingsrit in het Drents-Friese Wold is erg goed bevallen, maar voorlopig is het beter voor ons om met nog een combinatie samen te starten.

Leuk dat je ook mee doet.
Er is vast wel iemand anders die samen met jou wil starten.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:47

Ik ga samen met een vriendin (die op een pony van mij rijd) ook mee doen, voor het eerst. Dus de kennis makings rit. We hebben ons al ingeschreven, en zijn al aan het trainen. Alleen zijn we niet bekent in de endurance sport, dus ik hoop dat er daar mensen zijn die ons een beetje willen helpen?!?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:26

ik ook niet hoor.. heb een trainings.. schema gehad.. van trudekuijt die heeft vorige jaar mee gedaan.. en ik ga nu.. elke dag.. via dat schema.. zal proberen hem op te zoeken.. kan ik het je sturen..

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:06

Hoi,

Ik ga 'm ook rijden. Klasse 1. Ik heb al meer enduranceritten gereden in de afgelopen jaren, maar erg onregelmatig en heb dus wel wat ervaring maar niet zo heel veel. Op http://www.endurancekatwijk.nl/ staat alles over de rit zelf. Op www.deronline.nl vind je ook veel informatie. In het clubblad van de enduranceruiters (Her&Der) heeft een reeks van 3 artikelen gestaan voor de beginnende enduranceruiter. Dit is ook digitaal beschikbaar. Ik heb het opgevraagd en zal het hier wel posten als ik het binnen heb.
Vooral voor dressuurruiters zal een endurance-rit een bijzonder ervaring zijn. De sfeer is erg kameraadschappelijk. Enduranceruiters helpen elkaar, ook onderweg. De meer ervaren enduranceruiters zijn ook altijd bereid hun ervaingen te delen met enthousiaste beginners.

Een klasse 1 (of kennismakings) rit is goed te doen zonder groom, hoewel het natuurlijk altijd lekker is als er op de P/A controle onderweg iemand klaar staat met een deken en water en uiteraard bij de finish.

Alvast een paar kleine tips:
- zorg dat je paar bij aankomst soepel is. Zeker na een lange rit in de trailer. Longeer 'm desnoods of loop een stuk met je paard
voordat je het ter keuring aanbiedt. Als je paard bij de voorkeuring niet soepel loopt wordt je afgekeurd en kun je weer naar huis.
- zorg dat je paard over water uit kan en wil drinken (niet uit de zee uiteraard Knipoog. Oefen dus alvast met drinken uit emmers thuis
en experimenteer ook met verschillende "smaken" water. Op de P/A controle onderweg staat altijd water klaar, maar of dat altijd
smaakt zoal het thuis smaakt.......

See you in Katwijk enne bedenk... To Finish Is To Win. Ik ga altijd voor de één na laatste plaats in het klassement Knipoog